reimatec vai jonathan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja penninvenyttäjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

penninvenyttäjä

Vieras
Kertokaahan kokemuksia noista haalareista, hyviä ja huonoja puolia, tarvitseeko todella olla 130 (!) euroa maksava reimatec vai onko jonathan ihan riittävän hyvä. Sen tiedän että jonathanissa nuo sivusaumat ei ole hitsattu, mutta pitääkö ihan hyvin normaalilla talvikelillä? Entäs loskakelit? Kuravaattet on jo valmiiksi, joten sen puoleen ne voisi kai vetäistä päälle pahalla loskalla... Mietityttää todellakin että onko ihan ehdoton toi reiman haalari, sillä hinnalla saisin jo itsellenikin muutaman talvitakin!! Tuntuu ihan hurjalta ostaa noin kallis haalari kun ei enää ensi talvena varmasti mahdu. Kiitän jo valmiiksi:)

Riippuu lapsesi iästä. Rasavilin haalareiden, siis vastaavat kuin Reimatec,mallit on tehty niin, ettei niissä oleva kasvunvara haittaa, vaikka puvusta ottaakin vähän suuremman. Meillä ostettiin välikausi haalari viiem keväänä, koko 84, poika nyt 1½v ja puku menee takuulla vielä ensi keväänä. Eli 1½v käyttöä. Halvemmissa puvuissa mallit ovat usein sellaisia, etteivät mene kuin sen yhden talven.

Noista edullisimmista puvuista hyvä on Travella ja Lenne, vastaavat kyllä Reimatec, jonka laatu ei ehkä kuitenkaan ole niin hyvä ,kuin mitä hinta kertoo.
J

Reimatec kulahtaa parissa viikossa sen näköiseksi, että jälleenmyyntiarvosta on ihan turha puhua. Siis jos ihan oikeasti antaa lapsen leikkiä ja laskea pyllymäkeä se puku päällä. Toki pukua pyhäpukuna pitämällä sen arvo ja kunto säilyy ;P.

Alkuperäinen kirjoittaja ##:
Reimatec kulahtaa parissa viikossa sen näköiseksi, että jälleenmyyntiarvosta on ihan turha puhua. Siis jos ihan oikeasti antaa lapsen leikkiä ja laskea pyllymäkeä se puku päällä. Toki pukua pyhäpukuna pitämällä sen arvo ja kunto säilyy ;P.

Ostakaa Rasavilin haalari, ei kulahda,ei tarvi pitää pyhäpukuna. Oikessa lastevaateliikkeen myyjä taisi olla, kun mulle kertoi, ettei Reimatecin hinta-laatusuhde ole kohdallaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Äippä05:
Kertokaapas tyhmemmälle, mikä ihmeen rasavili? Sen nimisiä web-sivuja en löytänyt, voiko joku valistaa?

Rasavil-tuote oy, kyllä löytyy nettisivut, kirjoita kenttään Rasavil. Rasavil tekee lasten ulkoiluvaatteta Pohjois-Suomessa, ei kehäkolmosen sillä puolen :) Tällä hetkellä laadukkaimmat ulkoiluasut.

Ihmiset ostavat niitä puoleen hintaan alennusmyynnistä ja myyvät huuto.netissä hieman paremmalla hinnalla. Kun puvussa on laput tallella, siitähän voi pyytää hyvin hintaa. Bisness is bisness. Eikä ole siis oma päättelyni vaan tiedän tyyppejä, jotka ovat tehneet niin. Reimatecillä on kuitenkin toistaiseksi niin hyvä maine, että ne puvut menevät hyvin kaupaksi. Takavuosinahan se oikeasti oli kestävä puku, nykyisin laatu on huonontunut.

Alkuperäiseen kysymykseen yritän vastata. Minulla tai siis omalla lapsella on kokemusta Reimatecistä, Remusta, Jonathanista sekä Lassiesta. Mielestäni paras hinta-laatusuhde on Lassiella (saa City-Marketista). Kahtena talvena on ollut Lassien haalari (maksoi 39 €), eikä kertaakaan lapsi palellut tai pylly kastunut. Lisäksi kangas kesti miljoonat möyrinnät lumihangessa. Itse en haalarista maksaisi missään nimessä 130 €, kun halvemmallakin saa ihan toimivia. Onhan se tietysti myyntivaltti, että saumat ovat teipattuja, mutta meillä ainakin laitettiin kuravaatteet, jos oli ihan vesikeli. En siis oikein ymmärrä, mihin tuota teippausta tarvitaan... Suojalumessa istumisen nuo Lassiet kesti, en sitten tiedä, onko niissäkin saumat teipattuja??? Joku kosteudenhylkimiskäsittely haalarin kankaassa ainakin on. Ja kangas kesti myös toistuvat pesut.

Mutta, jokainen taplaa tyylillään. Minä ostan lasten haalarit käyttöä varten, enkä ajattele niiden jälleenmyyntiarvoa ;-) Rahaa haalareihin saa kyllä takoa ihan kiitettävästi, kun joka talvelle tarvii uuden. Ainakin meillä on kasvettu sitä tahtia.

kiitos vastauksista! olen kyllä samaa mieltä että tuo 130 euroa pienen lapsen( omani 1v) haalareista on aivan liikaa. Haluaisin vielä kokemuksia jonathanista?

Alkuperäinen kirjoittaja :):
Alkuperäinen kirjoittaja Äippä05:
Kertokaapas tyhmemmälle, mikä ihmeen rasavili? Sen nimisiä web-sivuja en löytänyt, voiko joku valistaa?

Rasavil-tuote oy, kyllä löytyy nettisivut, kirjoita kenttään Rasavil. Rasavil tekee lasten ulkoiluvaatteta Pohjois-Suomessa, ei kehäkolmosen sillä puolen :) Tällä hetkellä laadukkaimmat ulkoiluasut.

Kiitos, löytyihän ne sivut viimein osoitteesta www.rasaviltuote.fi

Mä ostin Travallen syys/keväthaalarin, ja on ollut tosi hyvä. Huomattavasti edullisempi kuin reiman vastaavat. Talveksi ostin reimatecin, kun sain vähän alennusta. Mun kaveri ainakin kehui reimatecin pilviin, on heillä kuulemma ollut tosi kestäviä ja helppo puhdistaa ilman pesua. No, se jää nähtäväksi miten hyvin meidän reimatec toimii talvella ;)
Jonathanin ja Lennen haalarit on varmasti yhtä hyviä, itse en vaan tykkää niiden malleista ja väreistä niin paljoa. Reimatecin ensi talven haalarit oli musta tosi nättejä!

Vasta-alkajana ihmettelen, miksi toppapuvun pitää pitää kosteutta yhtähyvin kuin sadekamppeet. Reimankin puvut on sen verta toppavia, että en kyllä laittaisi loskakeleillä päälle. Varsinkaan jos kurakamppeita vielä vedetään siihen päälle.

Reiman puvuista olen vielä lisäksi kuullut paljon haukkuja jäykkyytensä vuoksi. Meillä siis "halppispuku" talveksi.

Alkuperäinen kirjoittaja bisnestä:
Ihmiset ostavat niitä puoleen hintaan alennusmyynnistä ja myyvät huuto.netissä hieman paremmalla hinnalla. Kun puvussa on laput tallella, siitähän voi pyytää hyvin hintaa. Bisness is bisness. Eikä ole siis oma päättelyni vaan tiedän tyyppejä, jotka ovat tehneet niin. Reimatecillä on kuitenkin toistaiseksi niin hyvä maine, että ne puvut menevät hyvin kaupaksi. Takavuosinahan se oikeasti oli kestävä puku, nykyisin laatu on huonontunut.

Siellä on myynnissä kyllä ihan uutta mallistoakin, ne tuskin vielä ovat olleet puoleen hintaan.

Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
Vasta-alkajana ihmettelen, miksi toppapuvun pitää pitää kosteutta yhtähyvin kuin sadekamppeet. Reimankin puvut on sen verta toppavia, että en kyllä laittaisi loskakeleillä päälle. Varsinkaan jos kurakamppeita vielä vedetään siihen päälle.

Reiman puvuista olen vielä lisäksi kuullut paljon haukkuja jäykkyytensä vuoksi. Meillä siis "halppispuku" talveksi.

Rasavilin puvut eivät ole jäykkiä, ainakin tuossa välikausihaalarissa ylä-ja alaosa ovat samassa suhteessa, toisin kuin halppishaalareissa, joissa alaosa oli paksu ja jäykkä. Jopa Lennen haalari oli jäykkä, kun sitä Rasaviliin vertas, siksi siihen päädyttiin. Mieskin puki molemmat lapsen päälle ja päästös oli selvä, Rasavil sujahti päälle :) On myös lapsella miellyttävä liikkua.

Noiden kosteussuojattujen toppiksien ym. päälle ei kuriksia tarvi, sitä paitsi kyllä talvella täällä on niin paljon lunta, että lauhoillakin keleillä on toppapuku päällä, alta vaan jätetään villapuku pois, ei tarvita kuriksia.

Alkuperäinen kirjoittaja :):
Alkuperäinen kirjoittaja mamma:

Rasavilin puvut eivät ole jäykkiä, ainakin tuossa välikausihaalarissa ylä-ja alaosa ovat samassa suhteessa, toisin kuin halppishaalareissa, joissa alaosa oli paksu ja jäykkä. Jopa Lennen haalari oli jäykkä, kun sitä Rasaviliin vertas, siksi siihen päädyttiin. Mieskin puki molemmat lapsen päälle ja päästös oli selvä, Rasavil sujahti päälle :) On myös lapsella miellyttävä liikkua.

Noiden kosteussuojattujen toppiksien ym. päälle ei kuriksia tarvi, sitä paitkyllä talvella täällä on niin paljon lunta, että lauhoillakin keleillä on toppapuku päällä, alta vaan jätetään villapuku pois, ei tarvita kuriksia.

Sen verran vielä, että kyllä talvipuvuksi Travella, Lenne yms. käy oikein hyvin. Välikausihaalarilta vaaditaan enemmän ianakin täällä, kun syksyllä on sadekelejä jne. täällä talvella harvemmin.

Yhteistyössä