Riitelystä..

• Viestiketjun aloittaja "Nukuttaja"
  • Ensimmäinen viesti
"Nukuttaja"
Tuli tässä vaan ajateltua että kuinka vahingollista tuo riitely nyt sitten lapsille on?
Me miehen kanssa riidellään aika kiivaasti aina välillä jostain ihan pikku asioista ja lapset asettuvat aina itsestään minun puolelleni vaikka ei heitä riitaan koskaan mukaan vedetäkään.
Joten mietin siis sitä että onko tämä tilanne parempi kun että asuttais eri talouksissa kun ei me kuitenkaan joka päivä riidellä eikä edes joka viikkokaan.
Mutta riidan jälkeen aina tulee tälläista mietittyä, kun mieskin usein riidan aikana sanoo että senkus pakkaat laukkusi jä lähdet. Myöhemmin on kyllä sitten eri mieltä.

"..."
Mielestäni riitely on ihan normaalia, jos siis riidellään, kuten aikuisten tulisi riidellä. Eli asioista voidaan keskustella ja väitellä kiivaastikin, kunhan kenenkään ei tarvitse pelätä. Mutta tuollainen typerä "ala sitten pakata laukkujasi" ja/tai lähdöllä uhkailu on typerää, etenkin jos lapset kuulevat. He eivät voi tietää, onko kyseessä tosi vai vain typerää uhittelua.

"Nukuttaja"
Ei ketään pelota riidan aikana, vanhinkin lapsi sanoi kun kysyin että ei se muuten haittaa mutta joulupukki ei tuo meille lahjoja jos riidellään :)
Mutta itseänikin eniten ärsyttää tuo kun mies aina heittäytyy niin dramaattiseksi että heti pitäis olla eroamassa kun on riitaa ja sekin tuntuu ärsyttävän häntä lisää kun lapset ovat aina samaa mieltä minun kanssani vaikka ei heiltä ole kysyttykään mutta tulevat viereen hokemaan aina minun mielipidettäni.

Voisitko opettaa lapsille, että antavat teidän riidellä rauhassa? Toinen juttu mikä on tärkeää on, että lapset saavat myös riitelyn lisäksi nähdä, kun sovitte asiat. Eli kun tilanne on rauhoittunut, niin ihan perus anteeksi ja kerrotte että kaikki on nyt ok.

Yhteistyössä