ressaa

• Viestiketjun aloittaja tekee kipeää
  • Ensimmäinen viesti
tekee kipeää
en nyt oikeen tienny minne palstalle oisin kirjoittanu, mut kysyisin sellasta et kui pitkää yleensä synnyttäneillä menee et voi rakastella...

Mulla hirveesti halua oisi ja ollaa yritetty vaa ei onnistu. Vauva nyt 3 kk. Kipu on ihan sietämätön. Kävin pari viikkoa sitte neuvolassa valittamassa vaivaa, katsoivat ja sanoivat ettei mitää muka oo. Hiiva oli, mut sekin nyt hoidettu. Ainakin pitäisi olla. ei oireita. Tehtiin vl-leikkaus silloin ja repasin myös, mutta kuinka kauan paraneminen oikeen kestää. Ollaa yritetty kaikilla konsteilla vaa kipu on ihan sietämätön. Edes eka kerta (neitsyyden menetys) ei tuntunut tältä. :ashamed: :ashamed: :whistle:

Tuntuu pahalta ja mieli maassa :'( pitäiskö mennä uudelllee lääkäriin, vai onko ihan normaalia, eli odotellaako viä?

Hanskin mamma
mulla aikanaan sattu ja jälkitarkastuksessa totestavat et yks tikinkohta oli tulehtunut... söin antibiootit ja vaiva hävis.. mut sulla on vissiin jälkitarkastus jo ohi...

Dana
Toisilla limakalvojen kuivuus voi kestää pitkään synnytyksen jälkeen. Rohkeasti vaan jotain liukastusvoidetta käyttöön ja ajan kanssa saatte sen varmasti jäämään pois! Sama se oli ekoina kertoina synnytyksen jälkeen täälläkin, että teki kipiää.

clivia
Mulla kesti esikoisen syntymän jälkeen 8kk se kipu kun episiotomia tehtiin ja luulin jo ettei koskaan parane.
Kyse voi olla myös limakalvojen kuivumisesta joka menee ohi aikanaan,kannattaa käyttää liukuvoidetta niin ei satu.Pikkuhiljaa se siitä taas lähtee sujumaan.

-peukku-
Ostapa apteekista sitä Ovestin-voidetta, joka sisältää estrogeenia ja vahvistaa limakalvoja. Esikoisen jälkeen sain siitä avun! Mulla oli kanssa limakalvot ihan "paperinohuet" ja kuivat, koska imetyshän ylläpitää limakalvojen kuivuutta. Mutta parin viikon kuuri muistaakseni auttoi jo sen Ovestin-voiteen kanssa. Silloin 5 vuotta sitten sai ainakin ilman reseptiä, ja neuvolassa neuvottiin, että ei pidä käyttää sitä asetinta, vaan ottaa suoraan sormeen tuubista rasvaa ja hieroa sitä sitten limakalvoille ja välilihan alueelle. :p

Kokeile! Äläkä lannistu. ;)

Yhteistyössä