RAUTAvalmiste kokemuksia!!

Minulla on aina ollut luonnostaan alhainen veren hemoglobiini. Elämäni aikana olen syönyt lukuisia rautakuureja, joista suurin osa on olleet mahan toiminnan kannalta enemmän tai vähemmän epämiellyttäviä. Nyt raskauden aikana hb taas laski lähelle sataa, joten oli pakko aloittaa rautakuuri. Obsidan Fe++ olen nyt syönyt ensimmäistä kertaa ja täytyy sanoa, että elämäni paras rautakuuri. Maha ei jumita, eikä mene ripulille. Hb oli noussut kahden viikon jälkeen jo 120:een, mikä on minulle ihan huippulukema! :)

Kamalimmat rautavalmisteen omalla kohdallani (niistä, joiden nimet on muistissa) ovat olleet Retafer ja Ferromax. Mutta tuohan on melko yksilöllistä, mikä valmiste kenellekin passaa, joten kokeile pois ja vaihda sitten, jos ei sovikaan.
 
Mä oon miettinyt että onko kenelläkään tietoa noista nestemäisistä rautalisistä? Merkeistä en tiedä vielä sen tarkempaa mutta mulla kun on niin huono muisti etten tahdo muistaa ottaa noita tabuja niin ajattelin kokeilla josko tuollaisen nestemäisen muistais helpommin... Kokemuksia kenelläkään?

Olkkis ja Masuötzki
 
Minä myös syön tuota Obsidan Fe++ valmistetta, ihan muutenkin kuin raskauden vuoksi kun meinaa aina hemppa tipahdella liian alas. Raskauden aikana olen syönyt samaa valmistetta ja voin kyllä lämpimästi suositella. Ehdottomasti paras mitä itse olen koskaan kokeillut.
 
Mullakin hemppa nousi ihan hyvin tuolla Obsidanilla, mutta kyllä se mahaankin vaikutti. Ummetusta tuli, mutta onneksi sain sitten lopettaa käytön - hemppa pysynyt ihan ok-lukemissa nyt loppuraskaudessa. Mä kokeilin ennen tuota Obsidania yhtä nestemäistä (tippoja). Nimi oli muistaakseni jokin Maltofer (tai jotain sinne päin... En muista enää). Se ei vaikuttanut mitenkään mahan toimintaan, mutta tuo valmiste on kamalan kallis! Mulla se tippapullo ei kestänyt kuin viikon... Ja hinta pullolla oli jotain muutamaa senttiä vaille 20e. Edellisessä raskaudessa käytin sitä Kräuterbluesaftia (saa apteekeista ja luontaistuotekaupoista ainakin). Tuo juomahan maistuu aivan kamalalle, mutta kyllä se toimii eli silläkin hemppa nousi ihan hyvin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja olkkis74:
Mä oon miettinyt että onko kenelläkään tietoa noista nestemäisistä rautalisistä? Merkeistä en tiedä vielä sen tarkempaa mutta mulla kun on niin huono muisti etten tahdo muistaa ottaa noita tabuja niin ajattelin kokeilla josko tuollaisen nestemäisen muistais helpommin... Kokemuksia kenelläkään?

Olkkis ja Masuötzki
Mä vetelin raskaus aikana "rautamehua" mun saksan kielen taidolla nimi oli Gräuterbrutsaft :D tepsi todella nopeesti ja ei menny maha sekasin niinkun Obsidanista.
 
http://www.hyvinvoinnin.fi/tuote/2294/Salus-Floradix-Krauterblut-Saft
http://www.kuntoravinto.com/epages/Kaupat.sf/?ObjectPath=/Shops/Kuntoravinto/Products/54

Mulla oli ensin tuota Krauteria, sillä saatiin hb kyllä nousemaan, mutta laski taas pian alle 100:n. Nyt ostin Ferronolia, siinä on hiukan enemmän rautaa kun tossa Krauterissa ja hyvin oli ainakin viime neuvolakäynnillä hb kivunnut ylöspäin.
Mulla ei imeydy mitkään noi tablettiraudat, menee vaan maha sekaisin tai kovalle. Mutta noi mehut on toimineet. Suosittelen kokeilemaan.
 
Mulla on ollut Obsidan Fe++ käytössä ja nopeasti nousi sillä 118:sta takaisin yli 120:n. (Mulla siis jo tuo alle 120 meneminen aiheutti anemiaoireet.) On pysynyt olo hyvänä vaikken sit alun 2 päivässä-kuurin jälkeen oo ottanut kun muutaman viikossa. Tuota kuuria otin ehkä reilun kuukauden verran. Ainut haitta mahalle on ollut että välillä uloste tummaa ja löysää muttei ole mennyt ihan ripulille tai kipeäksi kuten ennen raskautta muusta syystä ottamastani Retaferista.
 
Kävin eilen ostamassa apteekista poretablettirautaa (Fexin) ja farmaseutti sanoi siinä keskustellessamme että kannattaa juoda vaikka appelsiinimehua siinä samalla kun sitä rautaa ottaa. C-vitamiini kuulemma edesauttaa raudan imeytymistä. Itse otan aina aamuin illoin (jos muistan :) ) rautaporeen lasillisessa vettä sekä lisäksi lasillisen appelsiinimehua. Täytyy kaikki keinot kokeilla, ei c-vitamiinista ainakaan vaaraa ole. :D

 
Retaferia kokeilin ja olin niin kipeä että luulin kuolevani :x Vaihdoin Kreuteriin ja hb pysyi kohtuuden rajoissa. Mulla on lähes aina hb yli 130, viime raskaudessa se laski sadan pintaan. Katsotaan miten nyt käy, en ole vielä alkanut popsia lisärautaa. Obsidania olis omasta takaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Enie:
Minä myös syön tuota Obsidan Fe++ valmistetta, ihan muutenkin kuin raskauden vuoksi kun meinaa aina hemppa tipahdella liian alas. Raskauden aikana olen syönyt samaa valmistetta ja voin kyllä lämpimästi suositella. Ehdottomasti paras mitä itse olen koskaan kokeillut.

Pakko oli tulla tänne laittamaan "korjausta".
Eli luulotautia sitten oli ollut tuon rautalääkkeen vaikutus, sillä hb oli vain laskenut kun se nyt katsottiin, eli tuo ei sitten mulle sovikkaan ilmeisesti.
:LOL:
Kyllä ihan naurattaa kun niin kehuin ja sitten käy näin.
Mutta mahaa se ei ole sekaisin laittanut.
 

Yhteistyössä