Rentojen häiden menu-ehdotuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tuleva morsian"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tuleva morsian"

Vieras
Pidetään ihan kaverihäät, ei mitään sukuhössötyksiä eikä jäykkistelyä. Yritetään saada myös hääpaikaksi sellainen, jonka yhteyteen kuuluu pihasauna tms., että voi iltapalaksi grillata ja saunoa tms. ja jatkaa juhlia aamuun asti.

Mitäköhän siellä kannattaa tarjota? Ainakin graavilohta ja lämminsavulohta on tulossa (olen kalan ystävä), tietty salaatteja alkuun (ehkä pastasalaatti + vihreä) ja leipää. Mutta pääruoka nyt askarruttaa, antakeehan tulla ehdotuksia! :)

Mä soitin pitopalveluun ja annoin suuntaa. Esim joku maa, minkä ruuista pidät tms. Sain hyviä ehdotuksia ja pystyin itse niistä poimimaan parhaat. Pitopalvelun ihminen sitten sanoi, mikä passaa minkäkin kanssa yhteen.

[QUOTE="vieras";28340061]Olisko mahdollista tehdä oikein iso paella ulkona tulilla?[/QUOTE]

No paellakin on mereneläviä. Tuossa on jo menussa kalaa, että siinä mielessä voisi olla jo jotain muuta. Muuten jää kyllä nälkä jos ei pidä kalasta.Vaikka jotain broilerista lisäksi sitten.

[QUOTE="vieras";28340061]Olisko mahdollista tehdä oikein iso paella ulkona tulilla?[/QUOTE]

En vielä tiedä, mimmoinen paikka tulee olemaan, mutta tuo ois kyllä ihana idea! Ainoa ongelma on se, jos sattuukin sateinen päivä... Tai tietty joku katos pitää kyhätä joka tapauksessa.

[QUOTE="jenni";28340071]No paellakin on mereneläviä. Tuossa on jo menussa kalaa, että siinä mielessä voisi olla jo jotain muuta. Muuten jää kyllä nälkä jos ei pidä kalasta.Vaikka jotain broilerista lisäksi sitten.[/QUOTE]

Siis paellahan voi olla mitä vain, ei siinä tarvitse olla mereneläviä ollenkaan. Usein tietty on, mutta vaikka kanaa ja chorizoa.

[QUOTE="aloittaja";28340074]En vielä tiedä, mimmoinen paikka tulee olemaan, mutta tuo ois kyllä ihana idea! Ainoa ongelma on se, jos sattuukin sateinen päivä... Tai tietty joku katos pitää kyhätä joka tapauksessa.[/QUOTE]

Joo ja se vaatii jonkun aikaa sitten huomiota, sitä pitää liemittää ja vahtia, mutta kun se onnistuu, on kyllä hyvää. :) Ja aika täyttävää, joten sitä ei ihan kauheita määriä tarvitse/henkilö.

[QUOTE="jenni";28340071]No paellakin on mereneläviä. Tuossa on jo menussa kalaa, että siinä mielessä voisi olla jo jotain muuta. Muuten jää kyllä nälkä jos ei pidä kalasta.Vaikka jotain broilerista lisäksi sitten.[/QUOTE]

Tämä on kyllä totta, heti tulee pari kaveria mieleen, jotka ei voi syödä kalaa. Eli alkuruokapöytäänkin pitäis ilmeisesti laittaa lihaa kaveriksi. Mitäköhän se vois olla?

[QUOTE="aloittaja";28340097]Tämä on kyllä totta, heti tulee pari kaveria mieleen, jotka ei voi syödä kalaa. Eli alkuruokapöytäänkin pitäis ilmeisesti laittaa lihaa kaveriksi. Mitäköhän se vois olla?[/QUOTE]

Entäs jos laittas alkupalana ne kalasalaatit ja lisäksi broilerisalaatit? Noista saa jo kivoja salaatteja vaikuttamatta liian arkiselta kuitenkaan.

Se kunnon ruoka voisi sitten olla jotai haudutettua lihaa, jota on helppo vaikka ulkonakin haudutella padassa tulella(jos siis ulkona aiotte olla). Lisäksi joku kiva kastike punaviinistä ja ihan vaikka perunaa.. onko kesällä siis? Uusia perunoita?

Olen ajatellut, että sisällä syödään ateria ja kahvitukset, mutta pihallekin laitetaan muutamia istuimia ja jotain, että voi pihallakin olla. Mies sanoi heti, että ulos vartaaseen joku sika pyörimään :D Mutta jotenkin en lämpene ajatukselle...

[QUOTE="aloittaja";28340138]Olen ajatellut, että sisällä syödään ateria ja kahvitukset, mutta pihallekin laitetaan muutamia istuimia ja jotain, että voi pihallakin olla. Mies sanoi heti, että ulos vartaaseen joku sika pyörimään :D Mutta jotenkin en lämpene ajatukselle...[/QUOTE]

Voi hitsi! Joo,se oliskin ihana. Varmasti loisi kivan tunnelman. Miehesi idea saa kannatusta! Oikeasti! =)

[QUOTE="aloittaja";28340138]Olen ajatellut, että sisällä syödään ateria ja kahvitukset, mutta pihallekin laitetaan muutamia istuimia ja jotain, että voi pihallakin olla. Mies sanoi heti, että ulos vartaaseen joku sika pyörimään :D Mutta jotenkin en lämpene ajatukselle...[/QUOTE]

Se kuulostaa ihan hyvältä :) Sitä kannattaa miettiä tietty tarkkaan, että minkä verran voi ruoka olla vaiheessa, ajatellen kylmäketjua ja hygieniaa. Onko viisainta, että kaikki on kuitenkin valmista ja lämpöastioissa vai mitä voi tehdä vasta paikanpäällä ja kuka tekee. Mutta kuulostaa mukavan rennoilta suunnitelmanne, varmasti viihtyisin häissänne ja varmaan tarjoutuisin kokkausavuksi! :)

Kerran olen ollut juhlissa (syntymäpäivät), jossa oli sika vartaassa ja oli se kyllä älyttömän herkullista.Pitänee vielä miettiä sitä, lähinnä otetaanko pitopalvelu vai yritetäänkö pärjätä omin voimin. Kokkausapuakin varmaan löytyy ja uskon, että mies ja hänen kaverit olis ainakin innoissaan sen sian kimpussa... :)

Jos tunnette jonkun joka osaa tehdä tuon hyvin ja suostuu possuvahdiksi, niin ehdottomasti!!
Monille varmasti ikimuistoista jos jossain Suomessa oikeasti grillataan koko possu!
Itse olen Thaikuissa ollut grillibileissä missä koko possu oli vartaassa, ja oli siistiä, ja liha oli mielettömän hyvää.

Mutta, jos ei ole varmuutta että grillaus onnistuu, niin ei kannata. Ois tosi ikävää jos possu oiskii sisältä raaka tms.

[QUOTE="aloittaja";28340168]Kerran olen ollut juhlissa (syntymäpäivät), jossa oli sika vartaassa ja oli se kyllä älyttömän herkullista.Pitänee vielä miettiä sitä, lähinnä otetaanko pitopalvelu vai yritetäänkö pärjätä omin voimin. Kokkausapuakin varmaan löytyy ja uskon, että mies ja hänen kaverit olis ainakin innoissaan sen sian kimpussa... :)[/QUOTE]

Aattele ny miten se keventäs tunnelmaakin kun rennot häät kyseessä. Siitä saisi iloa kerrakseen ja syödäkseenkin vielä. Toki jos ette ole rennon tyylisiä huumori-ihmisiä, ni voi olla aika väärä veto. Mutta jos olette muutenkin humoristista ja asennesopivaa ihmistä kutsumassa, ni ehdottomasti se sika mukaan!!=)

[QUOTE="aloittaja";28340168]mies ja hänen kaverit olis ainakin innoissaan sen sian kimpussa... :)[/QUOTE]Tässä vaiheessa mies on sian kimpussa, parin avioliittovuoden jälkeen hänestä viimeistään itsestä tulee se sika jonka kimpussa sinä olet.

[QUOTE="vieras";28340200]Tässä vaiheessa mies on sian kimpussa, parin avioliittovuoden jälkeen hänestä viimeistään itsestä tulee se sika jonka kimpussa sinä olet.[/QUOTE]

Luoja mikä veto! Aivan loistava. Näin se taitaa mennä.

[QUOTE="vieras";28340200]Tässä vaiheessa mies on sian kimpussa, parin avioliittovuoden jälkeen hänestä viimeistään itsestä tulee se sika jonka kimpussa sinä olet.[/QUOTE]

:D toivottavasti kuitenkaan ei... ;)

Ja nyt aloin oikeasti miettiä tuota sikaa, se vois olla kyllä aika hyvä idea. Maksaakohan paljoa? Pitänee alkaa guuglailla...

Sika kannattaa tilata esikypsennettynä ja valmiiksi maustettuna. Sitten olisi enää lämmitys siellä mökin pihalla vartaassa tulella. Se ei nimittäin ole ihan pikkujuttu aloittaa ihan alusta sian käsittelyä. Maustaminen,suolaaminen etc... Tietysti jos on asian mukaiset välineet (ei taida possun suolaamiseen ja maustamiseen vanna riittää?) ja kylmätilat niin mikäpä ettei.

Muuten ajatus hieno ja olen kokonaista possua ajatellut miehen 40-vuotissynttäreille parin vuoden päähän.. Vähän olen jo asiasta ottanut selvää ja päätynyt yllä olevaan ratkaisuun.. Ellei sitten tehdä rosvopaistia.

Voihan se olla niinkinpäin että parin avioliittovuoden jälkeen mies muistaa häätarjoilun aina kun vilkaisee vaimoaan =)

Alkuperäinen kirjoittaja merilä kai;28340267:
Voihan se olla niinkinpäin että parin avioliittovuoden jälkeen mies muistaa häätarjoilun aina kun vilkaisee vaimoaan =)

Sitten pitänee vain hakea siihen "rakas, sinusta on tullut pullukka" -ohjelmaan... ;)

Ja esikypsennetty ja maustettu sika ehdottomasti, tuo rosvopaistikin olis kyllä hyvä idea! Olipa hyvä että laitoin tänne kyselyä :)

Yhteistyössä