Rekka ajoi auton perään,isä ja poika kuolivat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
sä ja poika kuolivat kolarissa - äiti selvisi
Julkaistu 21.07.2010 14:17 (päivitetty 17:09)

Nurmossa Etelä-Pohjanmaalla sattuneessa kuolonkolarissa kaksi ihmistä on kuollut ja yksi loukkaantunut. Onnettomuus sattui niin sanotussa Tepon risteyksessä valtatie 19:llä kello yhden aikaan iltapäivällä.

Autoa kuljettanut perheenäiti oli kääntymässä vasemmalle, kun hän joutui vilkkaasta vastaantulevasta liikenteestä johtuen pysähtymään keskiviivan viereen. Takaa tullut perävaunullinen sora-auto törmäsi käytännössä täydestä vauhdista keskiviivan viereen pysähtyneen henkilöauton perään.

Autoa kuljettaneen äidin vieressä istunut perheenisä menehtyi välittömästi onnettomuudessa saamiinsa vammoihin. Perheen vuonna 1994 syntynyt poika kuoli saamiinsa vammoihin myöhemmin iltapäivällä Seinäjoen keskussairaalassa. Autoa kuljettanut perheen äiti loukkaantui lievemmin ja häntä hoidetaan keskussairaalassa.

Rekka-auton kuljettaja ei loukkaantunut onnettomuudessa. Hänen osaltaan tekoa tutkitaan liikenneturvallisuuden vaarantamisena ja kahtena kuolemantuottamuksena.
Poliisin mukaan onnettomuuspaikka on vaarallinen

Poliisi pitää onnettomuusristeystä liikenteellisesti hankalana. Samassa paikassa on tapahtunut lukuisia samankaltaisia kolareita, joissa vasemmalle kääntyvien autojen perään on ajettu.

Poliisin mukaan lähes heti sillan jälkeen olevan risteysalueen hahmottaminen on aika ajoin mainittu syyksi törmäyksiin.

Onnettomuuden vuoksi yksi ajokaistoista oli suljettuna noin puolentoista tunnin ajan, mutta liikenne pystyttiin ohjaamaan toista vapaana olevaa kaistaa pitkin tapahtumapaikan ohitse.

(MTV3)

:(

2227039-2227039-1-1279819983.jpg

:/

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Otetaanko noilta nyt elimet automaattisesti talteen, vielä ei oo elokuu???

Ei.
Paitsi jos on testamentti tehty.

Eli vasta elokuun 1. aletaan elimiä kaivella urakalla.
Kuka sen muuten sitten vahtii, ettei elimiä viedä potilailta jotka voisi hyvinkin toipua. Tulee viidakon lait, vai menikö se laki edes läpi?

Tässä kolarissa nyt menehtynyttä pienemmän olisi saattanut kasvot menosuuntaan ollut turvaistuin pelastaa, kun olisi ollut selkänoja ja pään sekä niskatuki takana. Tuli nyt vain mieleen näistä keskusteluista.

Elintenluovutuksessa on tarkat rajat keiltä niitä elimiä voidaan ottaa. Tehohoidetaan täysillä, tarkemmin melkein kuin "tavallisia" potilaita, jotta elimet saadaan pysymään kunnossa. Jos siis kolaripotilaalla on esim. hb, verenpaineet ym laskeneet liian alas, elimet vaurioituvat, eikä niitä enää voida käyttää. Toinenhan kuoli kaiketi heti ja toinen viety sairaalaan, siinä voi olla mahdollisuus.

Ei.

Kuka sen muuten sitten vahtii, ettei elimiä viedä potilailta jotka voisi hyvinkin toipua. Tulee viidakon lait, vai menikö se laki edes läpi?

Pakkasessahan nuokin ruumiit ovat elokuun ekana...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ei.

Pakkasessahan nuokin ruumiit ovat elokuun ekana...

Ehkä ne elimet ei ole kymmenen päivän päästä toimivia, haloo....

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä:
en ihmettele yhtään, sen verran päätöntä noiden rekkakuskien toiminta on

Enemmän vaaratilanteita olen nähnyt koheltavien henkilöautoilijoiden aiheuttamana kuin rekkojen ikinä. Suurin osa rekkakuskeista osaa kuitenkin ovat kovan luokan ammattikuskeja.

Ei.

mitä? miksi elokuussa??? mitä tää on?

Alkuperäinen kirjoittaja tietämätän:

Ei.

mitä? miksi elokuussa??? mitä tää on?

elokuun alussa kaikilta, jotka eivät ole sitä erikseen kieltäneet, otetaan elimet elinsiirtoja varten.

Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Ja taas on rekkakuskit kaiken pahan alku ja juuri....Vaikka kuinka jutussa lukee jopa poliisien maininnee että risteys on hankala.. :attn:

Rekkakuski ajoi veljeni moottoripyörän perään, kuski oli "unohtanut" että edessä meni moottoripyörä, onneksi nopeudet olivat alhaiset.

Työkaveri ylitti vihreiden palaessa risteystä, auton sivuun ajoi päin punaisia reipasta vauhtia rekkakkuski, ei ollut huomannut valojen vaihtumista???? Työkaverin auto meni lunastukseen, onneksi selvisi itse hengissä.

Jos on ammattiautoilija niin olisi suotavaa että sitä autoa ajettaisiin huolella... eikä sinne päin... Jotkut ääliöt puhuvat rekan ratissa jopa kännykkään tai näppäilevät tekstiviestejä :(

Alkuperäinen kirjoittaja syysmamma78:

perustele tää mulle ja vieläpä niin hyvin kun osaat! Mulla sitten riittää ihan omakohtaista kokemusta rahtarin vaimona!

ootkos sinä sit muka asiantuntija jollain lailla jos sun miehes ajaa rekkaa??? :D et sinä vissiin?? :D

perustele tää mulle ja vieläpä niin hyvin kun osaat! Mulla sitten riittää ihan omakohtaista kokemusta rahtarin vaimona!

no minä voin kertoa omasta kokemuksesta olen parikin kertaa ollut tilanteessa jossa esim huonolla kelillä rekkakuski ei pidä takana turvaväliä vaan hiostaa.Viime talvena mulla oli pikku lapsi kyyvissä ja jouduin lopulta jättäytymään levikkeelle sen verran lähellä rekka ajoi ja selkeä hiostuksen maku.juttelin tästä erään ystävän kanssa ja hän kertoi ihan samaa että ajoi miehensä kanssa nopeusrajotuksen mukaan,mutta se ei takana tulleelle rahtarille riittänyt.

Käyttääkö miehesi handsfreetä tai nappikuuloketta puhuessaan kännykään ajon aikana? Kirjoitteleeko tekstiviestejä ajon aikana?

Nukkuuko riittävästi ajojen välillä?

Ylläri et jokku ääliöt alkaa heti syyttään rekkakuskeja. Kuinka usein henkilöautolla aiheutetaan toisen kuolema? Lukekaa tilastoja ja sit tuutte vasta vikiseen. Kai sitä rekan ratissa yhtälailla voi kännykkään puhua, ku henkilöautossa meikata, puhua puhelimeen jne. Tiedän et on hirvee tapaus, mut kaikkee sattuu liikenteessä, ku paljon ajetaan.

Alkuperäinen kirjoittaja fdas:

Enemmän vaaratilanteita olen nähnyt koheltavien henkilöautoilijoiden aiheuttamana kuin rekkojen ikinä. Suurin osa rekkakuskeista osaa kuitenkin ovat kovan luokan ammattikuskeja.

Peesaan täysin fdas:saa! Kyllä se on useimmiten henkilöautot, kun törttöilevät, lyödään jarrut pohjaan hätäseen millon missäkin, kurvataan risteyksessä suoraan rekan eteen vaikkei oikein kerittäiskään ym holtitonta. Puhumattakaan kuinka henkilöautot ohittelevat, monesti menee tavallisella kahden kaistan tiellä kolme autoo rinnan kun ei ehditäkään ohittamaan ennen vastaantulijan autoa... Turha syyttää rekkoja. Loppujen lopuksi ovat hyvin harvoin ainakaan yksin syyllisiä onnettomuuksiin, joskin toki rekan alle jääneet harvemmin siitä selviävät.

Yhteistyössä