riitaa ystävän kanssa-meni poliisille!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vihainennainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vihainennainen

Vieras
vietettiin ystävien tupareita suhteellisen kosteissa merkeissä. nukahdin, jättivät minut nukkumaan, ja lähtivät baariin mitään ilmoittamatta. en tiennyt heidän lähteneen, ja toinen ystävä jonka piti aiemmin jo juhliin tulla, ilmoitti olevansa tulossa, ja saapui noin vartin kuluttua soitostaan. joimme (minun) alkoholejani, poltimme parit tupakat jotka olivat pöydällä,söimme nuudeleita, kuuntelimme musiikkia ja aikamme vittuunnuttuamme lähdimme myös baariin, isäntäväestä kun ei enää mitään kuulunut.

no myöhemmin isäntäväen kanssa tuli riitaa koska minua ei huvittanut lähteä baareilemaan heidän kanssaan tapauksen jälkeen, ja lomailin mökillä. kun seuraavan kerran heitä näin, maksoin 20 euroa ja ostin uudet tupakat ynnä muut, kun olivat ilmaisseet suuttumuksensa röökien polttoon, ja sipsien syöntiin, vaikka siis tuparit kyseessä!

myöhemmin marssivat poliisiasemalle, noin pari viikkoa tapahtuman jälkeen, syyttäen tasan ja vain MINUA varkaudesta, syöttäen aikamoista pajunköyttä. kuulemma vietyjoku koru ja laukku, syöty jääkaappi tyhjäksi ja viety tupakat.
jättivät sanomatta että jälkimmäiset oli sovittu, laukku asia ja korujuttu olivat minulle aivan uusia tietoja.

sain siis vasta kun poliisi soitti niin asiasta tietää.

tapahtumaa ei olla sovittu, ovat jälkeenpäin vaatineet minulta ensin 200 euroa, sitten 350, ja jos en maksa, saan kuulemma "maistaa elämää kunnolla".

minulla ei ole aikomustakaan maksaa mistään kuvitteellisista, keksityistä asioista.

kun sitten sanoin, etten tosiaan maksa, tuli uhkailuja, ja nyt ovat haukkuneet minua työnantajalleni, sekä valehdelleet. (kun on sovittu työnantajan kanssa työvuoroja tulevaisuudessa, ovat sanoneet että olen sanonutt olevani siellä sun täällä enkä silloin menossa töihin), työnantaja kyseli näistä minulta ja naurettiin yhdessä asiaa. (työnantaja yhteinen tuttu).

soitin sitten ystäväni äidille ja kerroin asioista.tämä soitti ystävälleni, jolla hieman muuttui ääni kellossa. kysäisin, että ovatko tutkineetkaikki tavarat, löytyikö hukkuneet asiat. eivät kuulemma ole vielä ehtineet kaikkia säkkejä käydä lävitse.

työnantajaantoi ymmärtää, että olivatudelleet, että olenko hoitanut asiat hyvin, onko tiedossa muita asioita, joita voisivat ottaa esille poliisin luona.

ja lopputiedoksi, olen hoitanut hyvin työni, tämä ystävä sai potkut samaisesta paikasta.

eli, mitkä ovat oikeuteni. todistajana minulla on toinen ystäväni, että mitään en vienyt, sillä yhdessä lähdimme. samoin vointodistaa hänen puolestaan, ettei mitään lähtenyt.

aika tappelu siis meneillään, apuja kaipaan, sillä vastaavaa ei ole tullut koskaan ennen, ihmeissäni nytkin olen, kun kaikki lähennellään kohta 30 puolta....

suurkiitos, jos jaksatte avustaa ja lukea. ikäviä tilanteita täällä tullut vastaan, työsuhteeni sabotoiminen oli viimeinen niitti, en itse ole allistunut nimittelyyn tai mustamaalaamiseen.

No tuskinpa mikään oikeus ilman todisteita uskoo että olette asunnosta vieneet tavaraa, ihan rauhassa voit lähteä käräjille, toivottavasti sulla on vakuutukset kunnossa.

Ei sulla ole mitään hätää. He ovat kutsuneet sinut kotiinsa. Heillä ei ole mitään todisteita varkaudesta. Ovatko edes omistaneet moista korua ja laukkua. Ihan sama kuin itse keksisit samanlaisen stoorin kavereistasi ja menisit poliisille ilmoittamaan rikoksesta. Asialla ei ole mitään pohjaa.

No ensinnäkin ilmoita "ystävällesi" että teet ilmoituksen herjaamisesta. Ovat kerran sua panetelleet työnantajallesi. Kysy pomoltas suostuisko tarvittaessa kertomaan poliisille, mitä tää kaksikko on haukkunu. Jos olet niin hyvissä väleissä pomos kans että voit kysyä.
Vaihtoehtona frendeille, että ilmoittavat työnantajallesi valehdelleensa ja vetävät muutenkin ilmoituksensa poliisille pois.

Just tuo mustamaalaaminen työnantajalle kun heillä ei mitään todisteita varkaudesta, osoittaa heidät aivan mätämunatyypeiksi. siis kun olitte sopineet ne tupakat ja silti niistäkin syyttivät, vaikuttaa että ovat rahapulassa tai jotain. Törkeitä.

ja vitutus lähellä tässä. ihan tosielämää. ei olis itelläkään pienintäkään ajatusta lähteä samalle linjalle, en jaksaisi millään. mutta poliisikin vaikutti vittuuntuneelta puhelimessa ja oli vain tyyliin että "eli kuitenkin poltitte tupakkaa ilman lupaa?. en voi uskoa, että olisin jonkun rikoksen tässä tehnyt.
katsoin, että näpistämiseksi menisi, mutta miten vitussa voidaa näillä perusteilla tehdä rikosilmoitus, juuri minusta? tapahtuman jälkeen asunnossa on käynyt aika paljolti kuulemma muutakin porukkaa, ja ryypättykin on reippaasti. ja tasan minua syytetään, eli jotain on hampaankolossa.

työnantaja kyllä todistaa tarvittaessa, muttakun minua ei olla edes kutsuttu kuultavaksi tai mitään. voiko tapauksella olla perusteita, että minua oikeasti voitaisiinn syyttää. ja jos syyte kumotaan, mitäs sitten teen, nostanko itse syytteen? kyllä poliisille annettiin reippaasti valheellista tietoa, minua on uhkailtu, kiristetty ja herjattu jopa työnantajalle kaiken jälkeen. itse en ole yhtä ainutta vihaista viestiä vaan jaksanut laittaa...

eli pahoillani olen, jos pitkä teksti. pitkästyttävä on ongelmakin. toivottavasti kertaluonteinen, ei tämän jälkeen enää ystävä ole kylläkään.

voinha mäki kutsua porukkaa kotiini ryyppäämään, lähteä ite heti pois ja kun tuun takas, ni sanoa, et mun aito Mona Lisa on pöllitty, sekä 100" televisio...
Aika kusipäitä ne sun kaveris joo on :D

valheet paljastuu, totuus voittaa. jos sinulla on puhtaat paperit niin älä ole huolissasi muusta kuin omasta turvallisuudesta, ja tee ihmeessä ilmoitus uhkailusta! minusta sinun kannattaisi itse hakea lähestymiskieltoa, pelon takia. ystäväsi on hyvin tasapainoton ja häiriintynyt ja voi olla esim. väkivaltainen.

Älä vain missään nimessä ole yhteydessä noihin ihmisiiin. Ei viestejä eikä soittoja äläkä vastaa heidän yhteydenottoihin. Kuulostavat pelottavilta.

Tuokin on naurettavaa, että "olette polttaneet tupakkaa ilman lupaa". Nehän ovat voineet olla kenne tahansa tupakat.

mistä poliisi saa tässä tapauksessa selville, kuka puhuu totta? ovat hyviä valehtelijoita ko. ihmiset, se on huomattu.

kellään ei siis tietoa mitä minun pitäisi tehdä+ poliisi syytti myös toisen ihmisen päästämisestä asuntoon, vaikka ko. henkilö kutsuttu juhliin. harmi vaan, että entiset ystäväni eivät varmasti tätä myönnä.

ja juu, rahantarvetta heillä kyllä kipeästi, kaikken juovat ja kumpikaan ei töissä käy.

itseä merkintä pelottaa, kun ala sellainen ettei hyvällä tultaisi katsomaan...