Riita miehen kanssa asuntoasioista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Istafra
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Istafra

Aktiivinen jäsen
21.01.2008
14 523
1
38
Niin, muutimme rakastamaltani alueelta isomman ja halvemman neliömäärän perässä toiselle alueelle saman kaupungin sisällä. Miehelleni rakkaalle seudulle. Minä en vain ole kovin hyvin viihtynyt täällä. Asuinalueemme on rauhallinen, mutta meri on kaukana. Tunnen tukehtuvani tänne.

Viime viikolla mieheni mainitsi lämmenneensä asunnonvaihdolle takaisin entiselle alueelle. Asuntojen hinnat ovat tulleet hieman alaspäin, ja saisimme tältä minun rakastamaltani alueelta ehkä hieman pienemmän kolmion tälle nelihenkiselle perheelle. Asunnon koko riittäisi minulle kyllä, viihtyisin uudella alueella.

Nyt mieheni sanoikin minulle eilen käytyäni alustavassa lainaneuvottelussa viime viikolla ( saisimme lainaa tarpeeksi uutta asuntoa varten), ettei hän haluakaan lähteä täältä minnekään.
Tässä asunnossa on kiinni kymmenen vuoden säästöni, miehelleni on syntynyt säästöjä vasta tämän asunnonoston myötä. Vakuudet ovat siis kaikki minun järjestämiä.

Haluaisin lapsille hieman rauhallisemman kasvuympäristön ja paremmat koulut. Ja sen meren läheisyyden ja viihtyisän asuinympäristön.

Nyt keskustelumme on edennyt täydelliseen umpikujaan.
MITEN MINÄ SAAN MIEHENI PÄÄN KÄÄNNYTETTYÄ?! Olen tuonut esille kaikki tässä mainitsemani perustelut, mutta mieheni päätä ei mikään tunnu kääntävän.

Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Niin, muutimme rakastamaltani alueelta isomman ja halvemman neliömäärän perässä toiselle alueelle saman kaupungin sisällä. Miehelleni rakkaalle seudulle. Minä en vain ole kovin hyvin viihtynyt täällä. Asuinalueemme on rauhallinen, mutta meri on kaukana. Tunnen tukehtuvani tänne.

Viime viikolla mieheni mainitsi lämmenneensä asunnonvaihdolle takaisin entiselle alueelle. Asuntojen hinnat ovat tulleet hieman alaspäin, ja saisimme tältä minun rakastamaltani alueelta ehkä hieman pienemmän kolmion tälle nelihenkiselle perheelle. Asunnon koko riittäisi minulle kyllä, viihtyisin uudella alueella.

Nyt mieheni sanoikin minulle eilen käytyäni alustavassa lainaneuvottelussa viime viikolla ( saisimme lainaa tarpeeksi uutta asuntoa varten), ettei hän haluakaan lähteä täältä minnekään.
Tässä asunnossa on kiinni kymmenen vuoden säästöni, miehelleni on syntynyt säästöjä vasta tämän asunnonoston myötä. Vakuudet ovat siis kaikki minun järjestämiä.

Haluaisin lapsille hieman rauhallisemman kasvuympäristön ja paremmat koulut. Ja sen meren läheisyyden ja viihtyisän asuinympäristön.

Nyt keskustelumme on edennyt täydelliseen umpikujaan.
MITEN MINÄ SAAN MIEHENI PÄÄN KÄÄNNYTETTYÄ?! Olen tuonut esille kaikki tässä mainitsemani perustelut, mutta mieheni päätä ei mikään tunnu kääntävän.

pistä faktat pöytään ja kerro samat asiat miehelle kuin täälläkin, asunto on yhteinen sijoitus, nyt sinä olet päävakuuksien antajana kuitenkin.
Uudessa asunnossa aloittaisitte ns. puhtaalta pöydältä ja vakuudet olisivat 50 ja 50 sehän on enemmän kuin reilua

Alkuperäinen kirjoittaja Jankku77:
pistä faktat pöytään ja kerro samat asiat miehelle kuin täälläkin, asunto on yhteinen sijoitus, nyt sinä olet päävakuuksien antajana kuitenkin.
Uudessa asunnossa aloittaisitte ns. puhtaalta pöydältä ja vakuudet olisivat 50 ja 50 sehän on enemmän kuin reilua

Nyt omistussuhde on tuo 50% ja 50 %, mutta lainamme ovat molemmilla erikseen. Joten miehelle tulisi enemmän lainaa kuin minulle. Ei kohtuutonta määrää, hän selviäsi siitä kyllä. Lainat erikseen siksi, etten menettäisi omia säästöjäni mahdollisessa erotilanteessa.
Tämä vain tuntuu mieheltäni aika inhottavalta käytökseltä, kun meillä ei olisi tätäkään asuntoa ilman minun tarjoamiani vakuuksia.
Ja mieheni myös lupasi tänne muuttaessamme, että jollen viihdy, voimme muuttaa pois.

Vetäkää pitkää tikkua ja se joka häviää, ei ikinä koskaan mussuta siitä tuloksesta. Ei tuota nyt muutenkaan saa ratkaistua jos kumpikin pitää kiinni omastaan.

Eipä niin. Paitsi että minä häviän tarjoamistani vakuuksista huolimatta, jollei mies suostu tätä asuntoa myymään. Minähän tänne sitten joudun jäämään.
Asuinalueen suhteen mietin kompromissia, mutta ei sekään ole hyvä ratkaisu, jos meistä kumpikaan ei sitten viihdy :|

Mä oon vähän huono vastaamaan..me ollaan aina "jouduttu" menemään töiden perässä, ja sitten vaan on joutunut opettelemaan tykkäämään milloin mistäkin paikasta =) Ei tämä nykyinenkään mikään "onnela" ole, mutta varmaan emme täältä poiskaan muuta, ellei mitään järisyttävää tapahdu. Ja kodiksi tämä kuitenkin meille on tullut jo.

Ei kai tuollaisia asioita voi yhdessä illassa päättää... Anna miehelle aikaa hyväksyä ajatus. Kun olet nyt kertonut kaikki faktat, niin on parempi antaa miehen mietiskellä asioita kaikessa rauhassa jonkin aikaa. Jos heti painat päälle täysillä, niin se vain synnyttää automaattisen vastareaktion.

toisaalta aika ja sellainen hidas ja huomaamaton lämmittely vois auttaa. ja se että etsit jotain sellaista, mikä olis just miehelle mieluista tuolla toisella alueella tai uudessa asunnossa. jos ei tule minkäänlaista kompromissia, toisesta voi tulla katkera.

:hug: mitään järkevää en osaa sanoa. Tai mitään kikkaa, jolla saisit miehesi pään käännyettyä.
Luuletko, että siihen pystyisi joku toinen ihminen.. kuuntelisiko miehesi vastaanottavaisemmin jotakuta toista?
Tai pystyisitkö jotenkin manipuloimaan miehesi uskomaan, että muutto olisikin hänen oma ideansa..

Näinhän se on...
En painosta, en neuvottele niin. Lähinnä tässä ärsyttää se, että miehen mielipiteet tuntuvat muuttuvan joka päivä. Vaikeaa keskustella sellaisen ihmisen kanssa. Haluan meille sen molempia tyydyttävän kompromissin.

Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
:hug: mitään järkevää en osaa sanoa. Tai mitään kikkaa, jolla saisit miehesi pään käännyettyä.
Luuletko, että siihen pystyisi joku toinen ihminen.. kuuntelisiko miehesi vastaanottavaisemmin jotakuta toista?
Tai pystyisitkö jotenkin manipuloimaan miehesi uskomaan, että muutto olisikin hänen oma ideansa..

Tässä vaiheessa tuo on myöhäistä :|
Mutta. En menetä vielä toivoani. En oikein muita ihmisiä ( paitsi tämän palstan ihmiset :xmas: ) halua sotkea tähän keskusteluumme.
Olen kyllä kiroillut viime päivien aikana paljon hiljaa mielessäni.

Mitä järkeä on jatkuvasti muutttaa? jos silti samassa kaupungiss asuu? Kuvittelen että asunnon ostaja makselee leimaveroja.
ja parisuhteessa ei ole mitään väliä silllä, kenen rahat ovat. Ikävän kuuloista, että miehesi pitäisii tehdä kute sinä haluat, koska olet maksanut säästöillä jotain. Minulla oli myös säästettynä puolet tämän talon hinnasta ja silti se on yhtä paljon miehen, enkä muistuttele rahoista.

Asuinalueissa on eroja. Ei jatkuvat muutot järkeviä olekaan, ellei sitten satu saamaan entisistä asunnoista myyntivoittoa ( lyhyessä ajassa). Minulla on parisuhteessa väliä, kenen rahat ovat. Olen nähnyt ja kuullut liikaa ikävästi loppuneita tarinoita toisen osapuolen hyväuskoisuuden vuoksi. Miestä en ole tästä vakuuskuviosta kauheasti muistutellut, yhteisestä asunnosta tässä on koko ajan puhuttu.

Syyt ovat vaihdelleet päivittäin. Tänään syynä kuulemma muutoksen pelko.
Tässä en ole maininnut, että mieheni LUPASI minulle tänne muuttaessamme, että jollen viihdy täällä ( kun epäilin viihtymistäni), voimme muuttaa pois. Tänään hän väittää, ettei hän ole tuollaista koskaan luvannut. Eilen hän oli tuosta lupauksestaan tietoinen.
Niin ja lasten päiväkotipaikat pitäisi järjestää ennen ensi vuotta, tässä alkaa olla siis kiire. En halua, että lapset joutuvat vaihtamaan päiväkotia usein.
Palaan töihin vuoden päästä.

Kun mies tunnin päästä tuli takaisin, pienen keskustelun jälkeen pääsimme yhteisymmärrykseen. Menemme sunnuntaina katsomaan erästä asuntoa... Tosin tämäkin on vielä sattuneesta syystä pistämättä myyntiin. Myymme tämän ensin kuitenkin, ennenkuin uuden asunnon ostamme.
Jos tämä ei järkevään hintaan kaupaksi mene, projektimme siirtyy vuodella eteenpäin.
Pitäkää peukkuja!!

Yhteistyössä