reseptin uusimisesta/gynestä

• Viestiketjun aloittaja moona
  • Ensimmäinen viesti
moona
minne minun pitäisi viedä yksityisen lääkärin antama resepti, jos haluan että se uusitaa? pitääkö minun viedä se sinne lääkäriasemalle vai voiko sen jättää apteekkiin, että he vievät sen sitten eteenpäin? milloin sen saisi takaisin?

mites..olen vuosi sitten saanut ko. reseptin ja siinä ""määrättiin"" minulle e-pillerit. silloin kävin ensimmäistä kertaa gynellä. milloin minun pitäisi käydä seuraavan kerran, kun kesäkuussa aloitin vasta syömään noita pillereitä (merciloneja)? kuinka nopeasti pillereiden aloittamisen jälkeen pitäisi käydä tutkituttamassa paikat?

Ankka
Yleensä lääkäri/terveysasemilla on joku postilaatikko, jonne voi jättää reseptit uusittavaksi ja mennä sitten päivän parin päästä hakemaan. Itse olen käynyt ihan yleislääkärillä uusimassa. Joka toinen vuosi pitää käydä lääkärissä ja joka toinen saa uusia käymättä vastaanotolla laisinkaan. Joka toinen vuosi on myös aihetta papaan. Nämä ohjeet olen saanut.

siru
Päteekö tuo laatikkoon jättäminen myös unilääkkeisiin, vai onko niissä tarkempi kontrolli? Olen nimittäin saanut ko. reseptin yksityiseltä lääkäriltä ja nyt alkaisi olla ensimmäinen uusiminen ajankohtaista, mutta terveyskeskuksen lääkäreillähän ei ole tiedossaan mitään minun uniongelmistani, kun en ole niitä koskaan ennen tullut valittaneeksi.

SIRULLE;
ei onnistu tuon unilääkkeen uusiminen ilman että tapaat tk-lääkärisi. Hän ei sitä uusi ilman tapaamista, joten aikaa varaamaan tai sitten käänny saman yksityislääkärin puoleen jolta reseptin olet saanut.
Varaudu myös siihen, ettei tk-lääkäri välttämättä kirjoita/uusi unilääkereseptiä laisinkaan.

Yhteistyössä