Relaatiot 11 julkaistu

  • Viestiketjun aloittaja -
  • Ensimmäinen viesti
sanni
Alkuperäinen kirjoittaja saisikos apuja?:
ne kaikki on, mutta kuitenkin muka yksi puuttuu? tuossa toisessa kuvassa jossa liput, on kehykset vihreät mutta linnassa ei...
Äh...oliko siinä joku kikka, että joku sanahan siihen siis tuli ja se muutti sen kuvan toisenlaiseksi niinkuin ne liputkin. En vain meinaa muistaa mikä se sana oli :(
 
saisikos apuja?
tuo palamisen ääni ei nyt kolahda...
jee kiitos se oli Santiago de Compostela
tuo palaminen ja loppuratkasu niin sitten olisi valmis =) Paitsi ratkasu hankala kun olen sitä ohessa etsinyt ja vielä ainakin tuloksetta =/
 
sanni
Alkuperäinen kirjoittaja saisikos apuja?:
tuo palamisen ääni ei nyt kolahda...
jee kiitos se oli Santiago de Compostela
tuo palaminen ja loppuratkasu niin sitten olisi valmis =) Paitsi ratkasu hankala kun olen sitä ohessa etsinyt ja vielä ainakin tuloksetta =/
Rätinä =)
 
vähän jo hermostunut relaatiofani
Voisko joku auttaa? Mulla on kaikki muut, mutta tuolta viljelykasviruudusta puuttuu peruna 10. Oon tätä ketjua kahlannut läpi, mutta ei ole silmiin osunut. Se on tietysti joku aivan ilmeinen sana, mutta en vaan keksi. Ihan tyhmä olo!

Pelin läpäisy:
1000 / 1001 (99.9%)

Vihjeet: 7 / 7
Loppuratkaisu oikein!

Sijoitus:
50 / 725
 
jeesausta
Alkuperäinen kirjoittaja vähän jo hermostunut relaatiofani:
Voisko joku auttaa? Mulla on kaikki muut, mutta tuolta viljelykasviruudusta puuttuu peruna 10. Oon tätä ketjua kahlannut läpi, mutta ei ole silmiin osunut. Se on tietysti joku aivan ilmeinen sana, mutta en vaan keksi. Ihan tyhmä olo!

Pelin läpäisy:
1000 / 1001 (99.9%)

Vihjeet: 7 / 7
Loppuratkaisu oikein!

Sijoitus:
50 / 725
jep helpposana,muttei ehkä ekana tule mieleen.. mitäs kaikkea perunasta voikaan tehdä? lohkoperunoita,ranskalaisia,uuniperuna ;)
 
ei enää hermostunut relaatiofani
Alkuperäinen kirjoittaja jeesausta:
Alkuperäinen kirjoittaja vähän jo hermostunut relaatiofani:
Voisko joku auttaa? Mulla on kaikki muut, mutta tuolta viljelykasviruudusta puuttuu peruna 10. Oon tätä ketjua kahlannut läpi, mutta ei ole silmiin osunut. Se on tietysti joku aivan ilmeinen sana, mutta en vaan keksi. Ihan tyhmä olo!

Pelin läpäisy:
1000 / 1001 (99.9%)

Vihjeet: 7 / 7
Loppuratkaisu oikein!

Sijoitus:
50 / 725
jep helpposana,muttei ehkä ekana tule mieleen.. mitäs kaikkea perunasta voikaan tehdä? lohkoperunoita,ranskalaisia,uuniperuna ;)
Kiitos, sinä ihana ihminen! Perunaruoista olin tajunnut kokeilla perunasoseen. Jopa useampaan kertaan, kun epäilin, että joko tein itse kirjoitusvirheen tai että relaatiossa on ollut joku bugi. Loput arvaukset menikin sit ihan liian kauas. Nyt sain mielenrauhan tuon kannssa, voi alkaa odottelemaan seuraavaa osaa :)
 
Mooses
Alkuperäinen kirjoittaja Ronsku:
Alkuperäinen kirjoittaja j:
Alkuperäinen kirjoittaja Ronsku:
Sit mä en millään saa sitä poliisia alas 4+3, osaisitko sinä auttaa? En tiedä mikä aasi se oikein on :(
oli se ehkä aasikin mutta siinä ei lue aasi . googlaa vaan se rekkari ja etsi omistaja
guuglattu on:
"Huomasin tänään volvotaksin, jonka rekkari oli AAS-1. En ehkä haluaisi kyseisen taksikuskin kyytiin."

Pitäiskö kysyä tota rekisterikeskukselta? Ehkä helpompi jos joku täällä osaisi kertoa... :/
Kuulemani mukaan jengi oikeen tungeksii tohon taksiin. Omistajan kieroa huumoria ja lievää kettuilua lienee, jokatapauksessa tosi hauska oivallus. www.kilvet.com
 
en tajua
Oon nyt jälkijunassa vääntänyt tätä relaatiota, omin avuin ja välillä päätynyt tähän ketjuun.

Pelin läpäisy:
998 / 1001 (99.7%)

Vihjeet: 7 / 7
Loppuratkaisu oikein!

Sijoitus:
67 / 894
Mulle sais sanoa ihan suoraan seuraavat:

Viljelykasvi-ruudussa naista ja kania yhdistävät 5 ja 14
(Yritin kirjoittaa kaikki 5-kirjaimiset naisennimet, mutta joku jäi välistä kai sitten... Mikään muu ei soittanut kelloja kuin että Liisa ihmemaassa voisi liittyä kaniin, mutta ei se ollut sekään.)

Sananmuunnos-ruudussa sotilasta ja postia yhdistävä 11
(kotiposti, rintamakirje, lemmenposti, rintamaposti, kirjeenvaihto... Oon miettinyt tätä vaikka miten päin, ei tule sopivaa sanaa.)
 
Keksin
Yön yli nukkuminen auttoi: pyörittelin kani-sanaa mielessäni ja lopulta tuli mieleen kanittaminen. Eli 14 ja 5 ratkesivat.

Mutta jos paikalla sattuu olemaan joku relaation ratkonut, tuo sotilasta ja postia yhdistävä 11 vaivaa edelleen.
 
itsepäinen
Näköjään tää vielä täällä pyörii. :) Mulla peli yhä pahasti kesken, kun oon vakaasti päättänyt tän itse ratkaista. Tai mies on auttanut, mutta palstan apua en käytä. Vähän hankalaa vaan välillä, kun googleen laittaa jotain hakusanoja, sinne tulee tietty palstan vastaukset samaan syssyyn osumiksi :LOL:
 
Vieläkö joku muistaa tämän numero yhdentoista?
Oli jäänyt välistä mulla ja nyt alkaisi olla aika valmista. Muutama sana ja loppuratkaisu puuttuu, tämäkin ketju nyt kahlattu läpi, mutta muutamaa vielä vaille olisin.

Jaksaisiko joku kurkata omastaan jos on tehnyt jo? Olisin kiitollinen kun saisin pois häiritsemästä! :D

UKK
Nokian jalkineet 5 alas

KENRAALI
äänekäs - 7 - musiikki
musiikki 5 luoteeseen

OXFORD
pääsanasta suoraan 6 kaakkoon ja 6 lounaaseen
Ox. Str. - 11 - 10 - Lehti
Ox. Str. 10 kaakkoon

STADI
vihjesanasta (keltaisesta siis) 3+7

LEEVI
Jos taivaalta... 3+9+5+5
Rosa L. 11+9
Pääsanasta alas 8+7 ja siitä alas 10 - Svengij..
John W. ja "Villakoiran" välistä 9
Vihjesanasta 8

MOHAMMED
Osmani 7
Halal alas 5

GM
Pacemaker 5+1+10
siitä seuraava 10
Liverpool koilliseen 6
John L. 9+7+2+3

EDDIE
Satama 7+6

VILJELYKASVI
Moukari 10 + 9
Nainen ylös 10
Riisi 9+5

PEUKALOINEN
Tony H. 5+6+4 (eli vihjesana, häiritsee ihan eksrtapaljon!)

REKISTERI
Tajunnanvirta 8

SANANMUUNNOS
Antti R. ja Kenttäposti välistä 7

Kiitos hirmuisesti jos joku jaksaa kaivella vanhoja relaatioitaan!
:flower:
 
Kvartti, täältä pesee ja linkoaa:

KK
Nokian jalkineet 5 alas - - tuttujen ruutukuosisten tohveleiden nimi

KENRAALI
äänekäs - 7 - musiikki - - sävelmälle synonyymi, lainasana
musiikki 5 luoteeseen - - osa musiikkia, esim. rummut on sellanen soitin, jolla pidetään tätä yllä

OXFORD
pääsanasta suoraan 6 kaakkoon ja 6 lounaaseen - - toinen on autovalmistamo ja toinen siellä tehty auto, mutta myös alue oxfordshiressä.
Ox. Str. - 11 - 10 - Lehti - - 11= paikka, jossa myydään noita lehtiä (ja etenkin muuta lukemista ja muita paperituotteita) ja seuraava on sitten yks suomalainen yritys, joka vastaa näistä allaolevien sanojen jakeluista kauppoihin, kioskeihin jne.
Ox. Str. 10 kaakkoon - - tää oli musta ihan hassu, liittyy juhlakauteen, jolloin esim. kävelykadut koristellaan lampuin. eka sana on se juhla ja toinen sitten ne lamput. :p

STADI
vihjesanasta (keltaisesta siis) 3+7 - - sen vihjesanabiisin enkunkielisessä versiossa lauletaan kaupungista, jossa se "rising sun" sijaitsee

LEEVI
Jos taivaalta... 3+9+5+5 - - Carl Barksin klassikko-Aku, jonka nimen voi johtaa tuosta aiemmasta lauseesta
Rosa L. 11+9 - - filosofian suuntaus
Pääsanasta alas 8+7 ja siitä alas 10 - Svengij.. - - leevin biisi "hitto mikä hilloviiva " se 10 on sitten semmonen mikä tämä laulun tyttökin on ja tuossa svengijengissä on semmosia nuoria naisia
John W. ja "Villakoiran" välistä 9 - - joukko sotilaita hevosineen
Vihjesanasta 8 - - Onnen päivien ravintola

MOHAMMED
Osmani 7 - - islamin uskon edustaja
Halal alas 5 - - yleisnimitys teoille, jotka ovat kiellettyjä islamissa

GM
Pacemaker 5+1+10 - - liverpoolilainen bändi, muoto on vaan ilman the-artikkelia ja and on korvattu &-merkillä, jälkimmäinen sana siis tuo pacemaker
siitä seuraava 10 - - musiikin genre, jota tuo em. bändi edustaa
Liverpool koilliseen 6 - - Liverpoolin seudulla virtaava joki, edellinen sana on johdettu tästä joesta
John L. 9+7+2+3 - - johnin kotikaupungissa oleva korkeakoulu, jota John kävi

EDDIE
Satama 7+6 - - vanha klassikkoleffa. marlon brando näyttelee

VILJELYKASVI
Moukari 10 + 9 - - no nää on laittomia hormoneita, joita käytetään, että saadaan parempia tuloksia urheilussa ja sit naisille kasvaa parta ja miehille rinnat ym outoa :D
Nainen ylös 10 - - naishormoni, vähän niinku testosteronin vastakohta
Riisi 9+5 - - riisityyppi, joka on saatu aikaan sillä naapurisanalla. jälkimmäinen sana on tuo riisi ja etummainen viittaa jalometalliin

PEUKALOINEN
Tony H. 5+6+4 (eli vihjesana, häiritsee ihan eksrtapaljon!) - - tony halmeen kirja. it's been a hard day's night.. :)

REKISTERI
Tajunnanvirta 8 - - relaatiokin on semmonen, itse asiassa tuolla relaatio-sivun yläosassa lukee tämä sana. :)

SANANMUUNNOS
Antti R. ja Kenttäposti välistä 7 - - Antti Rokkakin on tällanen, kenelle sitä kenttäpostia sotarintamalle lähetetään?
 

Yhteistyössä