Reseptejä tumpelolle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Osaako kukaan vinkata keittokirjaa mistä löytyy suurtalouskeittiön ohjeita?
Olen aivan tumpelo ruuanlaittaja ja yrityksistä huolimatta osa ruuista on täyttä kuraa. Netti on täynnä reseptejä mutta etsin perusruokia ja niistä lähinnä liharuokien osuus täytyisi saada haltuun.
Myös laatikkoruuat...helppoja joo mut pieleen menee.
Kotitalouskouluun olisi voinut tunkea mutta ei meillä päin sellaisia ole.
Eli onko netissä joku paikka missä olisi näitä oikeita reseptejä tai onko sellaista kirjaa olemassa?

Osaako kukaan vinkata keittokirjaa mistä löytyy suurtalouskeittiön ohjeita?
Olen aivan tumpelo ruuanlaittaja ja yrityksistä huolimatta osa ruuista on täyttä kuraa. Netti on täynnä reseptejä mutta etsin perusruokia ja niistä lähinnä liharuokien osuus täytyisi saada haltuun.
Myös laatikkoruuat...helppoja joo mut pieleen menee.
Kotitalouskouluun olisi voinut tunkea mutta ei meillä päin sellaisia ole.
Eli onko netissä joku paikka missä olisi näitä oikeita reseptejä tai onko sellaista kirjaa olemassa?

Kotikokki.Net

Osta huutonetistä tai muusta kirjakirppiksestä koulun kotitalouden keittokirja. Se millä opeteltiin yläasteella.
Siellä selitetään reseptit vasta-alkajille.

Ei kai sen tarvi suurtalous olla? Vai onko sulla tosi iso perhe?

itse suosin kaupasta ostettavia valmiiksi maustettuja,marinoituja liha tai kalatuotteita.Niistä valmistettu ruoka onnistuu aina eikä tarvitse leikkiä kaikenlaisten mausteiden kanssa niin mahdottomasti kuten maustamattomien ruokien kanssa.Elikkä perunat kattilaan veteen kiehumaan hellalle,sekä liha tai kala pannulle paistumaan.sitten kun liha tai kala on kypsää purkillinen 2-4dl kermaa pannulle lihan tai kalan joukkoon muhimaan hetkeksi,ja heps! ruoka on valmista sitten kun perunat ovat kypsiä,ja sitten syömään.Siinäpä tuo päivittäisen perusruuan teko olikin ei tarvitse mitään keittokirjoja välttämättä ellei sitten jotain juhlaruokaa tai vierasruokaa tarvitse laittaa.:D

itse suosin kaupasta ostettavia valmiiksi maustettuja,marinoituja liha tai kalatuotteita.Niistä valmistettu ruoka onnistuu aina eikä tarvitse leikkiä kaikenlaisten mausteiden kanssa niin mahdottomasti kuten maustamattomien ruokien kanssa.Elikkä perunat kattilaan veteen kiehumaan hellalle,sekä liha tai kala pannulle paistumaan.sitten kun liha tai kala on kypsää purkillinen 2-4dl kermaa pannulle lihan tai kalan joukkoon muhimaan hetkeksi,ja heps! ruoka on valmista sitten kun perunat ovat kypsiä,ja sitten syömään.Siinäpä tuo päivittäisen perusruuan teko olikin ei tarvitse mitään keittokirjoja välttämättä ellei sitten jotain juhlaruokaa tai vierasruokaa tarvitse laittaa.
Onko teillä aina kermakastiketta makaronin tai perunan kanssa? Ei ikinä tomaattista?

Yhteistyössä