Rattailun aloittaminen!

Moikka vaan!

Miten te ajoitatte (eli siis ajoitatte, ei aloitatte =) )rattailun? Lähdettekö kun lapsi on herännyt päiväunilta, jolloin jaksaa olla rattaissa hereillä, vai lähdettekö silloin kun olisi päiväunien aika? ..Mietin vaan että eihän 7kk pysty nukkumaan rattaissa päiväunia vai pystyykö? Saako edes nukuttaa rattaissa? Ajattelin vaan et jos käy selkään yms..

Olisi tarkoitus tänään kaivaa ratas-osa esiin ja huomenna lähteä ekaa kertaa rattailla liikenteeseen, niin ehkä lähden sitten käppäilemään kun toinen on ensin nukkunut ne päikkärit? Vai onks rattaatkin (niinkuin vaunut) niin maagiset et heti nukahtaa niihinkin :D

Ehkä se pointti oli siis se että voiko 7kk nukkua rattaissa vai lähdetäänkö matkaan kun jaksaa olla hereillä!

Kiitos niille ketkä saavat selvää sekavasta sepityksestä! :LOL:
 
Me ainakin lähdetään ulos kun huvittaa. Vauva, pian 10kk, nukkuun kun nukuttaa. Esim aamulla mennään puistoon esikoisen kans niin et vauva on hereillä ja kun alkaa kitinä niin ei muuta ku selkänoja rattaissa alas ja vauva nukkumaan. Että sanoisin et mene kun itseäsi huvittaa lähteä ja nukuta vauva kun sen on väsy.

Mut siis hmm. Mä en ole ihan varma mitä ajat takaa kysymykselläsi, mutta siis jos on valinnan varaa niin kyllä mä itse laitan päiväunille ennemmin omaan pihaan niin nukkuu pidempään ku vaikka nukkuis esimerkiksi kaupungilla pyöriessä. Ja muutenki oon niin mukavuudenhaluinen että tykkään tehdä ulkoilut niin et muksut on hereillä ja sit tulla kotiin nukkumaan niin saa ite hengähtää sen ajan.
 
No kieltämättä oli hivenen sekava toi juttusi :LOL:
Tottakai lapsi voi nukkua rattaissa, kunhan selkänojan saa terpeeksi alas. Ei siitä ole erillistä sääntöä. Jokainen äiti kyllä löytää oman juttunsa rattailusta. Jos lapsesi nukkuu paremmin sängyssä niin silloin se ontietty hyvä että lähdette vasta unien jälkeen, mutta mitään estettä en kyllä näe miksi vauva ei voisi rattaissa nukkua.
Hauskoja ajeluita teille ja luota äitiyteesi :D
 
Meillä oltiin ennen pojan 6kk - ikää kiinassa reilu viikko, ja hyvin nukkui matkarattaissa naama menosuuntaan, kun nukutti. Selkänoja melkein makuu-asennossa (150 astetta). Me lähdetään nytkin rattailla liikenteeseen kun pitää lähteä. Kun poikaa alkaa nukuttamaan, laitan selkänojan alespäin - joskus nukahtaa selkä pystymmälläkin. Se on vaan tottumiskysymys vauvalle :)
 
Äidin mielestä on helpoin käydä asioilla kun lapsi nukkuu, joten lähdetään päiväuniaikaan liikkelle edelleen usein ;) edelleen myös 1v3kk ikäinen lapsi nukkuu päivittäin rattaissa päiväunet, koska sisällä nukkuu vain tunnin ja ulkona aina kolme. Ja saahan rattaiden selkänojan lähes kaikissa rattaissa ihan makuulle, meidän rattaissa ei tosin ihan makuulle saakka, mutta silti uni maistuu edelleen.
 

Yhteistyössä