Relaatio 51

  • Viestiketjun aloittaja "ruu"
  • Ensimmäinen viesti
"Allu"
Huomaa kyllä heti, että pari pelaajaa kiittelevät vuolaasti toisiaan. Ja jos joku- ei siäpiiriin kuuluva- antaa vihjeitä, niin ei kiitetä. Ilmeisesti ottaa aivoon kun joku nuu onkin paras. Ilmeisesti ruu on "johdossa" ja se ei sisäpiirille käy
 
"Miltsi"
Täällä taas! Muutaman päivän omatoimisen ratkonnan jälkeen alkaa omat etsintätaidot loppumaan. Pistän kohta listaa pahimmista jumeista.

Ensin kuitenkin vinkkinä Kosken man... 6 on kauppa Keskustorin laidalla.
 
"Miltsi"
AAMULYPSY
Jac.. 9

KOSKI
tu..sa... 9
äly.. 3

TULI
vuo.. 5+5
Da.. Ly.. 4+2+5

CANDY
sag.. 6 (vinkki ei auttanut)
se....pe.. 8

BASILIKA
elon.. 7
ves.. 9
pin.. 8

TV OHJELMA
pääsanasta 13 alaoikealle
pol.. 9

BERLIINI
kurf.. 6

MUSTA
mu.. he.. 9
kar.. 8

JOHTO
säh.. 14+11 ja 11
un.. 9
lan.. 10

LUCH
am.. dr.. 4, 8 ja 9
tou.. 9 (tässäkään vinkki ei auennut)

TAMPERE
pur.. 14
he.. yl.. 9+5

LASSIE
col.. 5
tri.. 5 vasemmalle
 
"Miltsi"
[QUOTE="nipottaja";30826128]Käsittääkseni sana mitali kirjoitetaan yhdellä l-kirjaimella. Tässä siinä on kaksi l-kirjainta.

ihan vain tiedoksi.[/QUOTE]

Minäkin huomasin tuon virheen. Toinen merkittävästi enemmän minua häiritsevä asia oli kuitenkin saman sanan käyttö viereisissä ruuduissa. Itse ihmettelin asiaa pitkään ja päätin sitten kokeilla asenteella "jos se kuitenkin olisi vaikka ei se kyllä ole".
 
newman
[QUOTE="Miltsi";30826071]Täällä taas! Muutaman päivän omatoimisen ratkonnan jälkeen alkaa omat etsintätaidot loppumaan. Pistän kohta listaa pahimmista jumeista.

Ensin kuitenkin vinkkinä Kosken man... 6 on kauppa Keskustorin laidalla.[/QUOTE]

Miten tämän kaupan löytää kun Tampere ei ole mitenkään tuttu?
 
newman
[QUOTE="Miltsi";30826114]AAMULYPSY
Jac.. 9 - kohellus komiikkaa

KOSKI
tu..sa... 9
äly.. 3

TULI
vuo.. 5+5 - mini sellainen
Da.. Ly.. 4+2+5 - elokuva, nimi englanniksi

CANDY
sag.. 6 - lue tarkkaan wikin alku, siinä kerrotaan mitä se tarkoittaa
se....pe.. 8 - naamoja, (ei kai se kuitenkaan ole peli)

BASILIKA
elon.. 7 - pitää ensin tehdä jotain, että voi korjata sadon, yleissana
ves.. 9 - meri-ilmiö
pin.. 8 - ota osa vastasanasta, tai missä tuo kasvaa

TV OHJELMA
pääsanasta 13 alaoikealle - tosiasioista kertova
pol.. 9 - tulee mieleen ehkä vanhoista pitäjistä

BERLIINI
kurf.. 6 - tavaratalo, nimi tavulyhenne

MUSTA
mu.. he.. 9 - mitä se miehistö on
kar.. 8 - toinen meri, euroopan rajalla

JOHTO
säh.. 14+11 ja 11 -löytyvät paremmin vastasanoilla, eka on opiskelupaikka
un.. 9 - tää pitää ajatella amerikkalaiseksi lyhenteeksi
lan.. 10 - ota vihje alapuolelta

LUCH
am.. dr.. 4, 8 ja 9 - ne mainittin wikissä, ihanteita
tou.. 9 - vihjattiin alueeksi, ota yläsanasta toinen osa yhdyssanaan

TAMPERE
pur.. 14
he.. yl.. 9+5

LASSIE
col.. 5 - jos sulla on vastasana, niin adjektiivi millainen col... nokka on
tri.. 5 vasemmalle - toista osa[/QUOTE]

Tuossa liuta.
 
[QUOTE="Allu";30826019]Huomaa kyllä heti, että pari pelaajaa kiittelevät vuolaasti toisiaan. Ja jos joku- ei siäpiiriin kuuluva- antaa vihjeitä, niin ei kiitetä. Ilmeisesti ottaa aivoon kun joku nuu onkin paras. Ilmeisesti ruu on "johdossa" ja se ei sisäpiirille käy[/QUOTE]

minä kyllä olen ruuta kiitelly vihjeistä joka kerta ;)
 
eli tullut taas kotiin :)
mun puutelista tässä:

AAMULYPSY:
ros.. 4

RELAATIOT:
mi... y.. 7
kii... 8 (kaikki vastasanat on mut ei)

KOSKI:
äly 3
man... 10+6+5+2
kaa... 6+7

CANDY:
pi... 11

NOKIA:
sie... 11
tie.. 6
tu..as.. 5+10 ja 5+4
N.T. 8

MUSTA:
ny 16
ol.. 14

JOHTO:
ur.. 14

TAMPERE:
si... 9
at.. 4+5
pur... 14
h.y 9+5
 
Viimeksi muokattu:
newman
Alkuperäinen kirjoittaja tyttö Tenonvarrelta;30826321:
eli tullut taas kotiin :)
mun puutelista tässä:

AAMULYPSY:
ros.. 4

RELAATIOT:
mi... y.. 7
kii... 8 - tää löytyy sen ka... wikistä

KOSKI:
äly 3
man... 10+6+5+2
kaa... 6+7

CANDY:
pi... 11 - mihin niitä kasveja istutetaan

NOKIA:
sie... 11
tie.. 6
tu..as.. 5+10 ja 5+4
N.T. 8 - haetaan keksinnölle

MUSTA:
ny 16
ol.. 14 - tän sai sommiteltua vastasanoista

JOHTO:
ur.. 14

TAMPERE:
si... 9
at.. 4+5
pur... 14
h.y 9+5
Multa puuttuu lisäksi Koskesta em... 5 ja ke... 4, TV:stä se vasen kymppi, en onnistunut löytämään kotimaista dokkaria.
 
"Nipottaja"
[QUOTE="Miltsi";30826151]Minäkin huomasin tuon virheen. Toinen merkittävästi enemmän minua häiritsevä asia oli kuitenkin saman sanan käyttö viereisissä ruuduissa. Itse ihmettelin asiaa pitkään ja päätin sitten kokeilla asenteella "jos se kuitenkin olisi vaikka ei se kyllä ole".[/QUOTE]

Itse olen ymmärtänyt, että editorin pitäisi tämä estää, mutta ehkä tätä ei ole editorilla tehtykään. Onhan noita joskus ollut, pahimmillaan taisi olla sama sana kaksi kertaa samassa ruudussa vierekkäin ;) Varmaan ei tekijäkään aina muista mitä sanoja on käyttänyt, eli onhan tuo ymmärrettävää. Kannattaa aina kokeilla sanaa, joka näyttäisi sopivan, vaikka se olisi juuri samassa relaatiossa ollutkin.
 
"Miltsi"
[QUOTE="Nipottaja";30826616]Itse olen ymmärtänyt, että editorin pitäisi tämä estää, mutta ehkä tätä ei ole editorilla tehtykään. Onhan noita joskus ollut, pahimmillaan taisi olla sama sana kaksi kertaa samassa ruudussa vierekkäin ;) Varmaan ei tekijäkään aina muista mitä sanoja on käyttänyt, eli onhan tuo ymmärrettävää. Kannattaa aina kokeilla sanaa, joka näyttäisi sopivan, vaikka se olisi juuri samassa relaatiossa ollutkin.[/QUOTE]

Joo, tietenkin on ymmärrettävää, enkä ketään halua tästä asiasta syyllistää :) Enemmän oli tuo minunkin viestini vain tiedoksi muille. Ja siis tässähän tapauksessa ei ole kyseessä täysin sama sana, kun toinen on kirjoitettu väärin niin, että siellä on välilyönti joka ei sanaan kuulu.

Kiva relaatio on ollut, vielä 36 sanaa puuttuu!
 
"Nipottaja"
[QUOTE="Miltsi";30826707]Ja siis tässähän tapauksessa ei ole kyseessä täysin sama sana, kun toinen on kirjoitettu väärin niin, että siellä on välilyönti joka ei sanaan kuulu.[/QUOTE]

Eipähän tuo sitten editorikaan osaa tarkastaa :)
 

Yhteistyössä