rempasta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Hitsi kun mun päässä pyörii nyt vaan kylppäriremppa... Näen sieluni silmin millainen tulevan kylppärin pitäis olla. Vielä kun saatais toteutettua...

Mä en tiedä muistaako joku kun tapeltiin miehen kanssa saunan kiukaasta ja ylipäätään saunan remppaamisesta. Kun mä olin sitä vastaan ja mies sitten suuttui mulle.

Eilen mies tuli pojan kanssa saunasta ja totesi että HÄN ( :D) vähän ajatteli että jos saunasta kaakeloitas vaan lattia. Että kun panelit on hyvässä kunnossa.

Sovittiin sitten että ostetaan saunaan se uusi kiuas ja tuunataan sitä vähän. Mutta ei aleta vaihtamaan paneleita.

Nyt viimeisin suunnitelma on että koitetaan saada oikein edullisesti kylppäriremppa tehtyä että saatais vielä vaikkapa keittiön kaapistotkin samalla rahalla vaihdetuksi...saas nähdä :D .

Mutta siis: te jotka kylppärirempan olette tehneet, antakaa ihmeessä vinkkejä. Mä kun tiedän tähän mennessä tasan tarkkaan värimaailman ja siinä kaikki. Oletteko tehneet jossain suunnitelmia, mistä olette saaneet ideoita ja mitä olis hyvä tietää ihan käytännössä esim. pytyn valinnasta yms.??? Kertokaas nyt turkilmas-tädille ihan kaikki :D

Meillä oli kylppäriremppa(helvetti) viime syksynä. Revittiin kaikki auki ja uutta tilalle. Ei kai meillä mitään isompia suunnitelmia ollut, rakenteita ei muuteltu mitenkään eikä siirrelty hanoja yms joten silleen helppo. Paikallinen pikku firma laatoitti lattian ja seinät. Sauna tehtiin itse. Ainoa mikä vitutti oli sen kaaoksen keskellä eläminen, muualla peseytyminen ja pyykkääminen.

tuosta pytystä: mies olis halunnut jonkun halppispöntön kun tuo kuitenkin on lähinnä kakkosvessa. Mut mä en huolinut muuta kuin Idon tuplahuuhtelun :saint: Johon ukkokin jälkeenpäin että olipa hyvä niin...

Alkuperäinen kirjoittaja Vacca Foeda:
Meillä oli kylppäriremppa(helvetti) viime syksynä. Revittiin kaikki auki ja uutta tilalle. Ei kai meillä mitään isompia suunnitelmia ollut, rakenteita ei muuteltu mitenkään eikä siirrelty hanoja yms joten silleen helppo. Paikallinen pikku firma laatoitti lattian ja seinät. Sauna tehtiin itse. Ainoa mikä vitutti oli sen kaaoksen keskellä eläminen, muualla peseytyminen ja pyykkääminen.

tuosta pytystä: mies olis halunnut jonkun halppispöntön kun tuo kuitenkin on lähinnä kakkosvessa. Mut mä en huolinut muuta kuin Idon tuplahuuhtelun :saint: Johon ukkokin jälkeenpäin että olipa hyvä niin...

Kiitos vastauksesta =) . Suostutko kertomaan mitä remppa tuli maksamaan? Me ei myöskään vaihdeta mitään järjestystä, mutta kaikki menee meilläkin uusiksi. Eli mitään ei valitettavasti pystytä säästämään, kylppärissä kun kaikki on lahoa ja entistä.

7200e ja rapiat otti firma ja tietty sitte tarvikkeet päälle (laatat, saunapaneelit, laudepuut jne), ne me hommattiin etukäteen itse. Ei me oltais tuota kosteuseristystä itse osattu tehdä, ajateltiin et otetaan siihen ammattilainen niin onpa sitten kunnolla ja vaatimusten mukaan tehty. Ja laatatki olis saattanu meidän jäljiltä olla mitenkuten :whistle: Tuo saunanteko kyl onnistu kun entisessäkin asunnossa tehtiin uus sauna. Niin no ei me saunan puolelta kaikkia revitty kun siellä oli hyvät ja kuivat rakenteet. Sitä palofoliota laitettiin uusiksi mut muuten vaan uudet paneelit päälle.

Voimia vaan remppaan. Kyllä se tuppaa miestä syömään kun yrittää samalla asua :kieh: Mut uus kylppäri on kyllä kaiken vaivan arvoinen, eihän sitä remppaa ikuisuuksia kestä.

Kysele lisää, mä kerron mitä osaan.

Kiitos taas Vacca Foeda :flower: . Sikäli tää on ihan hyväkin ajankohta rempalle että varmaan viihdytään muutenkin mökillä kohtuupaljon. Ja pyykit voidaan samalla pestä lähellä olevassa anoppilassa. Niin ja meillä on alakerrassa toinen vessa jossa myös käsisuihku.

Mutta voi kauheeta mitä tuo firman käyttäminen maksaa :o . Toivottavasti jostain löytyy halvempiakin, sillä muuten meidän budjetti ei paljon muuhun edes riitä. Meillä siis budjetti 10 000? ja nyt alettiin tosiaan haaveilemaan että saatais PALJON halvemmalla remppa tehtyä :/ .

Meillä kosteuseristysmatskun maksaa taloyhtiö, mutta joku tarvitaan se laittamaan ihan virallisesti seinään. Laatoitukseen ja pieniin putkihommiin tarvitaan myös ihminen...voi hitto...

Tuo meidän käyttämä firma oli halvimmasta päästä :o muitakin kyseltiin. Alkuperäinen arvio oli viitisen tonnia mut kuten arvata saattaa matkalla tuli mutkia, mm. lattiakaivot piti uusia kun olivat vanhanaikaisia. Vesiputket vedettiin katon kautta kun alkuperäiset tuli lattian läpi. Hetihän tuollaiset nostaa hintaa. Mut kyllä tuon suhteen nyt seuraavat 10 vuotta saapi olla ihan huoleti, on se niin hyvin tehty.

Tuo meidän käyttämä firma oli halvimmasta päästä :o muitakin kyseltiin. Alkuperäinen arvio oli viitisen tonnia mut kuten arvata saattaa matkalla tuli mutkia, mm. lattiakaivot piti uusia kun olivat vanhanaikaisia. Vesiputket vedettiin katon kautta kun alkuperäiset tuli lattian läpi. Hetihän tuollaiset nostaa hintaa. Mut kyllä tuon suhteen nyt seuraavat 10 vuotta saapi olla ihan huoleti, on se niin hyvin tehty.

Meen pitäis myös nostaa nuo putket ylös kun menevät myös lattiaa pitkin. Voi hitto vie...ihan oikeesti taidetaan totisesti saada pihistellä materiaaleissa :( .

Mahtaakohan miten paljon vaikuttaa hintaan kun meillä tuskin tarvii lattiakaivoja uusia ja tehdään kaikki purkutyöt itse. Eli vesieristeen laittaminen, putkityöt ja laatoitus jää ulkopuoliselle. Kunpa edes tuo 5000? riittäis niihin :/

Enpä muuten ihmettele että porukat ottavat riskejä ja teettävät työt pimeinä tai koittavat tehdä itse :whistle:

Mä luulen että lainaan kirjastosta tee-se-itse-kirjan ja laatoitetaan itse kylppärimme :D

vesi eristys meidän pikku vessaan maksaa 400e. eikä ole edes märkätilasta kyse. Teillä on kyse märkätilasta, joten vielä tarkempi homma.

Ja pidemmän päälle kun miettii, kannattaako pihistellä materiaaleista? Kaikki kerralla kuntoon ettei myöhemmin kaduta. Etenkin ne pohjatyöt suosittelen antamaan ammattilaiselle, ettei tule kosteusvaurioita sen vuoksi, että säästi.

Nimin: kokemus opettaa :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Ymmärryksensydän:
vesi eristys meidän pikku vessaan maksaa 400e. eikä ole edes märkätilasta kyse. Teillä on kyse märkätilasta, joten vielä tarkempi homma.

Ja pidemmän päälle kun miettii, kannattaako pihistellä materiaaleista? Kaikki kerralla kuntoon ettei myöhemmin kaduta. Etenkin ne pohjatyöt suosittelen antamaan ammattilaiselle, ettei tule kosteusvaurioita sen vuoksi, että säästi.

Nimin: kokemus opettaa :laugh:

Ei kyllä mä ihan tykkään käydä vertailemassa hintoja ja ostaa tarjouksista halpoja matskuja. Ajateltiin miehen kanssa lähteä nyt jo kiertelemään ja ostetaan valmiiksi kun jotain hyvää ja halpaa tulee vastaan.

Ja juu, siis purkutyöt me tehdään itse, samoin kalusteet ja muut asennetaan itse, mutta nuo pohjatyöt (vesieristys + muut) teetetään kyllä ammattilaisilla. On pikku pakkokin kun taloyhtiö edellyttää että vesieristyksen tekee sertifikaatin omistava työmies.

Täytyy nyt tosiaan ottaa selvää noista hinnoista eka ennen kuin ostaa mitään matskuja. Eihän meillä tätä menoa riitä tuo kymppi mihinkään :o

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:

Meen pitäis myös nostaa nuo putket ylös kun menevät myös lattiaa pitkin. Voi hitto vie...ihan oikeesti taidetaan totisesti saada pihistellä materiaaleissa :( .

Mahtaakohan miten paljon vaikuttaa hintaan kun meillä tuskin tarvii lattiakaivoja uusia ja tehdään kaikki purkutyöt itse. Eli vesieristeen laittaminen, putkityöt ja laatoitus jää ulkopuoliselle. Kunpa edes tuo 5000? riittäis niihin :/

Kyllä mekin purettiin ihan kaikki itse, firma siis vain teki eristystyöt, putkityöt, laatoitti ja sit tuli vähän sähkötöitä kun yhtä pistorasiaa piti siirtää. Ikävä kyllä kannattaa varautua siihen että ihan halvalla ei tosiaan kylppäriä tehdä :snotty: Peruskylppäri meillä on, ei siis mitään Villeroy&Bochin laattoja todellakaan vaan edullista peruslaattaa ja sauna ihan tavallista paneelia ja lauteet tervaleppää.

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:

Kyllä mekin purettiin ihan kaikki itse, firma siis vain teki eristystyöt, putkityöt, laatoitti ja sit tuli vähän sähkötöitä kun yhtä pistorasiaa piti siirtää. Ikävä kyllä kannattaa varautua siihen että ihan halvalla ei tosiaan kylppäriä tehdä :snotty: Peruskylppäri meillä on, ei siis mitään Villeroy&Bochin laattoja todellakaan vaan edullista peruslaattaa ja sauna ihan tavallista paneelia ja lauteet tervaleppää.

Voi hitsi :( . Eli totisesti saadaan sitten hylätä haaveet keittiön kaapistoista :'(

Turkilmas, älä heitä kirvestä järveen vielä :hug: Kyllä edullisestikin saa hyvän näköistä. Kulkekaa silmät avoimina rautakaupoissa jne ja katselkaa. Tarjouksia vaan hyödyntämään, niin mekin tehtiin. Kilpailuttakaa firmoja. Kyllähän kylppäriin sais rahaa uppoamaan vaikka kuin jos sitä vaan olis mutta eihän se mikään pakko ole alkaa brassailla.

Ja teette sen keittiön sitte myöhemmin =)

Turkilmas, älä heitä kirvestä järveen vielä :hug: Kyllä edullisestikin saa hyvän näköistä. Kulkekaa silmät avoimina rautakaupoissa jne ja katselkaa. Tarjouksia vaan hyödyntämään, niin mekin tehtiin. Kilpailuttakaa firmoja. Kyllähän kylppäriin sais rahaa uppoamaan vaikka kuin jos sitä vaan olis mutta eihän se mikään pakko ole alkaa brassailla.

Ja teette sen keittiön sitte myöhemmin =)

Voi miten ihana olet, kiitos :hug: . Juu halvallahan saa tosi fiksuja laattoja ja muita. Ja satsataan sitten just tuohon pyttyyn ja muihin joiden ihan oikeesti olis hyvä toimia. Kyllä kai tää tästä vielä suttaantuu, kunhan nyt pääsis alkuun eikä vaan täällä jahkailis :ashamed:

Yhteistyössä