Ravintolatyöntekijän palkka, paljonko se on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paljonko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

paljonko

Vieras
Eli olen juuri valmistunut leipuriksi ja olen menossa työskentelemään ravintolassa erilaisissa hommissa,myös vastaavanayöntekijänä.
Mikä minun palkkani kuuluisi olla minimissään? Olen tekemässä työsopimusta ja mietin,että pitääkö siihen laittaa palkka ylös vai vaan tessin mukainen. Työtunnit kaiketi on hyvä siinä näkyä.
Minulla on anniskelupassi
Työ on suurimmaksi osaksi iltatyötä klo 22-22.30 asti

Olen siis nuori ja takana peruskoulun jölkeen leipurin koulutus, ei työkokemusta muuta kuin Pressosta, Hesestä ja Buffasta n 1/2v. Olin töihin tarvittaessa kutsuttavana työntekijänä. Tässä tulevassa työpaikassa olen ollut koulun ohella työntekijänä nyt n vuoden

riippuu työtehtävästä. Muistaakseni aloittavan työntekijän palkka alalle tullessa on hiukan päälle 10e tunti, mutta siihne tulee sitten lisät päälle. Jos olet varavastaavana saat varavastaavan lisän joka on n. 1,70e tunnilta. Mutta aika jännä jos vastaavan hommia pääset heti koulun penkiltä suoraan tekemään.

että mikäli palkka menee TESin mukaan, ei sitä tarvitse kirjata työsopimukseen, mutta jos saisit puhuttua itsellesi korkeamman aloituspalkan, se tietysti kirjallisena soppariin.

Pääsen ksoka olen ollut siellä jo n vuoden töissä ja osaan hommat hyvin. Olen myös ainut työntekijä omistajien lisäksi kellä on anniskelupassi.
Kysyn palkkaa siksi kun siitä on ollut tuttavien kanssa sen verta eriävyyttä,että mitä pitää maksa
Tuntipalkka on 8,5-10,80 väliltä mitä toiset on saanut,että en oikein tiedä ja en oikein saa selvää PAMin sivuiltakaan miten se menee.
Iltalisä on kuitenkin sen 1,05e/h ja sunnuntaivuorot tulee tupalana.
Tuo vastaavan lisä on ollu epätietoisuudessa

riippuu työtehtävästä. Muistaakseni aloittavan työntekijän palkka alalle tullessa on hiukan päälle 10e tunti, mutta siihne tulee sitten lisät päälle. Jos olet varavastaavana saat varavastaavan lisän joka on n. 1,70e tunnilta. Mutta aika jännä jos vastaavan hommia pääset heti koulun penkiltä suoraan tekemään.

Mä tein opiskeluaikoina ravintolahommia, en edes opiskellut ravintola-alaa. Jossain vaiheessa sain aina vastaavanlisän, kun olin töissä, meillä meni vastaavat jotenkin työikäjärjestyksessä, ja siellä oli aika kova vaihtuvuus, niin olin pisimpään talossa ollut tarjoilija. En pidä siis ollenkaan kummana sitä, että suoraan koulun penkiltä pääsee tekemään vastaavan hommia.

Yhteistyössä