Riikka Purra puhuu asiaa tuulivoimaloiden ongelmista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Saamme Riikka Purrasta hyvän valtiovarainministerin.
Hienoa, että Riikka uskaltaa kritisoida tuulivoimaa. Jotenkin ois kiva saada plussat ja miinukset esille, ja millä painotuksilla ne olisi.

Mä itse oon tuulivoiman suhteen kiikunkaakun. Siitä on hyötyä ja haittaa.

"Tarvitseeko tuulivoimala sähköä?

Tuulivoimala käyttää hiukan sähköä omien järjestelmiensä ylläpitämiseen. Jos tuotantoa on, ottaa voimala tarvitsemansa sähkön omasta tai saman tuulipuiston tuotannosta. Mikäli tuotantoa ei ole yhtään, ottaa voimala tarvitsemansa sähkön sähköverkosta."

• Tykkää
Reactions: ruuttis
Miten mahtaa tuulivoimaloiden osalta olla otettu huomioon koko elinkaaren vaikutukset? Onko tuulivoimapuistojen ennallistaminen huomioitu asianmukaisesti? Tuulivoimalan rakentanutta yritystä ei välttämättä enää siinä vaiheessa ole olemassa kun ne pitää purkaa pois. Yritys voi myös kaatua jolloin kuka hoitaa siivoamisen

Kaivostoiminnassa on vastaavia surullisia esimerkkejä jossa ennallistamista mietittiin vasta jälkikäteen. Eli onko tämä huomioitu nyt tässä tuulivoimahuumassa? Kuka siivoaa sotkut ja onko varmistettu että maksaja löytyy kun aika tulee?

Hienoa, että Riikka uskaltaa kritisoida tuulivoimaa. Jotenkin ois kiva saada plussat ja miinukset esille, ja millä painotuksilla ne olisi.

Mä itse oon tuulivoiman suhteen kiikunkaakun. Siitä on hyötyä ja haittaa.
ihan missä tahansa toiminnassa on hyötynsä ja haittansa

ite kannatan tuulivoimaa koska en kuulu maata omistavaan ylempään luokkaan

• Tykkää
Reactions: Echo

Yhteistyössä