Repeämät synnytyksessä

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Sain synnytyksessä 3-4 (3c) asteen repeämät. Korjausleikkaus tehtiin heti synnytyksen jälkeen. Tämä siis hyvin harvinaista ja kaipaisin nyt vertaistukea ja kokemuksia jos jollain on ollut samankaltaisia kokemuksia. Kuinka kauan on kestänyt toipua ja jäikö mitään pysyviä vaurioita.? Olen todella peloissani
 
Mä sain myös pahat repeämät, mutta ei tarvinnut erillistä korjausleikkausta, vaikka mielestäni olisi ehkä vaatinut sen. Mua vaan kursittiin kasaan useampi tunti ihan siinä synnytyssalin sängyllä. Alakertaan ei missään nimessä kannata katsoa, tulee vaan pahempi olo ja paniikki. Ite vilkasin kerran ja muistan ikuisesti sen näyn. Jalkovälissä oli hemmetin iso korvapuusti:ROFLMAO: En muista tarkalleen milloin parani, koska vauva-arki vei kaiken huomion, mutta kahden viikon jälkeen pystyin istumaan normaalisti. Sen voin sanoa, että puoli vuotta synnytyksestä kaikki ainakin oli jo ok. Petipuuhat tuntuvat melkein yhtä hyvältä kun ennenkin, muuten kaikki täysin ennallaan, mutta emättimen suuaukolle on jäänyt sellanen ihmeellinen repale, joka hankaa joskus harvoin. En olisi itsekään uskonut, että se korvapuusti alakerrassa joskus palautuisi takaisin normaaliksi värkiksi, niin hurjalta siellä näytti. Uskoisin siis että voit olla ihan hyvillämielin!:)
 

Yhteistyössä