riesana kärpäset!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja niiskuneiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

niiskuneiti

Vieras
Terve!
Nyt kaikki vanhemmat ja viisaammat neuvoa antamaan... Meillä on hirvittävä määrä kärpäsiä asunnossa joista ei tunnu pääsevän eroon millään. Olen koittanut siivota ja puunata joka nurkan jotta katoaisivat, mutta ei.

Mistä ihmeestä niitä tulee ja miten niistä pääsee eroon??!
Auttakaa, kiitos :)

Banaanikärpäsistä pääsee kun laittaa hedelmänraadon (vaikka syödyn ompun) pussiin ja pussin tiskipöydälle. Antaa olla hetken ja kun on täys kärpäsiä, käy liiskaamassa ne kaikki. Sit taas pussi auki ja kun uudet uhrit on tullu pussiin, pussi kiinni ja uusi liiskaus.

Ja biojätteet riittävän usein ulos. :)

Onks mitään toimivaa keinoa päästä banaanikärpäsistä eroon, minäkin puunannut ja säilytän nykyään hedelmät jääkaapissa kun etoo syödä kärpästen jäljiltä :kieh:
Mut jos on joku keino mikä ei sisällä miljoonien kärpästen yhtäaikaista liiskailua niin kertokaa:D

Suuria ja lihavia raatokärpäsiä. En keksi mistä ne tulevat. Voisiko olla mahdollista, että eko-puhallusvillassa eläisi niitä? Jo toinen talvi tulossa remontin jälkeen. Ongelma yläkerrassa. Voisivatko tulla kattoon lampuille tehdyistä rei`istä?

Oisko ne niitä ullakokärpäsiä jotka talvehtii jossain ikkunan raoissa ja joita aurinkoisena päivänä on keskitalvellakin koko ikkuna mustanaan?
Mä olen ikkunan pesun yhteydessä suihkuttanu ikkunanpielet kärpäsmyrkyllä, mutta en tiedä auttaako se. Mun mielestä se on tuolla yläkerassa, mikä on ollu katastrofaalisin, auttanu.

Meillä niitä tulee varmasti yläkertaan kylmyyttä karkuun. Raatoja joka paikassa. Mä luulen, että yhdessä huoneessa on ikkunoiden välissä jotain rakoja, josta ne mahtuu lukertelemaan. Tuki kaikki ylimääräiset raot...

Kyllä ne varmasti on ullakkokärpäsiä, jotka poukkoilevat illalla hirveästi sisällä. Olen kyllä tutkinut kaikki ikkunanvälit ja muut raot. Kaikki pitäisi olla ok. mutta niitä vain tulee sisälle. Missähän ne oikein lisääntyvät? Olo tuntuu, kuin olisi navetassa. Uudet kauniit tapettini on kohta pilalla. APUA!!!

Onko kukaan keksinyt parempia konsteja kärpästen tuhoksi, hirsirakenteinen mökkimme tuntuu vetävän kärpäsiä puoleensa kuin magneetti. Päivät ja illat auringon puoleisilla seinillä pörrää varmastikin satoja kärpäsiä jotka tuntuvat jokainen etsivän jotain pientä reikää sisälle päästäkseen. Osa pääseekin jostain ja sitten yöllä pörisee kuin navetassa konsanaan. Kaikki tukittavissa olevat raot on tukossa, pienet tuuletusraothan on pakko rakenteisiin jättää.

Millä ihmeellä kärpäsistä pääsisi eroon? Mökkimme on lehmälaitumen vieressä josta varmaan osa kärpäsistä tulee mutta 100m päässä on vanha maatalo jossa kärpäsiä ei ole lainkaan, muutama hassu seinällä pörrää. Sekin siis saman pellon laidassa. Mikä mökissä vetää niitä kärpäsiä puoleensa?

Navettaan pitää sallia aina kesällä jonkinverran kärpäsiä kun ovet ovat auki ja eläimet kulkevat ulos ja sisään. Mutta kun koittaa talviaika niin mun navetasta loppuu kärpäset. Siis ihan oikiasti. Sitten kotikärpäset, kesällä niitä ei ole ,mutta kun ilmat alkaa jähtyyn niin niitä alkaa tuleen sisään oikein kiusaksi. Olen vähä tullu siihen tulokseen että tuleekohan ne välikatolta? Nyt olen alkanut tukkiin joka kolon katossa akryylikitillä ja odotellaan tuloksia. t.masa

www.sonesta.fi Nämä ainakin tuo suomeen hyviä laitteita. Paras mahdollinen ja hygienisin vaihtoehto on liima laite. Tietysti voi harkita grilli laitettakin, mutta siinä kärpäsesta saattaa lennellä pikkuhiukkasia. Itte koen että navetan lähettyvillä asukkailla kannattais kaikilla olla liimalevyllä ja uv-valolla varustettu laite. Toimii erittäin hyvin ja helppo hoitaa. Liimälevy tarttee vaihtaa muutaman kuukauden välein. Riippuen kuinka paljon niitä hyönteisiä on. Niin muitakin hyönteisiä sinne valon perään lentelee. Meillä on käytetty näitä englantilaisi laitteita ja ollaan oltu tosi tyytyväisiä. Anoppikin hankki itelleen heti kun näki meidän.

M olen banaanikärpäsiä imurilla tappanut ja niitä oli PALJON, oikein seinä vastassa keittiöön kun meni :( Imurilla saalistin keittiön kaappien ovista yms..

On se kumma juttu kun vain siellä kämpässä noita oli, ei tarvinnut kuin omena olla pöydällä ja vaikka kaiken ois siivonnut poiskin, kärpäset pysyi..

Ainoa mikä auttoi HETKEKSI, oli niiden tappaminen ja kaikkien pintojen pesu ja desinfiointi. Niiden munat on aivan pieniä pisteitä, joita ei edes näe, ellei niitä ole paljon kuten meillä oli..

apua, meillä on saunan pukuhuoneessa, jossa vanhat panelit, aivan silmittömästi kapean kärpäsen oloisia, kirkkaat siivet ja sitten niiden jälkeläisiä, pienen pieniä mustia nitistettäviä.. mikä noihin auttaa ?? Kiitollisena tiedosta

Hop ja nosto tälle ketjulle! Olisko kellään antaa vinkkiä, miten noista inhoista pörisijöistä pääsee eroon, sinkoilevat katossa paikasta toiseen, hirmuinen kopse vaan kuuluu. Sit tulla läjähtävät kertalaakilla lattiaan ja jäävät siihen surisemaan... Lätkitty on ja kärpäspaperia on kokeiltu, ei juur auta.

Ja paskasta meillä ei missään nimessä ole.

Ei niistä pääse eroon varsinkin jos on hirsi tai purueristeinen talo.Niitä tulee läpi talven ilmastointi ym. reijistä.Mulla on pieni käsi-imuri millä on hyvä imuroida ne pois ikkunoista ym.Kärpäslätkällä likaantuu ikkunat ja tapetit.

Minä teen aina niin että kun nään kärpäsen niin liiskaan sen hyvin koska jos kärpäsen tappaa huonosti niin se voi tiputtaa munansa josta tulee toukkia ja niistä satoja kärpäsiä. en tiedä onko totta.

Yhteistyössä