Reilu 3-vuotiaan jutut kakkaa ja pissaa, aaargh

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mie"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mie"

Vieras
3v4kk vanha poikani on alkanut puhua kakkajuttuja. Joo tiedän, että kuuluu ikään... On silti todella ärsyttävää, kun tunkee jokaiseen juttuun, lauluun ja vastaukseen kakkaa. Esim. "Mitä ottaisit iltapalaksi?" " Kakkaa, hahhahhah!" Tai "Olet rakas." "Sä oot kakkakakkakakka, hahhahhah"

Miten tähän pitäis suhtautua? Oon yrittänyt olla kiinnittämättä huomiota -> hokee niin kauan että huomaan, ei luovuta. Tuntuu siis, että huomiotta jättäminen vain yllyttää. Olen yrittänyt, sanoa, että noi on tyhmiä juttuja/vessajuttuja -> yllyttää vain, koska uhmaa.

Miten te teette? Miten tän saisi loppumaan? Vai auttaako ainoastaan aika?

Meillä tuo hoidettiin niin että mies väänsi tortut nelivuotiaan rakkaalle liikennematolle kun ei kakkajutuille tullut loppua. Itkuhan siitä tuli mutta kyllä loppui ne jutut kun luvattiin että sama toistuu aina kun kakkajutut alkaa.

3v ja 5v. hauskimmat jutut on kakka-, pissi-, ja pippelijuttuja. antaa höpöttää, niin kauan kun ne jutut pysyy pois ruokapöydästä. Eiköhän niiden innostus joskus lopahda. :)

[QUOTE="jepjep";28622549]Meillä tuo hoidettiin niin että mies väänsi tortut nelivuotiaan rakkaalle liikennematolle kun ei kakkajutuille tullut loppua. Itkuhan siitä tuli mutta kyllä loppui ne jutut kun luvattiin että sama toistuu aina kun kakkajutut alkaa.[/QUOTE]

Todella järkyttävää ja ala-arvoista käytöstä vanhemmilta! Toivon todella että tämä on provo!

Meillä tuli myös käyttöön tuo päiväkodissa käytetty tapa: vessajutut puhutaan pöntölle ja vessassa ollaan niin kauan, että kaikki jutut on siellä pöntössä. Ei tarvittu montaa kertaa.... tylsäähän lienee posliinipöntölle jutella :)

Minä talutan 3,5v tytön vessaan ja sanon että tuonne pyttyyn kuuluu kakat, äiti laittaa oven kiinni kun äiti ei halua kuunnella vessajuttuja. Sitten kun kaikki vessajutut on pytyssä, niin tulet pois.

joudun kerran viemään töissä lapsen syömään välipalansa vessaan.Puhui ruokapöydässä pieru ja pippelijuttuja.Vessanpöntön kannen päällä istui ja söi siellä leipänsä.

Yhteistyössä