rautapitoiset hyvät ruuat? kertokaa :)

  • Viestiketjun aloittaja raskaana ja anemia
  • Ensimmäinen viesti
raskaana ja anemia
mulla on anemia ja olen raskaana (olen juuri aloittanut obsitanit) mutta voisi ehkä tuota ruokavaliota koettaa myös muuttaa. asiaa vaikeuttaa se että lähes kaikki ruoka, ja itse asiassa ajatus ruuan syömisestäkin ällöttää. lisäksi löytyy nirso 3v lapsi joka myös rajoittaa, ei syö esim naudansuikaleita, eikä mitään mitä joutuu enemmän pureskella.

IDEOITA??
 
Sama vika mullakin.Olen joka raskauden aikana joutunu vetämään 3 obsidania vrk ja synnyttämään mennes oli hgb 125 et ei huimaava lukema.Itse otan joka aamu ja ip joko appelsiinin tai greipin raudan kans eikä yhtään maitoa muutamaan tuntiin.Sit syön väkisin paljon kasviksia,hedelmiä ja punaista lihaa.Ainakin pari kertaa vkossa.Onnekseni satun rakastamaan pinaattia,sitäkin menee muutama kerta vkossa esim. keittona tai lettuina tai muhennoksena.Ei nää nyt kovin kummoisia neuvoja ole enkä tiedä tykkäisikö lapsi,mutta itte pärjänny aika kivasti näillä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja raskaana ja anemia:
mulla on anemia ja olen raskaana (olen juuri aloittanut obsitanit) mutta voisi ehkä tuota ruokavaliota koettaa myös muuttaa. asiaa vaikeuttaa se että lähes kaikki ruoka, ja itse asiassa ajatus ruuan syömisestäkin ällöttää. lisäksi löytyy nirso 3v lapsi joka myös rajoittaa, ei syö esim naudansuikaleita, eikä mitään mitä joutuu enemmän pureskella.

IDEOITA??
Siskon lapsenisä on Kongosta.Se teki sellaista vihreää mössöä,maniokinlehtiä,palmuöljyä,jotain kalaa.Karseen näköistä,mut ei tarttenu siskon syödä rautatabuja!JA MUISTA,KALSIUM HEIKENTÄÄ RAUDAN IMEYTYMIISTÄ!C ja B vitamiinit taas edistää sitä!
 
Rautaa ei saa ottaa samaan aikaan kahvin tai maitotuotteiden kanssa, myös ruisleivän syöntiä tulisi välttää samaan aikaan. C-vitamiini auttaa raudan imeytymisessä, joten ota tyhjään mahaan se obsidani ja päälle vaikka appelsiinimehua tms.
 

Yhteistyössä