Rehellisesti: Oletko juonut raskaana ollessasi alkoholia, silloin kun et vielä tiennyt olevasi raskaana?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Teetupa
[QUOTE="sama";24451873]Sama täällä, ennen rv4, 6 kerta humalassa.

Miten sinun lapsi voi?[/QUOTE]

Lapsi on nyt 3-vuotiaana ihan terve ja normaalisti kehittynyt. Onneksi on, sillä en tiedä kuinka isoista riskeistä tuossa puhutaan.

Kurjenkello harmaana
Kyllä, olin 20-vuotias, enkä todellakaan uskonut, että tulisin kerrasta raskaaksi, vaikka siis yritettiin lasta. Kaksi kertaa otin kunnon humalat, ja poltinkin jonkin verran. Loppuivat molemmat heti, kun tiesin olevani raskaana, eli aika pian. Poika on nyt 23-vuotias perusterve miehenalku. Älykäs ja kaikin puolin fiksu tuosta tuli...

pakko kysyä
[QUOTE="vieras";24452666]No joo...plussan tein ku oletetuist menkoist oli menny yks päivä,,eli ei vahinkoa..

Kolmannessa raskaudessa sen sijaan join sillon ku tiesin olevani raskaana.[/QUOTE]

Miten paljon joit ennen ku plussasit?

Miks joit kolmonnessa raskaudessa? Miten paljon?

Olen.
Tein raskaustestin, raskautta epäillessä, joka oli negatiivinen ja sitten ne menkatkin tuli.
Ei sitä tullut kun yhden kerran käytyä ulkona.
Tein uuden testin, kun menkkoja ei enää kuulunutkaan ja plussa se oli.
Np-ultrassa sitten huomattiinkin, että sikiö oli jo 16. viikkoinen, vaikka piti olla 11+6. Olin siis ollut jo raskaana aiemmin, vaikka negatiivinen tuli testiin. Ja menkat oli valemenkat.

"Lotta"
Kyllä. Ja myös sitten kun olen tiennyt olevani raskaana. ;)

(Mutta ennen positiivista testiäkään en juonut itseäni humalaan ja sen jälkeen kyse oli kulauksista, max puoli lasillista viiniä tms.)

"vieras"
Join alkoholia ennen kuin menkat jäi pois, en enää muista määriä. Ehkä kerran join enemmän kerralla, niin että olin humalassa, ja jonkin yksittäisen annoksen (saunaolut, pieni viinilasi ruuan kanssa). Plussan jälkeen en juonut.

Pollenpotkaisu
Tottakai tuli juotua se normaali 1-2 siideriä viikossa, kun en tiennyt tilastani. Kerran kai koitin ottaa enemmänkin, mutta eipä mennyt alas! Siitähän se epäilys raskaudesta sitten heräsikin.

IhanaValo
Ekaa kun aloin oottamaan niin kyllä. Tein testin ennen juhlia, oli nega. No, sitten join illalla, en nyt muista paljonkohan mutta jo yöllä tuli kauheen paha olo ja seuraava päivä meni ihan harakoille en pystyny tekemään mitään. Ihmettelin että miten tuli niin paha olo ja hirvee krapula kun en kuitenkaan normaalia enempää juonu.
Sitten seuraavana aamunakohan tein testin ja sepä olikin plussa.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja pakko kysyä;24452744:
Miten paljon joit ennen ku plussasit?

Miks joit kolmonnessa raskaudessa? Miten paljon?
Yhdet kunnon perskännit, ja ehkä joitain siidereitä.

Siihen on niin monta syytä, tilanne vain ajautui kotona siihen etten enää jaksanut.Yritin saada itsenikin uskomaan etten edes ollut raskaana yms.Kaikki oli ihan sama.
Kerroin asiasta myös neuvolassa, ihana neukka päätti onneksi auttaa ja tukea et pääsin taas elämään kiinni.

"jep"
kyllä vaan. lapset oli saatu, ekäi enempiä ollut suunnitelmissa. ehkäisy käytössä ja raskaus tuli sattumalta ilmi rv 16.
nyt tuo suloinen ja mielettömän rakas tyttö on 2v <3

Yhteistyössä