Rauhallinen sikiö

Hei! Onko muilla kokemuksia rauhallisista sikiöistä? Kun tuntuu, että muiden vauvat jumppaa ja mellastaa masussa ihan hillittömästi, niin meidän kaveri vain köllii ja vaihtaa välillä asentoa. Liikelaskennassa saan liikkeitä toisinaan rauhallisempina päivinä vain noin 3 tunnissa. Yleensä kuitenkin onneksi enemmän. Olen keskustellut neuvolatädin kanssa, ja hänen mukaansa kyseessä on luultavasti vain rauhallinen yksilö, koska ei ole ikinä liikkunut paljoa. Molemmissa ultrissakin (np ja rakenne) pikkuista saatiin tökkiä ja tehdä kaikki muut temput, jotta lähti liikkeelle. Missään extraultrassa en ole ainakaan vielä käynyt. Neuvolasta käskettiin vain seurailemaan, että liikkeitä kuitenkin tulee aina aamulla, päivällä, illalla ja yöllä. Toisinaan kuitenkin kaikenlaiset pelot hiipii mieleen. Onko kaikki kuitenkaan hyvin? Olisi kiva kuulla muiden kokemuksia rauhallisista masukavereista.

Niin minulla on nyt viikkoja 29+3 eli kohdussa tilakin alkaa loppua, joten en usko pikkuisesta tämän vilkkaampi tuleekaan. Istukka on myös kohdun takaseinässä ja tunsin ensimmäiset liikkeetkin ensisynnyttäjäksi aika varhain, joten siitäkään ei ole kyse.

Marikki ja mölli-kölli
 
Mun kolmas poika ( nyt jo 3½v ) oli todella rauhallinen tapaus vatsassa. Liikkui illalla aktiivisemmin noin vartin, juuri kun menin nukkumaan. Muuten en päivän aikana välttämättä tuntenut mitään spurtteja, hyvä jos jonkun tönäisyn silloin tällöin. Muistan vieläkin elävästi kuinka panikoin koko raskauden et onko vauva hengissä, öisin monta kertaa kävin mehua juomassa ja tönin vatsaa et edes pikkasen liikkuis. mut vauvalla oli onneksi kaikki hyvin ja terve poika syntyi, joka ei sen jälkeen ole ollutkaan mikään rauhallinen tapaus :D
 
Täällä on kans yks "rauhallisen lapsen" odottaja, Itsekin oon ollu huolissani jo jonkin aikaa, että tämä liikkuu niin vähän, liikelaskennassa saan juuri ja juuri sen 10x/h liikkuu kyllä aamulla, mutta vähemmän kuin illalla. Välillä huomaan ettei vauva ole liikkunut mielestäni päivällä ollenkaan, varsinkin jos olen itse paljon liikkeellä, oon sitten lohduttautunu sillä etten tunne niitä kun itse liikun. Vaikkakin olen jo ihan loppumetreillä eli la on ensi tiistaina. Elikkäs luulis liikkeiden tuntuvan vaikka itsekin liikun. Neuvolassa kaikki on ollu ok syke tasainen ja ultrassa kaikki hyvin. Tämä on kolmas raskauteni ja muut on kyllä ollu melkosia myllertäjiä, mutta tämä ei näköjään ole huolestuttaa kyllä et miten tässä käy.
 
Hipshei!


Täällä masuasukki ottaa lungisti kolme-neljä päivää viikosta. Oon laskenu liikkeitä vain iltaisin ja kyllä niitä möyryämisiä sitten löytyy. Päivisin kun yritin laskea, en jaksanu maata tarpeeks kauaa, jotta olis edes kymmenen liikettä tullu. Johtuukohan siitä, että mie rauhotun yhteen asentoon, se että liikkeet huomaa? Mun unia, nukahtamista tai kesken heräämistä ei oo koskaan aiheuttanu tai häirinny. On aina ollu melko rauhallinen ja eläny samalla rytmillä, mutta nyt on joku viikko sitten potkuttelu jääny pois tai muuttunu, kylkeä kääntelee enimmäkseen. Eilen oli onneksi jälleen se viikon vilkkain päivä. Ei hetken rauhaa, tai sitten ne oli lisäksi harjoitussuppareita. Saa nähdä miten nyt taas viikonloppu sujuu. Onneksi neukkalääkäri on tiistaina niin kuulee taas sydänäänet ja rauhoittuu ite.

T: pörrö ja vaava 35+6
 
Esikoinen oli oikein vilkas vauva ja melskasi melkein jatkuvasti, ja jollei muuten jumpannut niin sitten oli hikka =) . Kakkonen oli hiljaa tuntikausia ja saikaytteli minua muutaman kerran oikein kunnolla kunnes totuin siihen etta se sitten olikin rauhallista sorttia masussa. Jos olisin silloin laskenut liikkeita niin ei varmasti olisi tullut kymmenta tunnissa!
Nyt menossa kolmas raskaus ja tama masuasukas pitaa oikein aktiivisia paivia ja toisina viettaa hiljaiseloa. Joudun kuitenkin muista syista kuin vauvan aktiivisuudesta johtuen pitamaan laskua liikkeista. Taalla Briteissa liikelaskenta perustuu siihen etta se kymmenen pitaisi tulla paivassa - ei siis tunnissa.
 
Meilläkin esikoinen oli jatkuvasti massussa liikkeessä. Kun odotin toista niin olin varma ettei se olis terve kun oli ekaan verrattuna erittäin rauhallinen. Oli vielä syntymän jälkeenkin noin puoli vuotta erittäin rauhallinen tapaus.
 
Meidän vauva oli todella rauhallinen mahassa (tai sitten ei ollut tilaa liikkua, kun oli niin iso). mutta mä siis en viikon 28 jälkeen tuntenut liikkeitä kun todella harvakseltaan ja sen takia juoksinkin sitten äippäpolilla. loppuraskaudessa sitten ilmeni meillä molemmilla sydänvaivoja, mitkä kyllä sitten on nykyisin ihan ok.
nyt vauva on 4kk ja on edelleen rauhallinen, ei itke turhia, ei ole koskaan valvonut öitä ja on muutenkin ollut helppo vauva. ja terve! :heart:
 

Yhteistyössä