reimatec kinttaat

Olen ajatellut kun lapset lähtevät keväällä hoitoon ja tarvivi kurakinttaat tai jotain semmosta. Ovatko nämä reimatecit todella veden pitäviä, ettei tarvisi kurakinttaita lainkaan!
Kertokaapa kokemuksen omaavat, onko hyvä hankinta?
 
LeenaK
Ymmmh. Mun mielestä *mitkään* kintaat ei ole vedenpitävät. Tai voi olla kerran tai kaksi mutta kohta niistä tihkuu vesi. Tämä koskee siis myös kurakintaita. Jos joku tietää jotkut oikeasti vedenpitävät niin vinkatkaa! Tahtoo sellaiset! SIlloin kun itse olin lapsi oli sellaisia 'kouranmallisia' hanskoja kumista, joissa ei ollut yhtään saumaa ja muistaakseni ne pitivät vettä ihan oikeasti.
 
Juu, ne oli niitä työkintaan näkösiä... En muista itelläni olleen mutta iskällä oli töissä!
Juu, epäolen itsekin näiden reimatecien pitävyyttä, pidemmän päälle varsinkin. Sen verran kalliit ovat(26e) etten huvikseni ostaisi. Halvemmaksi tulee 2euron kurakintaat, ei harmita jos pettää ja voi ostaa varalle toiset!
 
pallotaikina
Juuei, Reiman rukkaset on tosi huonoja ja kuluu puhki kärjestä tosi helposti. En suosittele! Täällä on monesti kehuttu Rasavillin rukkasia ja niitä meilläkin sitten kokeiltiin ja ne on olleet tosi hyvät, vaikka maksaakin kyllä melkein 20 euroa. Mä en käytä kurarukkasia niiden kanssa, kyllä ne on hyvin veden pitäneet!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.04.2006 klo 08:54 Pupu Tupuna kirjoitti:
rukan kurarukkaset ainakin on tosi huonoja. hetkessä menee saumoista puhki ja tulee pikkureikiä, mistä imasee vedet sisälle :/
Meillä kans Rukan kurarukkaset kului ihmeellisesti saumojen kohdilta, eikä pitäny tietysti vettä enää sen jälkeen. Niiden jälkeen ostin jostain uudet kurarukkaset, kotimaiset, valmistajaa en muista...mutta maksoivat varmaan kolmasosan siitä mitä Rukan kintaat ja ainakin vielä on täysin ehjät, käytössä ne oli viime syksynä ja nyt ollu jonkun verran käytössä. =)
 
Jäärä
En suosittele Reimateccejä, kyllä ne jonkin aikaa vettä pitää, mutta kuluvat käytössä helposti ja alkavat vuotamaan. Samoin Rukan kurarukkaset eivät kuulu minun suosituslistalle, nekin hajoavat jostain saumasta äkkiä.

Gore-tex rukkaset ovat osoittautuneet hyviksi ja kauankin vedenpitäviksi, mutta maksavat omaisuuden, enkä ole nähnyt niitä kuin talviversioina.
 
muumilainen
Meillä käytetään Rasavillin kosteusrukkasia. Maksaa täällä itäSuomessa 17,90 ja ovat hintansa väärtit. Opin jo esikoisen kohdalla että parempi ostaa laatua ja helpolla olen päässyt, en käytä kurahousuja enkä kurarukkasia.
 
mamii
Kinttaista ostaisin Rasavilit, tummat, ei lika näy (pinttyvät helposti likaisiksi). Ne kestävät paremmin kuin Reimatecit, jotka kuluvat kärkisaumasta aika äkkiä. Vedenpitävyys niissä on suunnilleen samaa luokkaa, mielestäni.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.04.2006 klo 16:30 mam kirjoitti:
meillä 2.veellä käytössä lennen kosteussuojatut hanskat ja aika hyvin pitää vettä vaikka lätäkköleikkejä leikkisikin,eikä hintakaan laatuun nähden kallis 9.90
heippa, missäs noita myydään? eikö lenneä vastaava merkki ole nyt playtec ainakin noissa nickyissä ja nellyssä sanoivat näin. :)
 

Yhteistyössä