renkaiden liukulaakereista...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja penninvenyttäjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

penninvenyttäjä

Vieras
Tietääkö joku, onko rattaiden renkaisiin saatavina erikseen niitä muovisia liukulaakereita? Ketuttaa, kun renkaat alkaa vipattaan ja ne muoviset pikkurenkulat leviää käsiin... muuten hyvät ja tukevat rattaat, ei viittis vaan maksaa renkaistakaan taas ziljoonia ja käytetyissä renkaissa piilee vaaransa..kuten kävi yksille renkaille, kun myyjä lähetti neljä viallista rengasta...eipä viitti enää muualtapäin Suomea ostella mitään, jää vain lämmin läjä kerransyötyä kouraan

:'(

myrtynyt myyränen

Jos tarkoitat sitä renkaan sisälle tulevaan nailonlaakeria niin niitä kyllä saa. En oo törmänny emmaljungan omiin mutta brion tai oran laakerit käy emmaljungaankin. Eikä maksa paljoa.

Mä tiedän sen nailonlaakerin nimellä,uskosin että on sama. Tulee siihen renkaan sisälle ja oon nähnyt niitä yleensä valkeena tai kellertävän valkoisena, harvoin mustia. Oon laittanut paritkin vanhat kärrit kuntoon vaihtamalla ne laakerit tai joihinkin renkaisiin koko päällisen (suojakotelon tai lukon). Ostin niitä viimeksi pussillisen oli halpoja mutta ne jo meni kun tuttavallekin vaihdoin. Oisin vaikka kirjeenä voinut muuten laittaa.
Missä päin suomessa ootte? Oon ostanut itäsuomessa Mikkelistä (keskustassa pienehkö lastenliike), Joensuusta anttilan yläkerran lastenliikkeestä ja kuopiosta ei ole löytynyt,joskus sieltäkin kysytty. Joensuussa niitä oli viime kesänä ainakin reilusti ja erilaisia, löytyi sopiva mutta en muista oliko brion vai oran mitkä emmaljungaan laitoin. Soita sinne,osaavat kyllä sanoa. Uusissa on nykyään kuulalaakeri ja vanhemmissa on just tuo nailon,samasta varmasti puhutaan.

Mulla lähisukua Mikkelissä, joten taidanpa huhuilla apuun. Kiitos Jone, pelastit meikäläisen viikonlopun! Taas on todistettu, että kysymällä ei tieltä eksy!

Ei enää myrtynyt myyränen =)

Kiitokset välitetään vaimolle joka hätyytteli koneelle "kun oot niitä renkaita korjaillut", käski tulla selittämään. Hyvä jos oli apua,toivottavasti löytyy!

Yes! Oli pakko tulla tuulettaan, että Jonen neuvoista oli iso apu. Nyt on renkaat kuin uudet ja eivät tosiaan olleet hinnalla pilattuja nuo varaosat!

Ja matka jatkuu taas! Rattaat ovat tosiaan vuodelta elvis varmaan,
mutta eipä nykyään ole noin tukevia rattaita saatavilla ja menee käytössä vielä reilu kolme vee pojalle vielä piiiitkään.

:D

Hienoa että saitte rattaat kuntoon! Tuolla tavalla saa hyvin vanhemmatkin rattaat kuntoon kun useesti runko ja kankaat voi olla ihan hyvässä kunnossa vaikka renkaat lenksottaa. Pitääpä kertoa toiselle puoliskolle että apua oli, katsotaan rupeaako röyhistelemään kun pääsi pätemään. :D
t. vaimoke

Meinasin ostaa käytettynä emmaljungan softyt vuosimallia -01, mutta runko oli kärsinyt sen verran käytössä että vipatti kuin maitohammas joka suuntaan.

Nämä vanhat emmaljungat löytyivät sitten varaston perukoilta kotoa ja jousitukset ovat ihan eri luokkaa rungossa. Kumikaan renkaissa ei ole haperoitunutta, joten kannatti korjata. Vanhat päälliset otin irti ja niiden mukaan tein uudet päälliset. Kun kerta runko on ruosteeton ja moitteeton, niin ovat kuin uudet.

Anna vaan isännän röyhistellä ;) Meillä ainakin pikku röyhistely auttaa seuraavassa projektissa, kun menee avuttomana räpyttelemään silmiään (by the way toimii meillä toisinkin päin) :D

Yhteistyössä