rehellisiä mielipiteitä nimestä!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

....

Vieras
Vauvalla ristiäiset pian ja pitäisi päättää kumpi nimi laitetaan. Kertokaa mielipiteitänne nimestä.
ELLI-MARIA (isomummon nimi Elli ja anopin toinen nimi Maria) vai EMMA MARIA???

olisko Emma Maria väliviivalla vai niin että etunimi olisi Emma? Musta Emma on tosi kaunis ja herkkä nimi. Eikä mielestäni ihan yleisimmästä päästä (näin mutu-tuntumalla). Miten olisi Emma Elli Maria?

Elli-Maria!! :heart:

Muoks. ei Emma-Mariassakaan mitään vikaa ole, kiva on sekin, mutta mä tykkään kauheesti Elli-nimestä :) (Mun isomummu oli Elli, jos jompikumpi pojista olis ollut tyttö niin olis tod.näk. Elli tullut nimeksi).

Elli-Maria on kiva, Elli-Mari olisi vieläkin pirteämpi nimi :)
Emma...no jaa, kaunis nimi mutta niiiiiin yleinen Suomessa, Ruotsissa ja englanninkielisissä maissa (muuallakin ehkä ) että on kärsinyt inflaation sen takia, menettänyt viehätystään ainakin mun mielessäni.

Elli-Maria.. :)
Emmaa on jo liikaa joka paikassa vaikka nätti nimi sekin. Ja Elli Marian kera kivempi kuin Emma, liikaa m-kirjaimia tosiaan kuten joku laittoi, nimestä tulee "tunkkainen". ;)

https://192.49.222.187/Nimipalvelu/default.asp?L=1

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
ELLI-MARIA EHDOTTOMASTI!!! Minä taas tykkään väliviivanimistä. Eihän lasta ole pakko kutsua koko nimellä, vaikka väliviivan siihen haluaisikin.

Miksi laittaa väliviiva nimeen, jos tietää jo etukäteen, että koko nimeä ei tulla käyttämään?

Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
ELLI-MARIA EHDOTTOMASTI!!! Minä taas tykkään väliviivanimistä. Eihän lasta ole pakko kutsua koko nimellä, vaikka väliviivan siihen haluaisikin.

Miksi laittaa väliviiva nimeen, jos tietää jo etukäteen, että koko nimeä ei tulla käyttämään?

Tää ihmettelee samaa.

Yhteistyössä