Rautakuuri ja suolistovaivat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vatsavaiva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vatsavaiva

Vieras
Mikä on vielä normaalia? Aloitin terkkarin suosituksesta obsidan fe ++ kuurin kun hemppa oli 111 ja olen raskaana rv 21. Parissa päivässä kuurin aloittamisen jälkeen alkoi suolistovaivat, eli kova ummetus, kakka pakkautuu ihan kivikovaksi tulpaksi peräsuoleen ja kun sen saa ulos, tulee monen päivän kakat paineella ja ihan löysänä. Ja uloste on tosi mustaa ja haisevaa. Närästää myös tosi paljon, vatsa on kipeä ja turvonnut ja kurisee. Oikeasti tuntuu kuin peräsuoli repeäisi, on arka jopa istua kun kakka painaa suolessa, mutta ei tule ulos. Olisiko jotain muuta kuuria joka olisi hellempi suolistolle? Terkalle soitan huomenna kun on soittoaika ja kysyn neuvoa. Mutta olisiko teillä omakohtaisia kokemuksia?

Kräuterblutsaft tai joku muu nestemäinen rautatuote ei rassaa suolistoa samalla tavalla kuin nuo tablettiraudat. Varmistat vaan, että sopii raskaana olevalle.

Tiedätkin tän varmasti, mutta sanon kuitenkin, että rautatuotteitahan ei sitten saa ottaa maitotuotteiden yhteydessä.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Kräuterblutsaft tai joku muu nestemäinen rautatuote ei rassaa suolistoa samalla tavalla kuin nuo tablettiraudat. Varmistat vaan, että sopii raskaana olevalle.

Tiedätkin tän varmasti, mutta sanon kuitenkin, että rautatuotteitahan ei sitten saa ottaa maitotuotteiden yhteydessä.

Olen ottanut aina tarkalleen ihan ohjeiden mukaan. Täytyy käydä apteekista kyselemässä tuota nestemäistä valmistetta ja sen sopivuutta raskaana olevalle.

Mulle sopii retafer paremmin kuin obsidan (olen varmaan ainoa maailmassa). Joten eri tuotemerkkienki välillä on eroja yksilöittäin. Nestemäinen tosiaankin sopii useimmiten paremmin... Käy kysyyn apteekista, heillä paras tieto eri valmisteista.

Luontaistuotekauppaan ostaamaan nestemäistä rautaa. Mulla on Ferronolia, kun siitä oli niin hyvä tyrkky ja sain tuplamäärän Kräuteriin verrattuna. Se maistuu hyvältä eikä mahakaan ole tykännyt pahaa =)