rekkamiehen vaimo

• Viestiketjun aloittaja alone
  • Ensimmäinen viesti
alone
Löydänköhän täältä muita äitejä jotka ovat AINA yksin ,kun mies työnsä takia tien päällä? Mun pinnani alkaa pikkuhiljaa loppumaan tähän ainaiseen yksin oloon ja arjen pyörittämiseen yksin... muksut ovat vain kerran pieniä.. enkä minä ottanut miestä sen takia että saisin leikkiä yksinhuoltajaa... viikosta noin 1-2 päivää mies kotona ja muun ajan tien päällä ja asuu rekas... eikö kuulosta ihanalta koti-elämältä??? no ainakaan toiseen ei kyllästy...valitettavasti vain usein menen linjoja pitkin ja motkotan elämäämme...ei se varmaan tunnu miehestäni kivalta mut minkäs teet kun hormonit välillä hyrrää ja pinna tiukalla. Onko muita perheellisiä rekkamiehen vaimoja ja miten perhe-elämänne sujuu? :/

Hanskin mamma
kuulostaa erittäin tutulta... tuossa just laskeskelin et nähdään miehen kanssa noin 6 päivää kuukaudessa, kotona käy vaan viikonloppuisin ja silloinkin tulee perjantaina ja jo sunnuntaina iltapäivästä täytyy lähteä...muuten aina tien päällä ja minä pienen lapsen kanssa kotona... yksinäistä on... tässä kotona paljon ollaan, mitä nyt leikkikentällä pyörähdetään...

:wave: Terve kohtalotoveri!
Minun mieheni kulkee maajoukkueen matkassa talvet ympäri maailmaa; pari viikkoa pois, pari päivää kotona, pari viikkoa pois jne.
Tiesin kyllä kenet nain, mutta kävi se normaali kämmi; nainen luulee avioon mennessään, että kyllä se mies siitä muuttuu ja mies arvelee, että kyllä se vaimo pysyy aina samana....
Toisin käy. Nainen muuttuu jatkuvasti, odottaa, imettää, vartalo muuttuu, hermot puuttuu, lapsi määrä lisääntyy ja toivo katoaa... Siis ihan oikeesti! Kymmenen vuotta reissumiehen vaimona ja olen välillä aika kypsää kamaa. Kesä ei tuo lohtua, sillä silloin armas siippani vijelee maata ja istuu traktorin tai puimurin pukilla yötä päivää kolmannen työnsä lomassa. Katkerako? No ehkä välillä. Ne pienet haaveet yhdessä tekemisestä, käsikädessäkävelyistä ja kuutamouinneista ovat mennyttä. Minun kolmevuorotyö ja kolme tenavaa pitävät huolen siitä, että vireystasot eivät usein kohtaa. Lenkkarit valmiina oven välissä odottamassa, kun toinen tulee, että toinen pääsee... pois kotoa, tuulettamaan ja tuulettumaan. Silti olen vielä sitä mieltä, että kannattaa yrittää. ----
Minä elän nyt tätä hetkeä, mies miettii tulevaisuutta. Hän harmittelee, että minun kanssa ei voi suunnitella tulevaisuutta ja minä suren, että en voi elää hänen kanssaan nykyisyyttä...
Kas siinäpä pulma. Hyvät neuvot ovat tarpeen. Jos jollakulla on ehdotuksia, niin kiitollisuudella otan niitä vastaan.
Voimia sinulle rekkamiehen vaimo! Meitä on monta samassa veneessä. Pahempaa ehkä olisi jos olisi muusikon vaimo... vai olisiko?

Hanskin mamma
ja sit yleensä yks hermoja kiristävä asia rekkamiehen vaimona on ainaiset rekkajutut... ei yhtään perhejuhlaakaan missä ei autoista puhuttais, mut sen siitä saa kun yrittäjäperheessä... mä olenkin uhannut alkaa itse rahtariks et voin osallistua mukaan keskusteluu...

alone
Kiva kuulla kohtalotovereiden kommenttia... joskus vaan NIIN tympii aina yksin käydä vanhempain -illois. kuskata lapsia harrastuksiin ja ratkoa arjen murheet ja tappelut... tuntuu et niitäkin on enempi muksujen välillä kun isää harvoin nähdään, kaipaavathan nuokin kovasti... :( ja se että toinen AINA pois olen minä lisäksi SUPER-MUREHTIJA miten toinen tien päällä vähillä unilla jaksaa... ja yks mun epä-ällö tuttava aina kertoo rekkamiehen elämästä ja toisista naisista maailmalla, eikö ällö??????? :( olen kyllä niin luottava mieheeni etten sitä uskois. ja missä välissä ne kerkeiskään kun niin tiukat aikataulut et melkein vauhdista pitää kuseksiakin... =)

En ole rekkamiehen vaimo (ennen kyllä sitäkin hommaa teki), mutta nykyään olen merimiehen vaimo. Siinnä kyllä "onnellisessa" asemassa (jos niin voi sanoa) että mies on aina 6 vk töissä ja 6 vk lomalla. Työssäolojaksolla häntä ei näy ja harvoin saa edes kiinni. Onneksi nykyään on kuitenkin sähköpostit.

Meillä on kolme lasta ja neljäs tulossa. Välissä sitä ajattelee että hullu kait tässä on kun vielä lapsia haluaa, mutta minä kun olen aina halunnut enemmän kuin kaksi lasta niin en kyllä miehen työn takia sitäkin unelmaa heitä menemään. Välissä on pinna tosi kireällä. Omia harrastukisa on hankala ainakaan vielä tässä vaiheessa hommata kun lapsia ei voi jättää yksi kotiin.

Voimia vain kaikille reissumiesten vaimoille. Monesti olen ajatellut että mitenkähän miehet selviäisivät vastaavasta tilanteesta eli että vaimo oiskin se joka on reissuhommissa. Harmi vaan etteivät miehet voi saada lasta, synnyttää ja imettää, niin silloin voisivat koko rumban kokea.

äitinalle77
olen myös rekkamiehen vaimo, mutta paremmassa tilanteessa kuin moni muu, mieheni tulee kyllä joka yö kotiin mutta vasta klo23 jälkeen ja lähtee aamulla viideltä, usein on viikonloput vapaata. meillä on kaksi pientä lasta 2v ja toinen 8kk ja päivät olen yksin, puhelimessa hoidetaan kaikki asiat. No onneksi on niitäkin viikoja kun miehellä on muutama päivä vapaata keskellä viikkoa. Isäni ajaa myös rekkaa ja tiedän miltä lapsesta tuntuu kun isä on aina pois, ja lapsiani hieman säälin...mutta koittakaamme kestää, minä ainakin yritän sillä rakastan vielä miestäni yli kaiken

Täällä kanssa yx rekkamiehen vaimoke ja meillä alle puolen vuoden ikäinen vauveli. Ukko-kulta kotona yleensä 1 yön viikossa kotona, joskus 2 ja oi sitä juhlaa, kun 3 yötä saa olla. Tulee kuitenkin usein vasta puolen yön jälkeen ja lähtee aikaisin illalla.
On kuunnellut minun mutinoita, kuinka ikävää on olla yksin kotona ja tehä sitä ja tätä ja tota. kerran sit sanoi (ilmeisesti oli kuunnellut aika paljon mutinoita) että luuletko tosiaan että hänestä on helppo lähteä joka viikko töihin. Paljon kivempi olisi olla enemmän kotona, nukkua omassa sängyssä. Ehtisi joskus kunnolla tarinoida vieraiden kanssa tai tehä jotain muuta. Mutta työ on työtä, ja hänellä on hyvä talli. Ja onhan hänellä touhu verissä, kolmannen polven kuskilla.
Kops ja kolahti! Silloin mietin, että ei sitä näköjään osaa toisen silmillä tätä touhua katsoa. Tasoitti paljon meidän elämää.

Hanskin mamma
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.09.2004 klo 11:02 vieras kirjoitti:
Täällä kanssa yx rekkamiehen vaimoke ja meillä alle puolen vuoden ikäinen vauveli. Ukko-kulta kotona yleensä 1 yön viikossa kotona, joskus 2 ja oi sitä juhlaa, kun 3 yötä saa olla. Tulee kuitenkin usein vasta puolen yön jälkeen ja lähtee aikaisin illalla.
On kuunnellut minun mutinoita, kuinka ikävää on olla yksin kotona ja tehä sitä ja tätä ja tota. kerran sit sanoi (ilmeisesti oli kuunnellut aika paljon mutinoita) että luuletko tosiaan että hänestä on helppo lähteä joka viikko töihin. Paljon kivempi olisi olla enemmän kotona, nukkua omassa sängyssä. Ehtisi joskus kunnolla tarinoida vieraiden kanssa tai tehä jotain muuta. Mutta työ on työtä, ja hänellä on hyvä talli. Ja onhan hänellä touhu verissä, kolmannen polven kuskilla.
Kops ja kolahti! Silloin mietin, että ei sitä näköjään osaa toisen silmillä tätä touhua katsoa. Tasoitti paljon meidän elämää.
olen isännälle joskus suutuspäissäni ja kyllästyneenä todennut että ei vetoa siihen et paljon kivempi olis kotona, itsehän on ammattinsa valinnut...

täällä kans yks rekkamiehen vaimo.Lapsia on meillä kaks 1,3v ja 5v ja pienin vierasti isäänsä koko vauva ajan kun ei nähnyt häntä kuin kolme päivää viikossa. onneksi on sitten nuo pitkät kesäloettä lapsetkin tottuu isäänsä. Mulle kyllä käy tälläinen arki koska tulemme paremmin toimeen näin kuin joka päivä nähtäs. Tällänen arki on meillä ollu jo 10 vuotta. Parempi näin kuin viikot pois mies kotoa niin kuin oli alussa meillä. Jos kerran mies tykkää ajaa rekkaa niin turha sitä on kotona olevalla valittaa asiasta kun jokainen tekee sitä työtä mistä pitää.Onhan se arki kovaa kun ite teen kolmivuoroa mutta onneksi on lomat.

Hanskin mamma
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.09.2004 klo 13:51 vieras kirjoitti:
täällä kans yks rekkamiehen vaimo.Lapsia on meillä kaks 1,3v ja 5v ja pienin vierasti isäänsä koko vauva ajan kun ei nähnyt häntä kuin kolme päivää viikossa. onneksi on sitten nuo pitkät kesäloettä lapsetkin tottuu isäänsä. Mulle kyllä käy tälläinen arki koska tulemme paremmin toimeen näin kuin joka päivä nähtäs. Tällänen arki on meillä ollu jo 10 vuotta. Parempi näin kuin viikot pois mies kotoa niin kuin oli alussa meillä. Jos kerran mies tykkää ajaa rekkaa niin turha sitä on kotona olevalla valittaa asiasta kun jokainen tekee sitä työtä mistä pitää.Onhan se arki kovaa kun ite teen kolmivuoroa mutta onneksi on lomat.
voi kun meillä olis edes ne lomat... mutta kun on oma auto niin pakko ajaa... kesällä oli viikon kotona mut mä tein just silloin pitkää päivää töissä...

meillä tämä elämä on ollut tätä 2,5 vuotta... ainoastaan toissa kesän oli kotona kun tyttö syntyi... silloinkin teki yövuoroa eli päivät nukkui..

mut vaikka välillä on pinna kireällä ja tuntuu ettei jaksa niin en minä tuota miestä vaihtais...

alone
Kiva saada kohtalo-tovereilta palautetta... =) Oonhan sitä minäkin mäkättänyt kun toinen aina pois johon mieheni kans vastasi et mielummin nukkuis yönsä omas sängys ku olis tien päällä... aiemmin tämä meni helpommin mut nyt kun esikoinen alotti koulun ja näkee isäänsä 1-2 kertaa viikos ,alkaa tihkaista. Mä olen kovettanut itteni ja yritän jaksaa ( vaihtelevalla menestyksellä ) :( mut lasten puolesta tosi paha mieli..... Eikä se rekka-miehen palkkakaan nyt päätä huimaava ole ja työ syö kyllä miestä, sanovat ne jotka näkevät miestäni harvemmin. Mut voimia kaikille ja tsempataan toisia :D

Yhteistyössä