Riisi on köyhien ruokaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kokki"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kokki"

Vieras
Katsoin tallennukselta Kauhukeittiön ja siinä joukkueet suunnittelevat oman menunsa. Punaisessa joukkuessa Nilka ehdotti riisiä lisukkeeksi ja Benjamin sanoi, että ei pidä riisistä ravintolaruuassa että riisi on kyöhien ruokaa.

Ei hitto! :laugh: :laugh: Jos joku on katsonut tuota ohjelmaa, niin tietää kuinka itseään täynnä tuo Benjamin on ja luulee olevansa joku maailman paras kokki. "Pieni" palautus maan pinnalle olisi tarpeen tuolle tyypille. :D

Mun mielestä riisi on ruoka muiden joukossa eikä se mikään pelkästään köyhien ruoka ole. Ja siis olen itsekin kokki ammatiltani. En pidä tuollaisesta ruuan aliarvioimisesta ja tulee mieleen vähemmän fiksu tyyppi joka yrittää päteä olemattomalla.

Jos ajatellaan, että riisi tosiaan olisi vähän mitäänsanomatonta ja "köyhien ruokaa", niin siinähän kokki pääsee näyttämään osaamisensa, kun saa siitä aikaan jotain tosi hyvää. :)

Eihän riisin tarvitse olla kuiva, mauton läjä lautasen reunalla.

[QUOTE="jojo";28856721]Jos ajatellaan, että riisi tosiaan olisi vähän mitäänsanomatonta ja "köyhien ruokaa", niin siinähän kokki pääsee näyttämään osaamisensa, kun saa siitä aikaan jotain tosi hyvää. :)

Eihän riisin tarvitse olla kuiva, mauton läjä lautasen reunalla.[/QUOTE]

No nimenomaan näin!

Ehkäpä se mielikuva on tullut siitä, että riisiä jaetaan ruoka-avustuksia mm. kehitysmaihin ihan tuotannollisista syistä. Koulussakin oli nälkäpäivänä pelkkää riisiä tämän takia. Mutta lisukehan se tosiaan on siinä missä vaikka perunakin, siis ravintoarvoiltaan ja sellaisenaan.

No ainakin riisi on köyhää ruokaa. Ja törkeän ison hiilijalanjäljen tuottavaa
"Jos haluaisi syödä oikein ilmastoystävällisesti, tekisi ruokaa perunoista ja porkkanoista. Niiden hiilijalanjälki on niin pieni kuin ruuan voi olla.

Paljon pahempi on riisi. Sitä viljellään pääosin veden alla, mistä syntyy metaania. Riisin hiilijalanjälki voi olla sianlihan luokkaa."
Ajatella että pitää rahdata mautonta vatsantäytettä jostain Italiasta tai pahimmillaan Intiasta, Pakistanista tai Thaimaasta, tehden jalostusmutkan jossain Puolassa.
Meillä olis omasta takaa runsaskuituista ohraa. Ja se pottu on kyllä ekoruokaa, melkein suoraa pellosta pöytään, lähialueelta.

Jos sille ohran maulle mahtaisi jotakin, voisin minäkin sitä syödä. Tai nälkäänsähän syö tietty vaikka pieniä kiviä, mutta jos hyvää ruokaa on vailla, en mä sitä ohrasta osaa tehdä.

[QUOTE="jojo";28856813]Jos sille ohran maulle mahtaisi jotakin, voisin minäkin sitä syödä. Tai nälkäänsähän syö tietty vaikka pieniä kiviä, mutta jos hyvää ruokaa on vailla, en mä sitä ohrasta osaa tehdä.[/QUOTE]

Laittaa ohran olueksi, niin johan maistuu.

[QUOTE="jojo";28856813]Jos sille ohran maulle mahtaisi jotakin, voisin minäkin sitä syödä. Tai nälkäänsähän syö tietty vaikka pieniä kiviä, mutta jos hyvää ruokaa on vailla, en mä sitä ohrasta osaa tehdä.[/QUOTE]

Joo, totta, voimakas on maku, enkä itsekään ole aivan tottunut tai keksinyt jotain konstia maun muuttamiseen. Mutta ainakin yritän lisätä käyttöä ihan periaatteesta, vaikka edes vähän siellä riisin seassa, siellä se menee ihan huomaamatta meidän perheellä.
Ja puurona on mielestäni hyvää, vaikka lisukkeena vähän erikoisempi.

Yhteistyössä