Rehellinen vihreä: "Vihreä paikallispoliitikko kannattaa autoilun tahallista hankaloittamista Helsingissä"

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Vastaavasti muilla kuin autoilijoilla ei tulisi mieleenkään käydä automarketeissa. Helsinkiläisistä talouksista yli puolet on autottomia ja suurin osa heistäkään ei käytä autoa kaikilla matkoilla.
No yleensä citymarketit ja prismat ovat hyvien kulkuyhteyksien varrella eli kyllä niissä julkisillakin käydään. Automarketit edustavat fiksua asiakasystävällistä suunnittelua ja kaikki ovat tervetulleita.
 
vierailija
Totta. Kehäykkösen ja -kolmosen kauppakeskuksiin pääsee helposti myös julkisilla.
Persujen mielestä ns. hyvä julkinen palvelu on sitä, kun kerran tunnissa kulkee joku bussi joka kiertelee kaikki mahdolliset paikat eli on paljon hitaampi kuin autot. Tämä on normaali joukkoliikenteen taso ykkös- ja kolmoskehien persuvyöhykkeellä missä kaupunkirakenne on suunniteltu autoilun varaan ja siksi toimivaa joukkoliikennettä on mahdotonta sinne järjestää.
 
vierailija
Persujen mielestä ns. hyvä julkinen palvelu on sitä, kun kerran tunnissa kulkee joku bussi joka kiertelee kaikki mahdolliset paikat eli on paljon hitaampi kuin autot. Tämä on normaali joukkoliikenteen taso ykkös- ja kolmoskehien persuvyöhykkeellä missä kaupunkirakenne on suunniteltu autoilun varaan ja siksi toimivaa joukkoliikennettä on mahdotonta sinne järjestää.
Metron vuoroväli Itiksen kauppakeskukseen on kolme minuuttia. Eikö se riitä sulle?
 
vierailija
"Pelastuslaitos on huolissaan hälytysajosta keskustassa – 'Ruuhka-aikaan Esplanadeille paloauton on käytännössä turha yrittää päästä'" (HU)

Ahto Apajalahti (vihr.) estäisi myös hälytysajoneuvojen kulkemisen.
 
vierailija
Ja sillä on aina etuajo-oikeus
Ei auta siniset vilkut jos Espalla on seisova autojono ja ei ole mihin väistää.
Erottajan paloasemalta on käytännössä mahdotonta vastata päiväsaikaan hälytykseen Katajanokalle, vaan ambulanssi ja/tai paloauto pitää lähettää Nokalle kauempana sijaitsevalta Kallion paloasemalta. Tosin Kalliostakin on hankalaa ajaa Nokalle vihreän liikenteen vaatimien tietöiden takia, mutta ei kuitenkaan ihan mahdotonta.

Pariisin Notre-Damen katedraali pääsi palamaan pahasti koska paloautoilla oli vihreän liikennesuunnittelun takia isoja vaikeuksia päästä sammutramaan paloa.
 

Yhteistyössä