Recaro Turvakaukalo

Cheri
Meillä on mutta kiinnityksestä en osaa sanoa koska me käytämme aina jalustaa, en muista että olisin koskaan joutunut laittamaan ilman sitä. Mutta eiköhän se laiteta samalla tavalla kuin muutkin kaukalot. Muuten se on ollut ihan hyvä, aika painava mutta niinhän nuo kaikki tahtovat olla.

Meillä on kyseinen kaukalo isofix-versiona ja sehän laitetaan aina nimenomaan selkä menosuuntaan.

Ei olla käytetty ilman jalustaa. Jalusta on tosi näppärä ja helppo käyttää naisellekin. Me valittiin kaukalo niillä mikrokuitukankailla (kalliimpi) ja se oli viisas valinta. Kankaaseen ei tartu mitkään tahrat, puklutkin lähtee pyyhkäisemällä, sellainen kangas pitäisi olla kaikissa istuimissa!

Kaukalo on tosi suojaisa ja vauvalla hyvä asento siinä. Ei mitään pahaa sanottavaa. :flower:

Olen itsekin sitä mieltä että siinä istuimessa vauva saa hyvän asennon ja jotenkin tuntuu että pää on recaron penkissä erittäin hyvin tuettu.

Microkuitukankaista olemme katselleetkin ja nyt varmistui sekin asia että se on kankaana parempi.

Voi olla että merkki tuo hintaa lisää, mutta olen itse ainakin valmis maksamaan siitä, jos kaukalo tosiaan on hyvä laatuinen.

Täytyy vielä selvittä se paketti hinta sen jalustan kanssa... eikös sitä voi kuitenkin käyttää sitten muiden recaro istuinten kanssa... kuten esim. kun joudutaan hakkimaan suurempi istuin, lapsen kasvaessa? Tietääkö joku? Taikka hintaa?

Cheri
Meillä on käytössä myös se isompi istuin mikä kiinnitetään samaan jalustaan (recaro young expert) ja siitä minulla ei valitettavasti ole kovinkaan hyvää sanottavaa. Sen saa kiinnitettyä vain kasvot menosuuntaan vaikka alunperin sen piti olla käännettävä (siksi me ostimme sen). Itse en tahdo laittaa lasta suoraan kaukalosta kasvot menosuuntaan joten me tarvimme yhden istuimen vielä siihen väliin. Lisäksi tuon asento on kauhean pysty enkä siksikään voi kuvitalla laittavani ihan pientä siihen. Vyöt ovat koko ajan solmussa ja jumissa ym. kivaa :/ Suoraan sanottuna automatkoista tai lasten pakkaamisesta autoon on tullut painajaismaista tuon istuimen myötä ja pitää aina riidellä miehen kanssa kumpi suostuu alkamaan repiä niitä vöitä niin että lapsen saa siihen kiinni :headwall:

Eli jos olisin nyt ostamassa jalusta + kaukalo -yhdistelmää mihin tahtoisin vielä turvaistuimenkin myöhemmin niin ottaisin varmaan Britaxin vastaavat, meillä on aiemmin ollut Britaxin istuin (freeway) ja siitä tykkäsin kovasti.

Recaron Yong Profi Plus mikrokuitukankaalla meidänkin suosikki.
Autossamme ei ole isofixíä ja laitetaan normaalisti turvavyöllä.
Jalusta muutenkin mielestäni vähentää valintamahdollisuuksia isommalle turvaistuimelle. Miksi ei jalusta voi olla sellainen, että siihen saisi erimerkkisiä ituimia myöhemmin.

Vieras:

Eli siis kiinnitys on hyvä ja napakka ilman jalustaakin?

Hyvä juttu, sen halusin tietääkin.

Muutenkin olen kanssasi samaa mieltä sen suhteen että valinta seuraavan kaukalon suhteen on helpompaa, jos ei omista sitä jalustaa.. Ja kun vaikuttaa vähän siltä että recarolla ei ole oikein rehellisesti sitä seuraavaa mallia tuon istuimen suhteen... vaan sitten mennään jo turhan suureen ja kasvot menosuuntaan olevaan malliin, mikä ei kuulosta hyvälle vielä n. vuoden ikäisen lapsen suhteen.

Yhteistyössä