V
vieras ÄITI
Vieras
En oikein ymmärrä miksi rekisteröityminen olisi niin tärkeää. Ja mitä se siis tarkoittaa? Mitä tietoja itsestään pitää antaa? Pidän tästä palstasta kovasti ja luen juttuja usein, välillä myös vastailen, ja aina olen yrittänyt vastata asiallisesti ja parhaan tietoni mukkan, jotta siitä olisi kysyjälle mahdollisimman paljon hyötyä.Mielestäni tälläisen palstan arvo on juuri se että voi kysyä asioita anonyymisti. Ja vastata myös anonyymisti. Joskus jokaisella on asioita joita ei halua kysyä edes omilta ystäviltään. Ja jos joutuisin kaiken keskustelun käymään jonain tiettynä rekisteröitynä henkilönä täällä palstalla, voin yhtä hyvin lopettaa palstailun ja kirjoitella sähköpostia omien ystävieni kanssa. Ei minua haittaa jos kysyn mielipidettä jostain asiasta, että joku vastaa harmaana. Silloin mielipiteitä tulee todennäköisemmin myös niiltä ihmisiltä jotka ajattelevat toisin kuin minä. Kuinka moni haluaa jakaa omia arkoja henkilökohtaisia asioitaan (abortit, raiskaukset, pettämiset, avioerot, sairaudet, itsemurhat jnejnejne) rekisteröityneenä henkilönä. Jos rekisteröitymisestä tulee pakollista, luulen että palsta kuihtuu lähinnä tasolle jolla jaellaan lastennukutusvinkkejä tai päivitellään kuinka naapurin kissa käy meidän pihalla pissalla. Jää monelta ihmiseltä tämän yhteisön tuki saamatta, tilanteissa joissa tämän kaltaisella yhteisöllä on tosiaan valtaa. Yhdistetty tietotaitokokemus melkein mistä vain periaatteella auta sinä minua niin minä autan sinua häviää.