Rauhoittakaa mun mieltä... Vauvan asennosta ja perätilasynnytyksestä asiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Pusse"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"Pusse"

Vieras
Oon nyt viikoilla 34+2 ja ipana ollut koko ajan perätilassa. Maanantaina kävin neuvolassa ja kysymykseeni onko se yhä edelleen pt, terkan ainoa vastaus oli "No mää en tuntenut päätä siellä alhaalla". Ööömm...

Terkka kyseli sitten multa mitä haluan jos se ei käänny ja ihan viimeiseksi vaihtoehdoksi sanoin sektion. Nyt oon kuitenkin pari iltaa kuluttanut lukemalla kauhujuttuja perätilasynnytyksestä. Toki joukossa on ollut myös positiivisia kokemuksia, mutta epäluotettavuudestaan huolimatta nuo "serkunkumminkaiman perätilasynnytyksessä aina vammautuneet ja kuolleet vauvat" järkytti mun maailmaa niin että en halua synnyttää enää ollenkaan.
Jännä ettei kuitenkaan ihan normisti pää edellä syntyneet ja silti vammautuneet ole läheskään niin paljon puheissa, vaikka niitäkin varmasti on...

Mutta takerrun nyt viimeiseen oljenkorteen ennen kuin ultraan pääsen, eli omiin tuntemuksiin. Onko niin, että rajuimmat liikkeet tarkottais jalkojen ja perän olevan siihen suuntaan? En nimittäin alhaalla tunne juurikaan liikkeitä, mutta heti tossa rintojen alla möyhentää jatkuvasti ja rajusti. Vai onko se vaan sitten pää jota lapsi heiluttelee kuin viimeistä päivää...
Käsin tunnustelemalla en todella osaa sanoa miten päin vauva on, on sen verran noita vatsanpeitteitä ;) Ja jos terkkakaan ei tunne päätä, mutta ei myöskään osaa varmaksi sanoa miten päin se kersa siellä on niin tulee aika tuskallisen epävarmat loppuviikot.

Haluisin niin kovasti kokea alusta loppuun ns. "normisynnytyksen". Esikoinen syntyi kyllä alakautta ja pää edellä, mutta synnytys käynnistettiin raskausmyrkytyksen takia. Ja tää toinen saattaa olla viimeinen kenet ikinä synnytän... Elättelen siis viimeiseen asti toivetta että lapsi on oikeinpäin. Toki harkitsen myös vielä sitä perätilasynnytystä vaikka pelottelisitte miten, mutta pakko varmaan sitä leikkaustakin on miettiä...

Käännöstä yritettiin viikolla 37 muttei kääntynyt. Syntyi perätilassa alateitse ja oli helpoin synnytykseni. Tosin vauvan koko merkitsee. Itselläni vauva oli pieni. Lääkäri hoitaa synnytyksen -ei siis kätilö. Toki kätilö on siinä mukana mutta lääkäri auttaa lapsen ulos.

Kyl mulla se pahin myräkkä oli sielä vauvan alapäässä kun potki ja sätki. Tiesin että on rt ja pahin tuska oli ylhäällä. Päätä lähinnä ruuvaili ja pyöritteli. Mutta, vaikka sulla nyt ois pylly edellä ni se ehtii vielä kääntyä jos on kääntyäkseen. Varmaan ois hyvä kattoo asia jossain vaiheessa vielä. Aina ei terkkakaan erota päätä takamuksesta vaikka ovatkin ammattitaitosia. Onko sulle tulossa vielä lekuria?

Perätilasynnytyksestä en osaa sanoa mitään...Mutta meillä sälli vielä noilla viikoilla kääntyili, rv34 oli perätilassa, rv36 taas rt, eli ihan hyvin tuo vielä voi kääntyä, ellei sitten tosiaan ole jo kääntynyt jos kerta myllerrys tuntuu ylämahassa.. :)

Yhteistyössä