repelevät poltot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Carlona
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

Carlona

Vieras
Onko kellään tullut repeleviä/vihlovia polttoja, jotka eivät tule aaltomaisesti kuten kuukautistyyppiset poltot, vaan välillä voimistuvat ja välillä laantuvat. Mulle tuli sellaisia tunnin ajan ja kun olivat huipussaan, en päässyt kävelemään enkä suoristamaan selkää. Mitä tarkoittavat? Olen ensisynnyttäjä. Kiitos!

Mulla tulee sellasia, mut kestää max. varmaan 5 sekuntia, ihan ihme viiltelyä, repimistä ja kipua. Ja tekee helevatun kipeää, niin että täytyy irvistää varmuuden vuoks... :whistle: Ja tulee ja menee ihan miten sattuu. Mitälie, viikkoja 37+5 nyt.

AuteroAhkera Ne on just tommosia. Ja ne on niin kuin lantion sisällä, tosi alhaalla. Tänään tuli sekä lyhyitä, että pitkiä repelyjä. Olen menossa huomenna äitipolille. Kysyn sieltä että mitä ne on ja tuun sit kertomaan.

Kysyin kätilöltä niistä poltoista ja selitys oli tällainen: vauvan pään pyöritys aiheuttaa lonkkien ja häpyliitoksen löystymistä ja poltot tulee siitä kun nää kyseiset liitokset hankaa toisiaan vasten ja aiheuttaa kitkaa. Eli nää poltot löystyttää paikkoja synnytystä varten.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2006 klo 16:37 Carlona kirjoitti:
Kysyin kätilöltä niistä poltoista ja selitys oli tällainen: vauvan pään pyöritys aiheuttaa lonkkien ja häpyliitoksen löystymistä ja poltot tulee siitä kun nää kyseiset liitokset hankaa toisiaan vasten ja aiheuttaa kitkaa. Eli nää poltot löystyttää paikkoja synnytystä varten.

Juu kiitos tiedosta! Jospa tästä kohta päästäis synnyttämään. ;) Mä alan olla jo ainakin ihan kypsä ja malttamaton, vaikka laskettuun aikaankin on vielä 2 viikkoa... :whistle: :ashamed: