Riittääkö kaksio yhden lapsen kanssa asumiseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "muuttaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jotkut laittaa vauvallekin oman huoneen, me mietimme että ehkä ensi toukokuussa kun poika täyttää 4, voisi asiaa alkaa miettiä.

Ei tässä ole kyse mistään nutturan kireydestä. Onko sulle tullut mieleen että jotkut vanhemmat ehkä ei haluaisi kovin pitkään nukkua lapsen kanssa samassa huoneessa? Onko sulle sana seksielämä täysin vieras? ;) Itse en tykkää tehdä sitä kun lapsi nukkuu samassa huoneessa, (suht herkkäuninen lapsi) ja sohva, kylppäri ja keittiönpöytä on jo alkaneet tympäistä. :D

Lisäksi meillä on niin pieni, hankalan mallinen makkari jossa on kaksi oviaukkoa eri seinillä, ettei mahdu sängyt kuin ainoastaan vierekkäin, ns.sivuvaunu.Teillä tietty vielä viisivuotiaskin nukkuu sivuvaunussa. :D

Ja vielä, tosiaan kyllä jo nelivuotias hyvinkin voi alkaa kaivata omaa tilaa omille leikeilleen.

Lapsia on ja huvia.

Tuosta vaan tulee mieleen ekana et lapsi on sinun tielläsi.

[QUOTE="muuttaja";27322000]Minulla tuskin seksielämää tulee ainakaan vähään aikaan olemaan, joten sen takia ei lapsen tarvitse nukkua eri huoneessa.[/QUOTE]

Joo sulla eri juttu ilman muuta. Pariskuntia taas, jotka nukkuu vuosikausia lapsen/lasten kanssa samassa huoneessa, en oikein ymmärrä, varsinkaan jos olisi mahdollisuus nukkua olkkarissa. Tai sitten ovat pariskuntia joilla ei ole seksielämää. :D

Sitten tässä on vielä se, että lapsi asuu joka toinen viikko isänsä luona, että senkin takia tuntuisi hassulta "uhrata" toinen huone kokonaan vain lapsen käyttöön.

[QUOTE="Vieras";27322018]Lapsia on ja huvia.

Tuosta vaan tulee mieleen ekana et lapsi on sinun tielläsi.[/QUOTE]

Eli sinusta on ihan normaalia harrastaa seksiä kun nelivuotias nukkuu sivuvaunussa? Minusta ei, minusta se tuntuisi sairaalta. Lelujen leviäminen ei siis ole ainut syy todellakaan, kyllä niitä varmaan jatkossakin kulkeutuu joka puolelle kämppää.

Mulla on täysin normaali ajatusmaailma, tuntuu että nyt kiusaat ihan tahallasi minua, enhän minä ollut tässä edes ketjun aloittaja. Kyllä suurin osa tosiaan haluaa lapselle oman huoneen jossain vaiheessa, oli syy sitten lelujen leviäminen tai yksityisyyden tarve. Ja tosiaan olemme alkaneet sitä vasta miettiä, nelivuotissynttäreiden jälkeen se tulee vasta tapahtumaan. Kyllä jo tosi monilla tuon ikäisellä on oma huone.

Anna jo olla, taidat olla se yksi ja sama joka minua täällä aina vainoaa.

Ja vielä, että ap:lla eri juttu tosiaan, kun lapsi asuu joka toinen vkl isänsä luona, eikä ap:lla ole parisuhdetta, tai aikomus sellaista hankkia lähiaikoina.

Viimeksi muokattu:
Me asutaan kahden lapsen kanssa kaksiossa, lapsilla yhteinen huone ja me miehen aksn nukutaan olkkarissa. Onneks on sen verran isot huoneet että mahtuu näin.
Mut uskoisin että ainakin jonkin aikaa mahdutte ihan hyvin lapsen kans.

Hei "Muuttaja"!

Ihan hyvältä toi asunto kuulostaa. Mä olen yksivuotiaan kanssa yksiössä, vaikka ei olla erottu eikä eroamassa, niin muista syistä mies asuu omassaan tuossa lähellä. (Ihmettelijöitä tälle tilanteelle kyllä riittää, huh..) Tuttavapiirissä on kaksiossa yhden isomman lapsen kanssa asuvia äitejä pari, eikä se tila ole ongelma. Katsot sitten muutettuasi, toimiiko samassa huoneessa nukkuminen vai haluatko vaihtaa sängyn pienempään ja nukkua itse olohuoneessa. Ei sen asian kanssa niin kiire ole, huonekaluja voi siirrellä ja hakea toimivaa ratkaisua. Lapset ja vanhemmat ovat niin erilaisia kaikki, ettei näihin ole mitään vakiokaavaa.

(Meillä on asunto vanhassa talossa, jossa hirmu korkeat huoneet. Vauvavuoden lapsi nukkui vieressä ja nyt tuntui olevan pienelle oikea hetki siirtyä omaan sänkyyn. Minä rakensin parven, joka sopii hyvin tämmöiseen korkeaan tilaan, ja tuntuu kuin olisi yksi huone lisää.)

Toivut nyt vaan erosta ja rakennat elämääsi eteenpäin, voimia ja tsemppiä!

Joo sulla eri juttu ilman muuta. Pariskuntia taas, jotka nukkuu vuosikausia lapsen/lasten kanssa samassa huoneessa, en oikein ymmärrä, varsinkaan jos olisi mahdollisuus nukkua olkkarissa. Tai sitten ovat pariskuntia joilla ei ole seksielämää. :D

Öh.. eikö seksiä voi harrastaa muualla kuin sängyssä..? Aivan. Kyllä voi.
Ei se nukkumapaikka automaattisesti seksielämään vaikuta.

Öh.. eikö seksiä voi harrastaa muualla kuin sängyssä..? Aivan. Kyllä voi.
Ei se nukkumapaikka automaattisesti seksielämään vaikuta.

Ei niin, tuolla aiemmin kirjoitinkin, että noin on tehty jo 3,5 vuotta, ja tullaan tekemään kaikkiaan noin 4-5 vuotta. Ja kun tuossa nukkuma-asiassa ollaan menty aika lapsentahtisesti, niin voi se tosiaan olla että poika tulee olemaan lähemmäs 5 v. ennen kuin nukkuu omassa huoneessaan. Siinäkin olisi käytännössä vaan seinä välissä, eli jos pelottaa tms., lapsi pääsee nopeasti viereen. Jokainen tyylillään.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="muuttaja";27321627]Eli ero edessä ja lapsen kanssa muutamme 55 neliöiseen kaksioon. Omaa huonetta lapselle ei siis enää tule. Mahdutaanko hyvin?[/QUOTE]

Me asutaan pojan kanssa kahden 58 neliön kaksiossa. Pojalla on oma huone, itse nukun olkkarissa joka on aika tilava. Sohvaa tosin meillä ei ole, vaan minun parisänkyni olkkarissa. Mahdumme hyvin.

Riittää.

Me asutaan likan kans 60 neliöises kaksios. Likalla on oma huone ja mun sänky on olkkaris. On sen verran iso olkkari, että sohvaki mahtuu ihan hyvin. Silti likka on mun kans olkkaris suurimman osan ajasta ku on tää.

Yhteistyössä