Relaatio 48

  • Viestiketjun aloittaja "TSIRP"
  • Ensimmäinen viesti
"Miltsi"
[QUOTE="sanni";30811142]
muita ei mullakaan ole, olet paljon edellä minua. Mulla on vasta 1013 sanaa valmiina[/QUOTE]

Kiitos Sanni! Enkä enää tarvitse kumpaakaan siihen pon... 6 kohtaan :) Täytyy yrittää noilla vinkeillä ratkoa ja tulla sitten hakemaan lisää apua!
 
"Miltsi"
Neljä sanaa vielä uupuu, eikä mikään tunnu aukeavan vaikka miten pohtii.

AAVIKKO
apa.. 8

YKSIKKÖ
nor.. 5
por.. 10

OIKEUS
säv.. 10

Jos sulta Sanni tai muiltakin puuttuu vielä niitä mitä sain ratkottuu niin kyselkää :)
 
"sanni"
mulla on noista sulta puuttuvista tuo aavikko, vihjeeksi geronimo sekä nor... kuvitteellinen animaationorsu. Ja multahan puuttuukin sitten paljon, toistasataa sanaa vielä :D

laitan kuitenkin listaa, jospa auttaisit edes joissakin

pekka:
se hemmetin kissaleffa, en vaan tajua tyhmä kun olen eli kissa 12

lääke:
syk 5 9

norwegian:
du-ara 7 8

harrastus:
til 8 (rajasana)

seiväs:
j-v heinä 4

olympia:
pääsanasta 8 20
kesäol-talviol 13
krei molemmat 6
urh 17

ken:
läh 9 17
3. maa-so 9

linna:
por-pui 13
lest 5

pääkaupunki:
sarj 14
fil-tyy 16
tyy-saa 15
mos 6

vaate:
tur 15
pel 13
se otto 3. 4 11
koi-myy 10 (en älyä)

päivä:
kah-päi-kevrin 10

joonas:
juon 17
kar 9 7

oikeus:
riko 18

nokia:
lon 7 7 5
hack 57
kau 4 7


se talo-ruutu on vielä aivan tyhjä kun ei suosiolla oo löytynyt niin olen muita katsellut
 
"Miltsi"
[QUOTE="sanni";30812463]mulla on noista sulta puuttuvista tuo aavikko, vihjeeksi geronimo sekä nor... kuvitteellinen animaationorsu. Ja multahan puuttuukin sitten paljon, toistasataa sanaa vielä :D

laitan kuitenkin listaa, jospa auttaisit edes joissakin

pekka:
se hemmetin kissaleffa, en vaan tajua tyhmä kun olen eli kissa 12 --- alkuun esimerkiksi Piin elämä -elokuvassa esiintyvä kissaeläin ja loppuun tuo kissa

lääke:
syk 5 9 --- elonetistä löytyy, näyttelijä

norwegian:
du-ara 7 8 --- du.. sijaitsee tällaisella maakaistaleella, alku tuo ara..

harrastus:
til 8 (rajasana) --- joku tuo sinulle sen til..., lehdellä on myös tällainen

seiväs:
j-v heinä 4 --- mikä tuo j-v on, ei saa ajatella liian vaikeasti

olympia:
pääsanasta 8 20 --- tämä vaatii vastasanan ja minulla kaksikin sellaista
kesäol-talviol 13 ---kesäo.. 1920 oli aikanakin mukana tämä laji
krei molemmat 6 --- toinen on krei.. pinnanmuoto, toinen vaati kuuluisan vastasanan
urh 17 --- tekee urh.. koskevia lehtijuttuja

ken:
läh 9 17 --- Suomen helluntaikirkon seurakunta
3. maa-so 9 --- Vihollisen tietojärjestelmiä vastaan suunnatut hyökkäykset.

linna:
por-pui 13 -- pui.. tuolla paikassa, löytyy ainakin Po.. wikistä
lest 5 --- yksi suuri kannatusalue Suomessa

pääkaupunki:
sarj 14 --- esimerkiksi Aku-ankassa seikkaileva henkilö (yleisnimi siis)
fil-tyy 16 --- tyy.. sivumeri
tyy-saa 15 --- Ranskan Polynesian saa...
mos 6 --- tarkoittaa muutakin kuin mitä ensimmäisenä tulee mieleen

vaate:
tur 15 --- Bysantin valtakuntaan liittyvä paikka
pel 13 --- ne kentän ladalla istuvat
se otto 3. 4 11 --- matti rag paananen
koi-myy 10 (en älyä) --- esimerkiksi henkilö, joka huolehtii lasten kasvusta ja opetuksesta

päivä:
kah-päi-kevrin 10 --- jos ei ole seurustelukumppania, voi tehdä tätä

joonas:
juon 17 --- vastasana
kar 9 7 --- Sotainvalidien Veljesliitto käyttää paikkaa kuntoutussairaalana

oikeus:
riko 18 --- kyseessä toinen elokuvatyyppi, tässä ratkotaan rik..

nokia:
lon 7 7 5 murre, joka on englanniksi
hack 57 --- hack.. on henkilön sukunimi
kau 4 7 --- vastasana, jonka saat kun ratkot tuon ylemmän

se talo-ruutu on vielä aivan tyhjä kun ei suosiolla oo löytynyt niin olen muita katsellut --- pääsanasta lähtee kaksi kotoa löytyvää paikkaa ja yksi yleinimitys näille
[/QUOTE]
Oleppas hyvä :)
 
"lamppu"
[QUOTE="Miltsi";30812687]Kiitos Pelaaja ja kaikki muut auttajat! Nyt on tämäkin relaatio ratkottu.[/QUOTE]

Kiitokset minunkin puolestani! Olihan tässä hommaa, mutta ratkottua tuli :)
 
"sanni"
nonniin, päivitettyä puutoslistaa tässä ja nyt:

lääke:
tui 7

seiväs:
toi 6
yks-nim 9

olympia:
vuor väliviivallinen 16
pääsanasta 14 (yhdistyy mus)
mus 6( ja siitä se ketju pääsanaan kaikki muut paitsi kre)

hygienia:
leik 14 ei lamppu syty
nor 11

päivä:
edelleen se kolme sanaa yhdistävä 10, ratakiskoa kiitos
hilj 9 6

pääkaupunki:
blu 9
nii - put 9

talo:
ter 9
sau 10
rom 8 5 6
ket 16


ja vielä muitakin talossa mutta tässäpä ne akuuteimmat :D
 
"Pelaaja"
[QUOTE="sanni";30812810]nonniin, päivitettyä puutoslistaa tässä ja nyt:

lääke:
tui 7 tätä puulajia käytetään rakennuksissa yhteen asiaan, joka sanana on monikko

seiväs:
toi 6 uskonnollinen toimitus
yks-nim 9 kun yks annetaan nim

olympia:
vuor väliviivallinen 16 vuor jon Etelämantereeööa
pääsanasta 14 (yhdistyy mus) olympialaisissa on joskus kilpailtu muussakin kuin urheilussa
mus 6( ja siitä se ketju pääsanaan kaikki muut paitsi kre) millä kapineella mus tehdään, siis yleissana, ja siita sen pitäisi aueta

hygienia:
leik 14 ei lamppu syty oisko tämä sellainen jota käytetään puutarhassa
nor 11 löytyy tuon edellisen avulla

päivä:
edelleen se kolme sanaa yhdistävä 10, ratakiskoa kiitos ruudussa useampia tuollaisia, en tiedä mitä tarkoitat
hilj 9 6 elokuva

pääkaupunki:
blu 9 lintu
nii - put 9 put liittyvä termi, löytynee vesiput wikistä

talo:
ter 9 vinkkinä Hei!
sau 10 tiettyyn vuodenaikaan liittyy
rom 8 5 6 vaikea vinkata, mutta kun saat vastasanan, niin löytynee, ja ilmaisu on englanninkielinen
ket 16 tietynlaisen kaupan ket


ja vielä muitakin talossa mutta tässäpä ne akuuteimmat :D[/QUOTE]
Jospa noista apua olisi.
 
"sanni"
jännitys tiivistyy, ei puutu enää monta :D

olympia:
pääsanasta 8 20 (yhdistyy nyrk ja krei)

päivä:
kev rin - päi - kah 10 (mikä lie seksijuttu :D )
hil 9 6 joku leffa vissiin, kotimaista vai ulkomaista tuotantoa?

talo:
kansa 11 8 (se alempi)
ket 16
en 10
rom an ap 11


täytyy sanoa että nye ei Veikon kanssa ole ajatuksenkulku aivan täsmännyt, tosi vaikea rellu ollut mulle. Ei silti, ei nämä liian helppoja saa ollakaan.
 
"Pelaaja"
[QUOTE="sanni";30813425]jännitys tiivistyy, ei puutu enää monta :D

olympia:
pääsanasta 8 20 (yhdistyy nyrk ja krei) sivut jotka ovat luokassa Antiikin Kreikka

päivä:
kev rin - päi - kah 10 (mikä lie seksijuttu :D ) mitä siinä haetaan, on siis se... ha...
hil 9 6 joku leffa vissiin, kotimaista vai ulkomaista tuotantoa? Siitä alhaalta tulee edellisen avulla näyttelijä, jolloin sen saat

talo:
kansa 11 8 (se alempi) Helge Pohjolan- Pirhonen
ket 16 edellisen avulla pääset kyllä tähän
en 10 tutkimus niistä
rom an ap 11 tuo edellinen hienommalla sanalla


täytyy sanoa että nye ei Veikon kanssa ole ajatuksenkulku aivan täsmännyt, tosi vaikea rellu ollut mulle. Ei silti, ei nämä liian helppoja saa ollakaan.[/QUOTE]

Josko nämä auttaisivat. En työjuttujen takia ennättänyt käydä aiemmin katsomassa.
 
VR
[QUOTE="sanni";30813425]täytyy sanoa että nye ei Veikon kanssa ole ajatuksenkulku aivan täsmännyt[/QUOTE]

Moni minut tunteva sanoisi, että se on sinulle suuri siunaus, ettei ajatus juokse samalla lailla :)

Mutta mukava kuitenkin, että jo muutama on saanut tämän loppuun. Ja onhan noita pari uutta tullut tämän jälkeenkin. Oma seuraavani on vasta kolmannessa ruudussa.
 
"Pii"
Nyt vasta oli aikaa tämä tehdä (melkein) loppuun ja aika hyvin omillaan saikin tehtyä MUTTA.. yksi sana jäi. Mitään en saa menemään vaikka kuin yritän

NOKIA reng 13.
Vihjeen löysin ketjusta, että liittyy lintuihin, mutta sitä olen alusta asti yrittänytkin. Eli ratakiskoa?
 
"ZuZu"
[QUOTE="Pii";30826296]Nyt vasta oli aikaa tämä tehdä (melkein) loppuun ja aika hyvin omillaan saikin tehtyä MUTTA.. yksi sana jäi. Mitään en saa menemään vaikka kuin yritän

NOKIA reng 13.
Vihjeen löysin ketjusta, että liittyy lintuihin, mutta sitä olen alusta asti yrittänytkin. Eli ratakiskoa?[/QUOTE]

harrastajat merkkaa niitä yksilöllisillä tunnuksilla

paljon puuttuu vielä, pitää joskus tulla kyselemään, mitä ei onnistu itsekseen ratkaisemaan
 
"Pii"
Ton(kin) vihjeen perusteella olisin ihan oikeissa meiningeissä, mutta ilmeisesti se vika ahaa jää vaan puuttumaan? vai oonko mä sen asian suhteen ihan metsässä, että siihen sanaan sisältyy toi ren.. tai ren..tus? Niillä oon kokeillut kaikkea mahdollista mitä oon netistä eri sivuilta löytänyt ja keksinyt päästäkin ja mikään ei mene. Mikä miulla nyt mättää? :( :(
 
"ZuZu"
Tekeminen eli ota -inen pääte siihen sanaan

Täällä hakkaan päätäni LÄÄKEruudun ylälaidan kanssa. En keksi mitään kelpaavaa ist..a.. 7
Varmaan on joku ihan yksinkertainen, mutta ei vaan välähdä. Eikä ole mitään vastaankaan tulossa, kun on vielä iho... väliviivallinen 17 ratkaisematta. Muita on saanut kummasti purettua eteenpäin, kun on pitänyt vähän taukoa. Päälle tuhat on jo kasassa. Väliin käyn vanhoja vinkkejä katselemassa, kummasti availen monia eri suunnasta kuin kyselijät.
 
"Pii"
Ei hitto mä oon idiootti! Toi oli liian yksinkertainen ratkaisu! XD XD *nolottaa

Itse kanssa mennyt aika monesti ihan eri reittejä kuin täällä kyselijät ja kun itse yritän ratkoa aina mahdollisimman paljon yksin (asettanut itselleni rajan, että vähintään 80% pitää olla ratkottuna ennenkuin edes saa mennä ketjuja katsomaan) ja ketjuun ehtii sitten yleensä siinä vaiheessa vasta kun muut on jo valmiita. Ja sitten välillä melkein harmittaa kun jengi jumittaa pahasti jossain kohdin mikä on itsellä ollut ratkottuna jo kauan ja tekis mieli hypätä jotenkin ajassa taaksepäin ja mennä antaa vihjettä :D Siinä näkee, että toiselle itsestäänselvä on toiselle hankala. Kuten tää munkin ren... :D

Mutta joo. Asiaan.
ist. 7 semmonen minkä päällä tota ist. usein käytetään
iho.. sellaista saa jos kaatuu vaikka pyörällä
 
"Pii"
Ja toi tauon pitäminen on joo hyvä juttu. Monesti on tahkonnut jotain kohtaa ties kuin kauan eikä mee mikään ja sitten menee päivän parin päästä kattoo ja se tulee samantien kuin apteekin hyllyltä eikä voi tajuta miten sitä ei oo tullut ajatelleeksi aikaisemmin :)
 
"ZuZu"
[QUOTE="Pii";30827678]
ist. 7 semmonen minkä päällä tota ist. usein käytetään
[/QUOTE]

ne monikot :headwall: epätoivoisesti yritin vääntää yksiköitä, mitkä sopisivat, varmaan siitä jossain täälläkin sanottiin
 
"Pii"
Itsekin tuon kanssa kääntelin aika pitkään. Ketjussa ei tuosta tainnut olla mitään? Mutta onhan tuo vähän eri monikkojuttu, niinkuin housut, että se on oikeastaan aina monikossa.
 
vierailija avun tarpeessa
Viimeisiä sanoja täällä tahkoan. Olisiko kenelläkään antaa näihin uusia vinkkejä. Osa on täällä on vihjattu, mutta ei aukea minulle.

FOLLET

Parl..... ja val.. yhdistävä 11
Europ.... ja läh..... Välinen 16


HOBITTI

Vasen yläkulma 10 mikä yhdistyy sormiin ja päähän ja näköön


GAME OF THRONES

Vasen yläkulma kort 14
Palov ja p.kunnan yhdistävä 9

LÄÄKE

Luok 9 ja siitä 6+9 mikä yhdistyy juuriin


AAVIKKO

Puol ja espa välinen 9
Ja näistä alas 7


YKSIKKÖ

Moni..... 5
Porv.... Mit.. 6
 

Yhteistyössä