Rehellinen mielipiteesi nimestä Jimi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jimin äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja röppö:
Ja jos meille poika ilmaantuu ni nimi tulee olee Roni vaikka kuka olis siitä mitä mieltä ;)

Mun poika kans Roni ja hyvin tuokin on nimeään totellut, aina tullut kun on kutsuttu ;)

Ainoa minkä minä olen kuullut, on Roni-makaronilällätys mut ei en pahempaa (kai)

Jimi on samanlainen kuin Jani ja Joni ja esim. Teemu. Jonkinlaisia pikkupoikien lempinimiä, mutta eivät miesten nimiä. Ne eivät ole miehekkäitä nimiä.

Esim. tunnettu uimari Jani ja jääkiekkoilija Teemu jotenkin aina ovat väärännimisiä, kun ikänsä ja tekojensa puolesta heidän pitäisi olla jo miehiä.

Mutta tee Jimpsukka (kaverini Jimin lempinimi), jos siltä tuntuu. Anna tokaksi nimeksi joku vähän miehekkäämpi nimi, ja kolmanneksi joku kolmitavuinen.

Alkuperäinen kirjoittaja Jimin äiti:
Kyselin tuolla AV:lla Jimille toiseksi nimeksi ehdotuksia ja siellä tyrmättiin ohi varsinaisen aiheen tämä Jimi ihan täysin.On kuulema niin karsea nimi ettei kannata lasta rankaista sillä..Kertokaas mieltä olette Jimi-nimestä,ja sit jos antaisitte ehdotuksia toiseksi nimeksi.Enää ei voi ainakaan mieltäni enempää pahoittaa haukuilla,joten rehellinen mielipide,kiitos!

Tulee mieleen Jimi Pääkallo tai Jimi Hendrix, siis sopii mielestäni soittajarentulle tai sitten pienelle ja nuorelle pojalle. En mielessäni osaa yhdistää ns. menestyjiin, johtajiin tai vaikkapa kovin älyllistä toimintaa harrastavaan ihmiseen, mutta voin olla aivan väärässäkin. Tulevaisuudessa varmasti Jimejä löytyy mistä tahansa, nämähän on vain mielikuvia.

Inhoan nimeä, mutta vain siksi että sen niminen henkilö on täys k*pää ja koulukiusaaja aikoinaan kun koulua kävi.
Jollen tuota henkilöä tuntisi, voisin olla aivan eri mieltä.

Jimi Pääkallo (taiteilijanimi) ja Jim suklaa tulee mieleen, kuten myös Jim kanava :)

Ei kuulu suosikkinimeihin, enkä ikinä laittaisi tuota nimeä lapselle. Jollain tavalla mauton.

En pidä muotinimistä. Nimet ovat kuitenkin alkujaan keksitty sitä varten, että ne erottaa ihmiset toisistaan joten kannatan harvinaisempia nimiä.

Mutta jokainen päättää lapsensa nimestä, mielummin kuitenkin Jimi kuin Luca ta Nico :)

Yhteistyössä