Rautalankaa kiitos - miten puhelin kautta pääsee tabletilla nettiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tietämätön"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tietämätön"

Vieras
Tabelin osto vasta harkinnassa. Meillä siis on kotona langaton verkko, jolla ilmeisesti pääsee myös tabletilla nettiin, jos siinä on wifi. Olenkohan ymmärtänyt oikein?

Entä jos lähden reissuun ja haluan siellä käyttää tablettia, niin miten se käytännössä onnistuu, jos puhelimessa on nettiyhteys. Tarvitaanko jotain välipiuhaa vai onnistuuko myös se jotenkin langattomasti? Millainen liittymä puhelimessa pitää olla, jotta se onnistuu? Ja millainen tabletissa - 3g tai 4g vai?

Nyt minulla on puhelimessa joku ikivanha liittymä, jolla pääsee nettiin, mutta nopeus on alin mahdollinen. Tekeekö sillä yhtään mitään vai kannattaako vaihtaa myös liittymä? Millaista suosittelette? Onko 2 Mt:n riittävä? Kannattaak ottaa joku paketti?

Tarvitset älypuhelimen, jossa datapaketti -siis sellainen nettiliittymä, ettet maksa käytön mukaan vaan kiinteän könttähinnan per kuukausi. Älypuhelimen valikosta sitten löytyy kohta, jonka valitsemalla saat yhdistettyä tabletin puhelimesi nettiin. Siis langattomasti. Piuhoja ei tarvita.
Jos tabletti itsessään on 3g, se tarkoittaa sitä, että tablettiin laitetaan simkortti jossa on nettiyhteys ja vehje siis käyttää sitä. Tällöin et tarvitse puhelinta välikappaleeksi, mutta maksat tabista vähintään 100 e enemmän.

Jos puhelimessa on tosiaan datapaketti jolla pääsee nettiin niin puhelimesta voi bluetoothilla jakaa nettiyhteyden tabletille. Molempiin laitteisiin laitetaan bluetoot päälle ja sitten hyväksyt kännykästä verkon jakamisen tabletille.

Anteeksi kirjoitusvirheet. Olenpa näpytellyt huolimattomasti aloitusviestissäni.

Nyt minulla ei siis ole mitään datapakettia, vaan Saunalahden vanha liittymä, jossa voi kylläkin kiinteää kuukausimaksua vastaan surffata netissä niin paljon kuin haluaa. Nopeus on se onneton 256 kbit/s. Mistään bluetootheista en tiedä mitään. Toimiikohan se tässä nykyisessä ollenkaan? Sellainen kyllä näkyy puhelimessa olevan, mutta en ole koskaan tarvinnut/kokeillut.

Kaipa se on minunkin jo aika päivittää itseni nykypäivään ja hommata älypuhelin ja uusi liittymä.

[QUOTE="vieras.";29331577]
Jos tabletti itsessään on 3g, se tarkoittaa sitä, että tablettiin laitetaan simkortti jossa on nettiyhteys ja vehje siis käyttää sitä. Tällöin et tarvitse puhelinta välikappaleeksi, mutta maksat tabista vähintään 100 e enemmän.[/QUOTE]

Jos tabletissa on 3 g, niin tarkoittaako se siis sitä, ettei tarvitse enää ostaa mitää kk-maksullista liittymää erikseen? Vai onko se sim-kortti juuri se maksullinen yhteys?

[QUOTE="aapee";29331673]Jos tabletissa on 3 g, niin tarkoittaako se siis sitä, ettei tarvitse enää ostaa mitää kk-maksullista liittymää erikseen? Vai onko se sim-kortti juuri se maksullinen yhteys?[/QUOTE]

Sim-kortti muodostaa juuri sen maksullisen yhteyden ja sinun pitää itse hankkia se kortti sitä laitetta varten eli hankit siihen oman liittymän.

[QUOTE="aapee";29331740]Eli siinä tapauksessa minulla olisi kolme eri liittymää. Yksi tietokoneella, yksi puhelimessa ja yksi tabletissa. Huhhuh, kalliiksi tulee nämä nykyajan vempaimet.[/QUOTE]

Kyllä sen pystyy jakamaan jos sun puhelimessa on tuo bluetooth ominaisuus. Se ei ole siis puhelinliittymän vaan puhelimen ominaisuus. Mikä puhelin sulla on?

3G tabletti tarkoittaa tosiaan sitä että siinä on sim-kortille paikka. Mulla on itselläni ainostaan tavallinen ipad wifi jossa ei sitä simkortitpaikka ole (oli paljon halvempi). Käytän ipadia kuitenkin pääasiassa kotona joten tarvittaessa olen sitten jakanut puhelimen nettiyhteyden ipadille bluetoothilla. Kuluttaa kyllä sitten aika paljon puhelimen akkua siihen.

Mulla on puhelimena HTC:n älypuhelin, jossa on "hotspot"-toiminto. Se luo siis ympärilleen langattoman nettiyhteyden, johon sitten voi liittyä vaikka läppärillä tai tabletilla, jos niissä on wi-fi-toiminto. Ei siis ole sama asia kuin bluetooth-yhteys.

[QUOTE="vieraana";29331887]Kyllä sen pystyy jakamaan jos sun puhelimessa on tuo bluetooth ominaisuus. Se ei ole siis puhelinliittymän vaan puhelimen ominaisuus. Mikä puhelin sulla on?
[/QUOTE]

Mulla on joku Nokian simpukkamallinen puhelin. Ostettu reilut 2 vuotta sitten. En muista mallia sen tarkemmin.

Tarvitset älypuhelimen, jossa datapaketti -siis sellainen nettiliittymä, ettet maksa käytön mukaan vaan kiinteän könttähinnan per kuukausi. Älypuhelimen valikosta sitten löytyy kohta, jonka valitsemalla saat yhdistettyä tabletin puhelimesi nettiin. Siis langattomasti. Piuhoja ei tarvita.
Jos tabletti itsessään on 3g, se tarkoittaa sitä, että tablettiin laitetaan simkortti jossa on nettiyhteys ja vehje siis käyttää sitä. Tällöin et tarvitse puhelinta välikappaleeksi, mutta maksat tabista vähintään 100 e enemmän.
Toinen rautalangan tarvitsija tässä. Jos en halua mobiilipankkia puhelimeeni, niin voinko ottaa sen vain tähän halpaan wi-fillä toimivaan tablettii. pliis tarviin apua!!!

Uusimmat

Yhteistyössä