Reikäiset munsarjat?

• Viestiketjun aloittaja Kummajainen
  • Ensimmäinen viesti
Kummajainen
Gynellä todettiin että munsarjoissani on reikiä???. Ainakin näin gyne ilmaisi asian. Sanoi olevan jonkunlainen hormonihäiriö, muuta tietoa en saanut :( Googlekaan ei kerro mitään. Ultrakuvissa näkyi suuria tummia alueita (joissa joissakin vähän vaaleampi reunus?). Kuukautiseni ovat todella kivuliaat ja ne tulevat suunnitelleen joka kuukausi, mutta yleensä ovat todella runsaat. Endometrioosia on epäilty, mutta nuo ei kuulemma kuulu siihen? Voisivatko kuulua PCO:hon?

Tuntuu ihan epätoivoiselta kysyä täällä, mutta jos tapahtuisi ihme ja joku tietäisi jotain? :attn:

piipu
Voisiko olla kysymys munasarjakystista? Sillä minulla on todettu munasarjakystia oikeassa munasarjassa joka sitten aiheuttaa hormonaalista häiriötä. Tämä voi ilmetä vaihtelevana/epätasaisena kuukautiskirtona sekä miessukuhormoonia erittyy poikkeuksellisen paljon joten karvan kasvu kiihtyy, iho rasvoittuu ja paino nousee. Sekä nyt minulla on ikävä hilse päänahassa jota yritän hoitaa. Minulle gynekologi piirsi munasarjajan jossa oli sellaisia paukamoita voisin kuvitella, että voisivat olla samanlaisia kuin sinun. Ei kuulemma vakavaa, sitä sanoi mutta saattaa olla vaikutusta hedellmöittymisseeen koska tämä saatta vaikuttaa ovulaatiooon. En tiedä oliko tästä apua sinulle., toivotaan.

Yhteistyössä