Mulla oli tunnin arvo sokerirasituksessa 10.2,kun sen raja oli 10. Muut arvot oli todella hyviä. (Mulle tehtiin sokerirasitus myöhäsillä viikoilla 34,kun ensin ite olin vastaan sitä. Mulla on 7lasta ja kaikkien kans oon käynyt ylipainon vuoksi. Luulin,että arvot on aina olleet hyvät ja ikkään ei oo missään sokeria näkynyt. Siksi ajattelin,että turhaa istun kakstuntia siellä,mutta sitte olikin edellisessä raskaudessa ollut paastoarvo hieman koholla,mutta sitä ei oo sillon huomattu. ) Mulle laitettiin heti lähete Oysin äitipolille sen takia,kun täällä ei kukaan kerennyt ohjaamaan. Ruokavaliolla siis mennään ja mittailen kahtena päivänä viikossa 5kertaa päivässä sokeriarvoja. Nyt oon parisen viikkoa mittaillut ja arvot on pysyneet hyvinä. En ossaa auttaa tuossa,että mitä muutoksia kannaattaa ottaa jo huomioon. Tietenki kattoo mitä syö. Ite en osannut ruveta ruokavaliota muuttaan ennen ku sain ohjeet siihen äitipolilla.Alkuperäinen kirjoittaja Silent whisper:Heippa :wave:
Olen kirjoitellut tuolla marraskuun pinossa. Maanantaina soittelin neuvolaan sokerirasituksen tuloksia ja kahden tunnin arvo oli yli raja-arvon (9,7 kun olisi pitänyt olla alle 8,7). Muut arvot oli normaalit. Onko mulla siis nyt raskausajan diabetes???
Neuvolantäti sanoi että ei paniikkia, katsotaan ruokaohjeita sitten seuraavalla käynnillä. Seuraavaan neuvolakäyntiin on kuitenkin aikaa melkein 8 viikkoa, koska välissä on lääkäri :headwall: Ei myöskään puhunut mitään että kotona alettaisiin mittailemaan arvoja tms.
Syönkö nyt siis ihan normaalisti siihen asti vaan, vai olisiko nyt jo hyvä tehdä jotain muutoksia? Onko jätskit ja muut herkut nyt kokonaan pannassa, vai saako niitä kuitenkin syödä kohtuudella?
Sorry kun avaudun tänne, olen vaan ihan pihalla mitä nyt pitäisi tehdä, kun neuvolantädistäkään en saanut juuri mitään puhelimessa irti :attn:
Kiitos tuhannesti jos joku jaksaa vastata tyhmälle
Silent 23+2