Repeämät/epparihaava ja vessassa asiointi

  • Viestiketjun aloittaja vieas
  • Ensimmäinen viesti
vieas
Onko vessassa asioiminen ihan mielettömän kivuliasta kun alapäässä kuitenkin monilla paikat enemmän tai vähemmän rikki synnytyksen jälkeen? Riittääkö noiden haavojen puhdistukseen pisun ja isomman asian jälkeen ihan vedellä suihkuttelu? Eka synnytys edessä, eikä mua pelota se kipu siinä synnytystilanteessa vaan juurikin mahdollisten haavojen jälkihoito...

Sama homma jos joutuu sektioon, niin onko se haava mielettömän kipeä kun käy suihkussa yms?
 
Vedellä suihkuttelu riittää ja on erittäin suositeltavaa. Itse ekana päivänä synnytysten jälkeen olen suihkuttanut samalla kun pissa on tullut, ei ole kirvellyt. Pissan jälkeen sitten vielä n. minuutin suihkuttelu.
 
vieras
mulle on 2 kertaa tehty alapäähän se epistomia viilto ja kyllähän se kipeä on, mutta sen kans pärjää kun ottaa särkylääkettä. Ja ihan suihkulla pärjää koska paperia ei tulis mieleenkään laittaa ku sattuu!
 
Tumpula
Sain muuten kaverilta hyvän vinkin repeämien kipujen helpottamiseen. Osta pikkuhousunsuojia, kaada niihin vettä ja pakasta ne. Jäinen pikkuhousunsuoja kelmuun ja pöksyjen sisälle, kyllä helpottaa. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja herra huu:
Alkuperäinen kirjoittaja Tumpula:
Mä suihkuttelin pissalla käydessä, siis siinä samalla koko ajan. Vähensi repeämien kirvelyä paljon.
peesi. mutta tuon kakkosasian kanssa oli paljon tuskaisempaa, itku meinasi tulla.
Mulle ei ollu sekään. Pitää vaan syödä niitä kuivattuja luumuja, ettei tarvii hulluna punnata. :D
 
joo
mä suihkuttelin e-haavaa vissiin 2 viikkoa synnytyksen jälkeen. ei kuivausta vaan antaa kuivua vaikka siteeseen. kotona kuljin ilman housuja pitkässä yökkärissä.

ja toi jääside oli tosi hyvä, meillä kätilöt teki niitä osastollakin.
 
Saraldo
Mäkin suihkuttelin vettä aina pissaamisen yhteydessä eikä tuntunut niin pahalta. Tuo alapäähän on niin kipuherkkä, ettei siellä tarvise olla kuin mikroskooppisen pieni nirhauma, niin johan kirvelee! Kakkoshätää yritin helpottaa sillä, että käytin laksatiiveja ja söin muutenkin sellaista ruokaa, joka tuli helposti ulos. Hesen majoneesit toimii muuten aika hyvin laksatiiveina :D .
 
Mulla vähän kurjempi versio, mutta kerron kumminkin... Mulla ne tikit aukes, joten ensimmäistä kertaa isolla asialla käydessäni, se kipu oli kauheampaa kuin itse synnytys joka kesti yli 25h..
Mutta näin mulla, Virtsaaminen ei sattunut yhtään ja jos kaikki menee ok niin tuskin ongelmaa..

Niin joo, ja haava oli siis tulehtunut..
 

Yhteistyössä