Rh-

• Viestiketjun aloittaja Vesna
  • Ensimmäinen viesti
Vesna
Mulla oli yksi keskenmeno ennen lapseni syntymää ja minulle ei annettu mitään lääkettä siihen. En tiennyt silloin että olin rh-, koska raskaus oli niin alussa ja olin vasta varannut neuvola ajan. Sitten kun tulin uudestaan raskaaksi minulta otettiin verikoke ja se todettiin rh-. Lapsellani oli sama veriryhmä kun minulla. Nyt olen vaan miettinyt että mitä jos seuraavalla lapsella on eri veriryhmä eli ei ole rh-? Pitääkö olla huolissaan?

mie
Rh- verisellä otetaan 3 verikoeta raskauden aikana.Jos niissä ei ilmene vasta-aineita ei hätää.Lapselta otetaa verinäyte syntyessä jos lapsi rh+ äidille annetaan piikki jos lapsi on rh- ei piikkiä tarvitse.Enempää en asiasta tiedä kun verinäytteet olleet itsellä toistaiseksi puhtaat ja lapsi rh- myös.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.11.2006 klo 12:24 Mie kirjoitti:
Rh- verisellä otetaan 3 verikoeta raskauden aikana.Jos niissä ei ilmene vasta-aineita ei hätää.Lapselta otetaa verinäyte syntyessä jos lapsi rh+ äidille annetaan piikki jos lapsi on rh- ei piikkiä tarvitse.Enempää en asiasta tiedä kun verinäytteet olleet itsellä toistaiseksi puhtaat ja lapsi rh- myös.
Minulla on myös rh-. Lapsukaiselle tuli rh+ joten ei siinä muuta tehty kun seuraavana päivänä sektiosta miulle tökättiin piikki persukseen ja asia oli sillä selvä. =)

Yhteistyössä