Rh negatiivinen äiti ja keskenmeno

• Viestiketjun aloittaja Tulilatva
  • Ensimmäinen viesti
Tulilatva
Olen siis Rh negatiivinen ja esikoiseni (Rh+) syntymän jälkeen sain sen tarvittavan rokotuksen. Reilu vuosi sitten mulla todennäköisesti oli melko varhainen keskenmeno (raskaustestiä en ikinä tehnyt, mutta vuotoa kesti kolmisen viikkoa, minkä jälkeen raskaustesti näytti negaa - lääkärissä). Eipä kenelläkään tullut silloin mieleen tuo veriryhmäjuttu.. Eli tulipa vasta nyt mieleen, että voiko mun veressä nyt olla vasta-aineita, jotka saattavat hankaloittaa mahdollista seuraavaa raskautta/sikiötä? Onko kenelläkään kokemusta tai parempaa tietoa asiasta?

mun veriryhmä on myös rh- ja esikoisen 5-v veriryhmä on rh+. Sain synnytyksen jälkeen myös sen rokotteen. Reilu vuosi sitten todettiin tuulimunaraskaus ja tehtiin kaavinta. Kaavinnan jälkeen annettiin uudelleen rokote, jotta se suojaisi mahdollisesti tulevia raskauksia..nyt olen viimeisilläni raskaana, ja raskaus lähti heti käyntiin, kun suunnittelimme. Kannattaa tiedustella neuvolasta, miten on. Ilmeisesti uusintarokotteen tarvitsee aina jos tulee keskenmeno.

Yhteistyössä