RAUHALA vai AURORA

  • Viestiketjun aloittaja unelmoija
  • Ensimmäinen viesti
unelmoija
kas siinäpä pulma...toisessa miellyttää ulkonäkö,mutta toisessa on
parempi pohjakuva.tietty sen voisi mulkata itelleen sopivaksi...
onkos kellään kumpaakaan?ollaan katottu semmosta jossa ois
asuinpinta-ala ainakin 245 ja vähän ylikin..
ei oo mikään halpis unelma :/
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.04.2007 klo 00:57 unelmoija kirjoitti:
kas siinäpä pulma...toisessa miellyttää ulkonäkö,mutta toisessa on
parempi pohjakuva.tietty sen voisi mulkata itelleen sopivaksi...
onkos kellään kumpaakaan?ollaan katottu semmosta jossa ois
asuinpinta-ala ainakin 245 ja vähän ylikin..
ei oo mikään halpis unelma :/
Meillä rakennettu just rauhala ja neliöitä 200m2. Todella tyytyväisiä ollaan.Varsinkin yläkerran aulatila on aivan ihana.Ei se perinteinen putkiullakko jka on pimeä ja muutenkin aika ahdistava minusta.
 
unelmoija
hei sinä joka olit juuri rakentanut rauhalan!
voitko kertoa kuinka paljon suunnilleen tuli hintaa?
teittekö paljon muutoksia ja käytittekö paljon ns vierasta työvoimaa
vai oliko ``talkooporukkaa``?
kuinka valmiin paketin otitte?
meillä suunnitelmissa iso tontti kun nykynenkin jo liki 2000 neliöö.
eiköhän sinne mahdu isokin talo :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.04.2007 klo 22:42 unelmoija kirjoitti:
hei sinä joka olit juuri rakentanut rauhalan!
voitko kertoa kuinka paljon suunnilleen tuli hintaa?
teittekö paljon muutoksia ja käytittekö paljon ns vierasta työvoimaa
vai oliko ``talkooporukkaa``?
kuinka valmiin paketin otitte?
meillä suunnitelmissa iso tontti kun nykynenkin jo liki 2000 neliöö.
eiköhän sinne mahdu isokin talo :D
Meillä siis rakenteilla rauhala ja tontilla kokoa 2100m2.
Itse olen samaa mieltä että ison talon kun rakentaa jollekin 1000 m2 tontille niin ei talo pääse oikeuksiinsa niin pienellä tontilla.

Muutoksia tehtiin jonkin verran. Ehdottomasti halusimme lasitetun etu ja takakuistin. Takakuisti kait kuuluukin tähän "messu"rauhalaan.Etukuistin lasitettu terassi oli kanssa hyvä juttu.Moni sanonut että huono homma kun ei rauhalassa muuten ole minkäänlaista eteistä. Tekninen tila myös piirrettiin khh:n yhteyteen.
Talo tulee maksamaan päälle 200.000?, mutta meillä on tehty todella paljon itse mieheni kanssa (meillä ei ole ollut kovinkaan paljon talokooporukkaa apuna vaan kaksin tehty suurin osa, paitsi tietysti sähkö- ja lvi-töiden osalta).

Sähkö ja lvi-töitä ei ole jouduttu ostamaan "ulkopuolelta" vaan tekijät on suvusta.Siksi tuommoinen hinta. Hyvä nyrkkisääntö kuitenkin on että talopketti x 3 tai 4.Meillä talopaketti maksoi päälle 100.000? joten hintaa talolle olisi tullut aika paljon enmmän jos oltaisiin ulkopuolisia jouduttu käyttämään.
 
kiitoksia
paljon vastauksestasi!
edellisen talomme teimme itse alusta lähtien(puut kaadettu
metsästä jne.),joten eiköhän tämäkin sitten tehtäisiin pitkälti
omin voimin.muurari/laatottoja oli silloin tuttavaperheestä.
sähkötyöt onnistuu meiltä kanssa hyvin kun ukko on sähköasentaja
ja pyörittää omaa firmaa :)
kyllä minäkin olen sen rauhalan puoleen enempi kallellaan,joten nyt
vaan saatava ukko vakuuttuneeksi,että rauhala parempi kuin
aurora.
hei vaan ja hyvää kevään jatkoa :wave: :wave:
 
Tässä lainaus tuolta suomi24 keskustelupalstalta ja on varmaan tämän hetken hinnoilla tosi realistinen.
tuoretta hintatietoa
Kirjoittanut: messuaurora 5.3.2007 klo 04.14

Ollaan asuttu pari kuukautta itse rakentamassamme talossa. Ei valittamista Kannustalon toimituksesta. Laadukkailla materiaaleilla ja luksuskodinkoneilla talo ja autotalli pystyssä 400000euron kipakkaan hintaan. Ja itse tehtiin paljon.
 
poropeukalo
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.04.2007 klo 09:04 kiitoksia kirjoitti:
paljon vastauksestasi!
edellisen talomme teimme itse alusta lähtien(puut kaadettu
metsästä jne.),joten eiköhän tämäkin sitten tehtäisiin pitkälti
omin voimin.muurari/laatottoja oli silloin tuttavaperheestä.
sähkötyöt onnistuu meiltä kanssa hyvin kun ukko on sähköasentaja
ja pyörittää omaa firmaa :)
kyllä minäkin olen sen rauhalan puoleen enempi kallellaan,joten nyt
vaan saatava ukko vakuuttuneeksi,että rauhala parempi kuin
aurora.
hei vaan ja hyvää kevään jatkoa :wave: :wave:
'jos olette oikein omatoimisia, niin teettäkää piirustukset jollain rakennusmestarilla juuri siitä talosta, jonka haluatte. ette siis ota talopakettia kannustalolta, vaan teette samanlaisen itse. Me teetettiin kannustalon malli, harmonia, rakennusliikkeellä avaimet käteen, 1,5 kerroksinen yläkertavarauksella, neliöitä 150, ja hintaa 158000 ?, hintaan sisältyi liittymät, tontti piti itse raivata, mutta kaikki muu sisältyi kauppaan. Eikä kyllä aidosta erota, vaikka ei tarkoituksella tehty ihan samanlaista. niin ja autotalli kuului myös siis hintaan.yläkerta on rakentamaton. pihanlaitto jäi myös meille. ihan tyytyväisiä ollaan, mitä nyt pientä kädenvääntöä rakentajan kanssa, mutta aika helpolla päästiin. halvemmalla tosin oltais päästy jos ois ite tehty kaikki. näin siis täällä pohjoisessa...
 
Itse emme ole kumpaakaan rauhalaa tai auroraa rakentaneet. Mut haaveissa on rauhala. Se miellyttää kaikella tavalla silmää. Itseasiassa emme ole vielä aikeissa rakentaa, mut sitten joskus kun rakennamme on se rauhalakopio..

Edelliseltä kyselisin tosta rakentamisesta avaimet käteen pitkästä.. Mikä jäi teidän hommaks? rakennusmateriaalien hommmaaminen, kilpailuttaminen, siivoukset työmaalla jne? Täytyy todeta et halvalla saitte talon ja tallin. Ehkä mekin just tuollatavalla haluttais talo et joku raksaporukka tekis sen ainakin 5 vailla valmiiks ja itse oltais juoksupoikina.. Nimittäin 3 vuotta sitten rakennettu ja vieläkin viimeisiä tallin seiniä tehdään. lapsia 5 ja ehkei tämä tallaiselle suurperheelle ole ihan oikea kodinpaikka, joten joskus täs kutsu käy jonnekin muualle. Ei jaksiais alkaa kaikkea tekeen itse tallaisen katraan kans, vaimo joutuu liian tiukille. Mut annappa lisätietoa.. Menikö kaikki ok kun pitkästä teitte.. Montako rakennusmiestä oli, kauanko kesti et talo muuttokuntoon?
 
poropeukalolle
Minuakin kovasti kiinnostaa projektinne. Mihin päin suomea rakennutitte? Kilpailutitteko urakoitsijoita, paljoinko? Tontti ei ilmeisesti ollut tuossa summassa?
Parisen vuotta sitten rakennutettin/rakennettiin onnelan versiosta kopio etelä-suomeen. Tuli maksamaan 225 000e, sisältää sitten kaikki: tontin , liittymät, piirustukset, luvat, materiaalit.( sisustusmateriaaleissa, kuten esim. keittiössä tai lattioissa ei tingitty.)
Kuitenkin meille eli paremminkin miehelle jäi vielä TODELLA paljon itse tehtävää, tavarahankintojen lisäksi.
Siksi hinta kuullostaa uskomattoman edulliselta. Jos tuolla hinnalla vois rakennuttaa, niin ei muuta kuin vanha myyntiin (välittäjä lupaili aika kivaa summaa) ja uutta rakentamaan, tässähän tienaa :kieh:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 06:34 dream kirjoitti:
kerropa Minna sitten miten rakentaminen edistyy ja kannustalojen
toiminta muutenkin :wave:
Saatanpa hyvinkin "rasittaa" teitä rakentamisjutuillani, kunhan saadaan tämä projekti kunnolla käyntiin. Mies nyt hiukan nikottelee tuota hintaa... mutta vaan hiukan. ;) Tähän asti en voi sanoa kuin hyvää Kannustalojen edustajien puolesta, kun muitakin taloedustajia on tässä tavattu. On sellaisia meidän "henkisiä" ihmisiä. Näyttää lupaavalta.
 
mulle kans
voitko kertoa jo hiukan tulevasta talostanne?
kokoluokka ja tietty se hinta suunnilleen...mitä sisältyy toimitukseen
yms.
musta ois ainakin tosi kiva jos `rasittaisit` meikäläistä niillä
talojutuilla.ulkonäollisesti pidän ehkä rauhalasta enempi,mutta
aurorassa on kivat pohjaratkasut(pikkuisilla muutoksilla säestettynä :) )
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.05.2007 klo 23:54 mulle kans kirjoitti:
voitko kertoa jo hiukan tulevasta talostanne?
kokoluokka ja tietty se hinta suunnilleen...mitä sisältyy toimitukseen
yms.
musta ois ainakin tosi kiva jos `rasittaisit` meikäläistä niillä
talojutuilla.ulkonäollisesti pidän ehkä rauhalasta enempi,mutta
aurorassa on kivat pohjaratkasut(pikkuisilla muutoksilla säestettynä :) )
Tänään tuli taas postissa uusia piirustuksia, meille olisi tulossa tuollainen yhdistetty messuvoittaja, 183 ja 245 Aurora muunnos, tällähetkellä piirroksissa on menossa huoneistoalana 248 m2 ja kerrosalaa 286 m2. Mies yhä nikottelee, etenkin kun hitsi vie Teri taloilta tuli tarjous Victoriasta, mistä mies tykkää enemmän. Hintaa saadaan tietää tälle suunnitelmalle Kannustaloista ensi viikolla, tullee luokkaa 120 -130 te. Sillä saa seinät, katot, saunan, sisäportaat, ikkunoita PALJON sisälle ja ulos :heart: . Sillä ei saa lattioita, perustuksia, kalusteita, kodinkoneita, keskuspölynimusria jne.

PS. Kaikki nyt peukut ja varpaatkin pystyyn, että saan Auroran :D <br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 11:14 MinnaV kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.05.2007 klo 23:54 mulle kans kirjoitti:
voitko kertoa jo hiukan tulevasta talostanne?
kokoluokka ja tietty se hinta suunnilleen...mitä sisältyy toimitukseen
yms.
musta ois ainakin tosi kiva jos `rasittaisit` meikäläistä niillä
talojutuilla.ulkonäollisesti pidän ehkä rauhalasta enempi,mutta
aurorassa on kivat pohjaratkasut(pikkuisilla muutoksilla säestettynä :) )
Tänään tuli taas postissa uusia piirustuksia, meille olisi tulossa tuollainen yhdistetty messuvoittaja, 183 ja 245 Aurora muunnos, tällähetkellä piirroksissa on menossa huoneistoalana 248 m2 ja kerrosalaa 286 m2. Mies yhä nikottelee, etenkin kun hitsi vie Teri taloilta tuli tarjous Victoriasta, mistä mies tykkää enemmän. Hintaa saadaan tietää tälle suunnitelmalle Kannustaloista ensi viikolla, tullee luokkaa 120 -130 te. Sillä saa seinät, katot, saunan, sisäportaat, ikkunoita PALJON sisälle ja ulos :heart: . Sillä ei saa lattioita, perustuksia, kalusteita, kodinkoneita, keskuspölynimusria jne.

PS. Kaikki nyt peukut ja varpaatkin pystyyn, että saan Auroran :D
Tsemppiä Minna! Toivotaan että valinta kohdistuu Kannustalojen Auroraan. Me pyydettiin kanssa teriltä tarjous mutta hinta Kannustalojen kanssa melkein sama. Meillä sitten ratkaisi talon ulkonäkö valinnan. Minusta Teritalot on jotenkin enemmän krumeluureja, vaikka Kannustalot siitä monesti saa "haukkuja"..
 
Heippa,

Meille on tulossa Rauhalan mallisto (tosin auroran kuistikaiteilla ;) 186/215 neliötä. Me teimme niin että kerroimme edustajille miten haluamme huoneet, ihan tontin, auringon ja autotallin mukaan. Siihen vain sitten sanottiin että "Rauhalan -kuoret". Ekat piirrokset olivat heiltä nappiin! Tosin hekin kiittelivät että tiedettiin niin tarkkaan mitä haettiin, joka helpotti heidän piirrustustyötä. Toiminta on ollut erinomaista tähän mennessä ja tuntuu että ollaan osaavissa käsissä, mikä on erityisen tärkeää kun ekaa kertaa rakennetaan. Meillä myös ollut vastaava mestari mukana tässä heti alusta, joten sekin tietysti auttaa PALJON!

Me otetiin todella kattava paketti ja hintaa tuli 115.000 miinus talvialennus 6%, kun pyydettiin toimitus tammikuulle.
 
Moikka,

Heittelen nyt ihan päästäni mitä muistan siihen pakettiin kuuluvan, eli varmasti vielä unohtuu moni juttu...

- Ulkoapäin kutakuinkin pystytettynä (pari elementtien välissä olevaa kohtaa ei asenneta vaan meidän "omat" timpurit tekee ne)
- katto kattotiilien asennukseen asti (eli omat timpurit latoo tiilet)
- sisälle kuuluu: gyproc levyt, eristeet, rungot etc, kattopaneelit, kattolistat,jalkalistat, portaat, keskuspölynimuri ja roskaluukku, ovet, ikkunat tilpehööreineen, saunan panelit kattoon ja seinille...
- ulos kuuluu vielä kuistin ja parvekkeen osat, lankut ja kaiteet...

Eli meille jää tehtäväksi maatyöt, perustukset, valut, takka, asennuksessa kaikki sisätyöt, keittiö, khh, kylppärit.... näin karkeasti. Timpuri laski että heidän osalta työhön menisi max 2 kk ja ne referenssit mitä heistä saatu niin ovat jopa etuajassa saaneet vaativiakin kohteita valmiiksi.

Meillä vastaava kävi läpi kaikki 3 eri tarjousta kanssamme ja tämä oli todella kilpailukykyinen kilpailijoihin verrattuna, itse kun painotamme tässä projektissa "fiksuja hankintoja" - eli ei aina halvinta vain hinta-laatusuhde kohdalleen. Kallistahan tämä touhu on, mutta uskon vieläkin vakaasti että on sen arvoista. Me myös tehtiin yhteinen päätös ettei itse osallistuta kuin korkeintaan viikonloppuisin siivouksiin työmaalla. Mies on kuitenkin pitkiä päiviä töissä ja meillä rakennusaikana vastasyntynyt ja miltei 3 vuotias touhukas poika. Näin säästetään kaikkien hermoja ja myös rutkasti aikaa. Uskon että siinä menee jo niin paljon aikaa ja energiaa pelkkiin paperijuttuihin ja materiaalivalintoihin, että ei edes haaveilla oman kättösten töistä ;) ...ehkä sitten seuraavaan taloon... :whistle:

Ajatuksemme on myös että nyt alussa voi hieman maksaa enemmän kunhan eläminen on halvempaa. Eli satsataan maalämpöön ja energianiukkaisiin laitteisiin/valaistuksiin etc.

Mutta kaikki tekee tyylillään ja myös mikä on valloilla oleva elämäntilanne. On kuitenkin hyvä punnita jo suunnitteluvaiheessa mihin omat hermot ja jaksaminen riittää, kukkaron lisäksi ;)
 

Yhteistyössä