Rela-tipat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ellu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ellu

Vieras
Hei!
Mihin aikaan vuorokaudesta annatte Rela-tipat? Vauva vaan huutaa yöt ja mahaa kipristelee ja olen nyt yrittänyt testata onko ajalla väliä, milloin tipat antaa!?

Olen antanut tipat aamulla, mutta siirryin antamaan ne iltapäivällä, välillä jopa iltapuuron aikaan. Rauhoittavat vatsaa paremmin, vaikka ovatkin pitkävaikutteisia.

Itse imetän ja koen hankalana sen, että RELA-tipat pitää sekoittaa maitoon. Muuten kun ei tarvitsisi lypsää maitoa tai antaa pullosta. olen miettinyt voisiko nuo tipat antaa suoraan suuhun. Miten olette antaneet?

Jauhemuotoisten maitohappobakteerien sekoittamisen toki ymmärrän.....

Anteeksi tyhmä kysymys, mutta mitä ovat RELA-tipat ja mitä varten niitä annetaan? Ilmeisesti kaikki vauvat eivät tarvitse, koska en ole ennen moisista kuullut.

Kiitos jos joku valaisee tyhmän päätä!
=)

Apteekissa sanottiin, että tipat voi tiputtaa suoraan vauvan suuhun! Näin minä olen tehnyt!

Rela-tipat on maitohappobakteereita, jotka rauhottavat vauvan mahaa!

Kiitos vastauksista!

mutta nekään ei käy kaikille, eli toisilla ne kovettaa mahaa, vaikeuttaa kakkaamista ja aiheuttaa lisää kipuja.
Monet on kyllä saanut niistä avun vauvan vatsanväänteisiin.

Meillä annetaan yleensä aamupäivällä d-tippojen kanssa samaan aikaan.
Oon välillä antanut pelkiltään mutta silloin tulee usein oksennus.. En tiedä johtuuko tipoista vai sattumaako vaan.

Lypsän yleensä vähän maitoa mittakuppiin ja sekoitan tipat sinne ja hörpytän vauvalle.

Ja kaikki 5 tippaa kerralla:)

Okei no taidanpa sitten antaa minäkin :) Onkin aika mahdotonta yrittää illalla väsyneenä aina muistaa että montakohan oon tänään jo antanu...
Jostain syystä luulin ettei saa kerralla antaa. Mut kiitos valistuksesta ;)

Yhteistyössä