Rattaiden työntöaisan korjaus kotikonstein?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Ninni"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"Ninni"

Vieras
Oliskos kellään hyviä vinkkejä.. Koiranpentu maisteli rattaiden työntöaisan sitä vaahtomuovi(?) kahvaa. Se on siis aika repaleinen ja paloja puuttuu. Olisko nyt jotain ideoita, miten tätä kannattais lähteä fiksaamaan? Itelle nyt ei tullu oikeen muuta mieleen kun vetää jesaria ympäri.. Mutta jos jollain olis parempaa/kestävämpää ja ennenkaikkea paremman näköistä vaihtoehtoa, niin kuulisin mielellään!

Myydäänkö tätä vaahtomuovia jossain, jos voisi vaihtaa sen kokonaan jotenkin? Tai voiskohan siihen liimata vaikka nahasta päällysteet?

Ja selitä sitten myynti-ilmoituksessa, ettei haittaa käyttöä mitenkään ja aisa on aivan ehjä teipin alla, mutta piti laittaa kun se ja se kassi/osa ei pysy tässä paikallaan muuten:D

Itse paikkasin nukenrattaiden työntöaisan täyttämällä kolot vaahtomuovilla ja sitten kieritin päälle ilmastointiteippiä. Ompelin päälle työntöaisan suojan, joka kiinnittyy vetoketjulla. Oikeisiin lastenrattaisiin työntöaisan päällisiä saa lastentarvikeliikkeistä /-nettikaupoista ihan valmiina. :)

Puuh, no onneks ei sentään tartte koiralle tehdä mitään. Olin kyllä hetken huolissani enemmänkin siittä, ettei tuu suolitukosta tms. Mutta ei näyttäny kuitenkaan kovin isoja paloja puuttuvan. Hoitokoira ja ihan omaa tyhmyyttähän se on ettei koti ole sille turvallinen. Ei kyllä rattaat tullu mieleen..

Mutta asiaan, googlettelun jälkeen on selvinnyt, että näitähän tosiaan saa ihan varaosina. Niinkuin tuossa ylempänä olikin jo mainittu. Ongelmana enää se, että tietty vähän harvinaisempi merkki ja malli ja pitäis tilata maahantuojalta/ulkomailta. Tekis mieli kokeilla tota grippiteippiä.. Kuinka se mahtaa kestää tällaisessa käytössä.. Sillä sais kuitenkin vissiin ihan kohtuullisen näköisen lopputuloksen aika vähällä vaivalla ja nopeasti. Ihan ilmaistaan sekään (kunnollinen) tietty ole.

[QUOTE="Ninni";30788133]Puuh, no onneks ei sentään tartte koiralle tehdä mitään. Olin kyllä hetken huolissani enemmänkin siittä, ettei tuu suolitukosta tms. Mutta ei näyttäny kuitenkaan kovin isoja paloja puuttuvan. Hoitokoira ja ihan omaa tyhmyyttähän se on ettei koti ole sille turvallinen. Ei kyllä rattaat tullu mieleen..

Mutta asiaan, googlettelun jälkeen on selvinnyt, että näitähän tosiaan saa ihan varaosina. Niinkuin tuossa ylempänä olikin jo mainittu. Ongelmana enää se, että tietty vähän harvinaisempi merkki ja malli ja pitäis tilata maahantuojalta/ulkomailta. Tekis mieli kokeilla tota grippiteippiä.. Kuinka se mahtaa kestää tällaisessa käytössä.. Sillä sais kuitenkin vissiin ihan kohtuullisen näköisen lopputuloksen aika vähällä vaivalla ja nopeasti. Ihan ilmaistaan sekään (kunnollinen) tietty ole.[/QUOTE]

Tulee ottaa huomioon vielä yksi juttu. Vaikka saisit sen solumuoviputken varaosana (ilmeisen kovaan hintaan), niin sen paikoilleen laitto ei ole ilman erikoistyökaluja aivan helppoa. Olen noita työkseni korjaillut ja voi sanoa, että useimmat kotikorjaajat ovat saaneet sen uudenkin putken revittyä palasiksi paikoilleen laittaessaan.

Yhteistyössä