reisiluun ja pään mittojen erot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolestuja

Vieras
Moi,

Olin eilen ultrassa rv 15+2
Minua jäi hiukan huolestuttamaan mittojen erot.

Vauvan mitat olivat crl 91,2 mm (15+0) FL 15 mm ja BM 31,2 mm (15+6)

FL-mitalle en saanut tietää mitä viikkoja se vastaa, mutta ilmeisesti jotain 13+3-15+3.

Onko kenelläkään tietoa siitä, että pään mittaa(BM) ja reisiluun mitta(FL) ovat aika isoilla eroilla. Molemmathan ovat lähellä laskettua aikaa ja raja-arvojen sisällä, mutta haittaako se, että niiden keksinäinen mitta on suuri??

Tosin en nyt sitten tiedä tarkkaan, mitä viikkoa tuo reisiluun mitta 15 mm vastaa.

Osaisiko joku auttaa!! Lääkäri en saa puhelimeen enää, kun hän on lomalla.

Kiitos kovasti

Mun tytöllä oli ainakin aina pitkä reisluu ja pää soikeampi kuin keskiverto, eli lyhyt mitta korvasta korvaan ja pitkä otsasta takaraivoon. Ja hyvin vastaa meidän suvun piirteitä, eli ollaan pitkäkoipia ja kapeakasvoisia! Ne mitat on keskiarvoja!

sehän siinä oli, että lääkäri ei osannut sanoa mitään tuohon fl-mittaan kun kone ei antanut viikkonäyttöä ja sillä ei ollu mukan amittataulukkoja. siksi kaipaisin apua.

En osaa noista mitoista sanoa, mutta muistan, että mulla olis ollut just parin viikon ero jalasta ja pään kapeimmasta kohdasta. Se herätti myös ajattelemaan, että mittaustarkkuuskin on jotain ja kun puhutaan senteistä ja milleistä. En ollut its ehuolissani silloin enkä olis sinunkaan tapauksessa.

Tuossa vaiheessa kun mitta mitataan milleinä voi hyvinkin tulla se millin heitto ja se yksi milli on jo päivissä ISO ero.
Älä huoli. rv 15:sta paikkeilla jo jokainen lapsi kasvaa omaan tahtiinsa. Siksi np-ulta on se jossa varmistetaan viikot, koska siihen asti vauvat kasvavat suht samaan tahtiin, sen jälkeen on vauvaoissa vauvakohtaisia eroja.

Yhteistyössä