Reikä sikiökalvoissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja puh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

puh

Vieras
Onko kellään kokemusta, että tullut sikiökalvoihin reikä ylös? Minulla neljä päivää sitten (rv38+4) tuli ihan suuri lammikko lapsivettä lattialle ja käytiin siinä sitten synnärillä. Vettä ei sitten enää edes lirahdellut ja kätilö sanoi, että kalvoihin on tullut ylös reikä, josta vettä lirahti.. Nyt sitten tuosta torstaista asti on vaihtelevasti enemmän ja vähemmän supistellut, mutta ei näillä vielä synnytetä.. Alkaa olo olla jo tosi väsynyt kun ei näiltä levättyäkään oikein saa.. Jos jollakulla kokemusta tällaisesta onko miten pian synnytys käynnistynyt, tuntuu ettei tämä nyt kovin kauaa enää voi jatkua.. :(

Alkuperäinen kirjoittaja fffff:
tossahan on tulehdusvaara, käynnistetty on saman tien, kun olen sairaalaan mennyt näytille ja antibiootit saanut myös heti, ennen synnytystä.

Soitin seuraavana päivänä synnärille, että eikö ole tulehduksen riskiä, kun on reikä kalvoissa niin sanoivat vain, että ei ole, että uloshan sieltä vettä tihkuu ja etteihän sinne kohtuun mitään valu.

Se reikä voi myös mennä umpeen ja niin onkin käynyt jos kerran ei enää valu vettä.

Mulla oli myös sama tilanne. Yritettiin 6 päivää turhaa käynnistää ja pääsin sitten kotiin kun ei enää vettäkään tihkunut. lapsi syntyi sitten vähän päälle viikon päästä kotiutuksesta käynnistyksellä yliaikaisuuden takia.

Mulla alkoi lorahdella ja tosiaan reiasta kalvoissa puhuivat silloin. Minulla kaynnistyi synnytys itsekseen reilun vrkn jalkeen ja jo siina ajassa oli ehtinyt tulehdus tulla. Antibiootti-tipassa oltiin seka mina etta vauva synnytyksen jalkeen.

Keskosuuden takia otettiin heti sairaalaan sisään ja tulehusarvoja seurattiin päivittäin. Vettä lorisi päivittäin..mulla tosin reikä oli alhaalla. Kyllähän siinä tulehusriski on olemassa. Sinuna vaatisin että saat käydä tulehusarvo kontrollissa päivittäin. Toki tuossa vaiheessa varmaanki synnytys käynnistyy ihan itekseen pian. Mulla se ei käynnistyny, vauva leikattiin pois viikolla 29, silloin ne tulehusravot alko nousemaan. Eli sottelepa uuelleen sinne synnärille. Viikkojakin kuitenki jo niin hyvin.

Tulehdusvaara on tosiaan, itsellä tuli illalla luultavasti pieni loraus kun kumarruin, mutta en asiaan kiinnittänyt huomiota ja kun aiemmin olin käynyt naikkarilla testeissä ja ei ollut mitään ja silloin kohtelukin oli vähän sellaista että "taas näitä luulotautisia".. Runsasta valkovuotoa vaan, sanoivat.. Seuraavana aamuna sitten tulikin niin että lorahti, muttei kuitenkaan holahtamalla niin kuin yleensä sen sanotaan tulevan. Soitin naikkarille ja sanoivat että iltaan mennessä pitää tulla jos ei supistukset ennen sitä itsestään ala, juurikin tuon tulehdusvaaran takia. Onneksi supistukset sitten hiljalleen alkoivat ja terve tyttö tuli samana yönä minuuttia vaille 12 :) Luulen silti että siellä oli vain reikä, koska sitä pääanturia laitettaessa vettä tuli vielä jonkin verran.. Joskus olen jostain kyllä kuullut että se "yläreikä" voi umpeutua vielä itsekseen..

Yhteistyössä