Rehellisesti:Onko täällä muita jotka säälii tai ihmettelee..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en käsitä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

en käsitä

Vieras
eli unohdetaan nyt hetkeksi kaikki "jokainen saa olla kuten haluaa" niin toki saakin olla mutta jokasella saa olla myös mielipiteensä joten haluan ihan rehellisesti kuulla mielipiteenne..
Miehen kanssa eilen juteltiin asiasta ja ollaan tässä seurattu sivusta muutamia lapsiperheitä, mielestäni "suurperheet" on ihana asia, varsinkin täytyy ihailla niitä kellä on esim. 4-5 lasta ja koti on ihanan siisti, äiti on hyväntuulinen, perusasiat on järjestyksessä, äitillä on harrastukset ja käy töissä tai on koulutus, se kodin onni näkyy ulospäin ja isäkin on täysillä mukana tässä..

Sitten on näitä äitejä paljon mitä en kertakaikkiaan käsitä, jotenkin he ärsyttävät mua narinallaan.
Ketkä tekee vaan lasta toisen perään sen enempää ajattelematta realiteetteja, kellä on esim. 2 lasta ja on vähän masentunut, väsynyt, parisuhdekin reistailee..
sitten tehdään 3 lapsi ja ollaan aivan hermoraunioita ja sitten valitetaan että mies petti tai mies ei osallistu tai mies ei sitä tätä tota, kuitenkin sanovat että mies ei olisi halunnut tätä kolmatta/ neljättä lasta plää plää.
Minkä hiton takia sitten pitää tehä niitä muksuja jos miehelle riittää ne 2 tai kolme? Eikö ihmisillä ole mitää omia aivoja, jos jo valmiiksi on rahat vähissä ja äidillä ei omaa aikaa jne. niin mikä helvetin pakottava tarve on koko ajan hankkiutua raskaaksi?
Eikö aikuisella ihmisellä ole joku vastuu siitä montako lasta tekee ja millasiin olosuhteisiin, jos tilanne on jo valmiiksi kaaottinen? eikö terve ihminen ymmärrä että lapsia tehdään sen mukaan kun on resursseja? mikä näitä äitejä vaivaa ketkä on pyhittäny elämänsä lastenteolle?

Musta tuntuu että sä nyt liikaa vaivaat päätäsi muiden ihmisten asioilla. Toki voit mennä tarjoamaan apuasi, jos susta siltä tuntuu että esim. perheen äiti tarvitsisi apua. Mutta kaikki tuo taivastelu ja päivittely ei auta kyllä noita perheitä yhtään!

Mä olen sanonut ihan suoraan tällaiselle rutisijalle, että ei se lasten hankkiminen teidän tilannettanne ainakaan helpota...

Siis tapaukselle, joka ei osaa koskaan sanoa mitään positiivista elämästään. Rahat on loppu, koti on kaaos, omaa aikaa ei oo, parisuhde kärsii, lapset tappelee ja tekee äitinsä hulluksi, kotitöitä on hirveesti, mihinkään ei lapsilauman kanssa pääse, jne. Perhetyöntekijä käy kahdesti viikossa, neuvola ja sossu huolissaan...Samaan hengenvetoon toteaa että jätettiin taas ehkäisy pois kun on PAKKO saada kokea vielä raskaus & synnytys, on PAKKO saada vauva kun ne on niin ihania.

Kyllä se vähän ihmetteli, kun kysyin että mites se uusi lapsi heidän taloudellista tilannettaan muka parantaa, lisää hänen vapaa-aikaansa tai vähentää kotitöiden määrää :snotty: :whistle: :xmas:

Tehkööt vaikka tusinan, jos jaksaa ja nauttii hommasta. Mutta jos ei jaksa ja valittaa aina vaan, niin miksi tekee lisää lapsia?

Auttamaan en todellakaan mene. Enhän mä ole velvollinen hänen muksujaan hoitamaan tai hänen kotiaan siivoamaan.

Mä olen sitä mieltä että ne henkilöt jotka viitsii vaivata päätään muiden ihmisten asioilla jatkuvasti niin omaa itse jonkinasteisia ongelmia takuulla..

Ei jokaisella voi olla joka päivä se hyvä päivä, niin miten AP voi edes kuvitella että tuon iloisen suurperheen äidin joka ainoa päivä olis hymyä naamalla eikä villakoiria sängyn alla.
Ja ihmettelen vielä suuresti, miten äiti, jolla on 5 pientä lasta, käy töissä, siivoaa, harrastaa jne oikeastaan selviää siitä? Oletan että siivousavulla sekä kokopäiväisellä päivähoidolla?? mitäpä jos tuossa 2 lapsisessa perheessä ei olekaan mahdollisuutta ulkopuoliseen siivousapuun tai lapset eivät ole päivähoidossa, takuulla jokainen täällä tietää että ennemmin hoidetaan lapset kun siivotaan kämppää 24/7.

Kärpäsenäkö katossa istut suurperheessä? näetkö elämää tosiaan vuorokauden ympäri, kulissi voi olla ihmeellinen asia.
Ja perhesurmistakin lukiessa saa alvariinsa lukea : päällepäin olivat mallikelpoinen suurperhe.
Kiukkuakaan - eikä huonoa oloa tai väsymystä sovi kulisseiden vuoksi päällä pitää, muutoin voi tulla aika ikäviä tilanteita.
Antaa jokaisen elää omaa elämäänsä... ja AP voisi katsoa kärpäsenä myös omaansa, onko siinä kaikki ihan oikeasti ok.
Jos iltaisin keskustelette miehen kanssa näistä asioista, niin muut varmasti käyttävät sen ajan mielekkäämmin, vaikkapa tehden niitä uusia suurperheitä.

Alkuperäinen kirjoittaja en käsitä:
eli unohdetaan nyt hetkeksi kaikki "jokainen saa olla kuten haluaa" niin toki saakin olla mutta jokasella saa olla myös mielipiteensä joten haluan ihan rehellisesti kuulla mielipiteenne..
Miehen kanssa eilen juteltiin asiasta ja ollaan tässä seurattu sivusta muutamia lapsiperheitä, mielestäni "suurperheet" on ihana asia, varsinkin täytyy ihailla niitä kellä on esim. 4-5 lasta ja koti on ihanan siisti, äiti on hyväntuulinen, perusasiat on järjestyksessä, äitillä on harrastukset ja käy töissä tai on koulutus, se kodin onni näkyy ulospäin ja isäkin on täysillä mukana tässä..

Sitten on näitä äitejä paljon mitä en kertakaikkiaan käsitä, jotenkin he ärsyttävät mua narinallaan.
Ketkä tekee vaan lasta toisen perään sen enempää ajattelematta realiteetteja, kellä on esim. 2 lasta ja on vähän masentunut, väsynyt, parisuhdekin reistailee..
sitten tehdään 3 lapsi ja ollaan aivan hermoraunioita ja sitten valitetaan että mies petti tai mies ei osallistu tai mies ei sitä tätä tota, kuitenkin sanovat että mies ei olisi halunnut tätä kolmatta/ neljättä lasta plää plää.
Minkä hiton takia sitten pitää tehä niitä muksuja jos miehelle riittää ne 2 tai kolme? Eikö ihmisillä ole mitää omia aivoja, jos jo valmiiksi on rahat vähissä ja äidillä ei omaa aikaa jne. niin mikä helvetin pakottava tarve on koko ajan hankkiutua raskaaksi?
Eikö aikuisella ihmisellä ole joku vastuu siitä montako lasta tekee ja millasiin olosuhteisiin, jos tilanne on jo valmiiksi kaaottinen? eikö terve ihminen ymmärrä että lapsia tehdään sen mukaan kun on resursseja? mikä näitä äitejä vaivaa ketkä on pyhittäny elämänsä lastenteolle?

Samaa mieltä olen, vanhempani tehtailivat lapsia todella huonoon tilanteeseen, enkä ole tähän päivään asti ymmärtänyt minkä takia. Ei se ollut helppoa meille lapsillekaan.
Onneks ei ihan sossun asiakkaiks asti päädytty.

Sit on näitä jotka tehtailee pentuja eri äijien kanssa ja elää sossun putkessa. Siinä sit opetetaan pennuille miten siellä putkessa voidaan elää jatkossakinä. Kun joku tulee täysikäiseksi niin eikun uutta tulolle.

Yhteistyössä