rattaiden kankaat pesuun koneeseenko? Emmaljunga

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua tarvitseva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä olen itse pessyt nuo aina käsin. Sekään ei ole työlästä kun kankaat ovat niin hyvät että tulevat usein pyyhkäisylläkin puhtaaksi ja kuivuvat myös nopeasti. Kaverit ovat pesseet ihan koneessakin tuolla hienopesulla, mutta itse en kyllä uskaltaisi vaikka miksikään eivät kuulema ole menneet. Jos laittaisin koneeseen niin varmaan sitten ilman linkousta.

jaahas, uskaltaakohan niitä sitten koneeseen tönätä.
Ei vaan millän huvittais pestä käsin.
Entäs se kuomu, ne metalliset osat irti ennen pesua, vai annetaan olla?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Mä otin irti ne. Mä tosiaan pesin ne vaan kerran, joten en mäkään kauheesti suosittele monesti pesemään koneessa. Ja niinkun joku jo mainitsi, että pyyhkäsylläkin saa jo hyvin pois tahroja.

Alkuperäinen kirjoittaja marskuukkeli:

Mä otin irti ne. Mä tosiaan pesin ne vaan kerran, joten en mäkään kauheesti suosittele monesti pesemään koneessa. Ja niinkun joku jo mainitsi, että pyyhkäsylläkin saa jo hyvin pois tahroja.

joo, nää on vaan 5 vuotta vanhat joten ei lähde pyyhkimällä.

Alkuperäinen kirjoittaja marskuukkeli:

joo, nää on vaan 5 vuotta vanhat joten ei lähde pyyhkimällä.

Munkin oli 3 vuotta eikä pesussakaan kaikki lähtenyt. Sappisaippuan avulla tosiaan sain sitten suurimman osan tahroista pois.

mä en ymmärrä valmistaja ohjetta:

Kuomu: Irrota kuomu ja käännä se ylösalaisin. Huuhdo kuomun sisäpuoli (vuori) haalealla vedellä. Käytä mietoa pesuliuosta. Puhdista huolellisesti. Annan kuomun kuivua avatussa asennossa.

siis what, mä tahdon pestä sen ulkopuolen.

Meillä citycrossit joiden kuomun halusin pestä. Kävin kysäsemässä lastentarvikkeesta ja sanoivat ettei kuomua voi irrottaa ja pestä. Mä hinkkasin sappisaippualla ja rätillä runsaalla vedellä ja tuli kuin uusi. Ton istuinosan oon laittanut surutta koneeseen useampia kertoja (käsinpesuohjelmaan).

Alkuperäinen kirjoittaja tiitu:
Meillä citycrossit joiden kuomun halusin pestä. Kävin kysäsemässä lastentarvikkeesta ja sanoivat ettei kuomua voi irrottaa ja pestä. Mä hinkkasin sappisaippualla ja rätillä runsaalla vedellä ja tuli kuin uusi. Ton istuinosan oon laittanut surutta koneeseen useampia kertoja (käsinpesuohjelmaan).

Meilläkin oli city crossit ja pesin siis sen kuomun pesukoneessa. Otin kaikki ne kovat jutut pois ja tuuppasin pesukoneeseen. Tietenkin sehän on aina turvallisinta olla pesemättä koneessa ja mullakin toi sappisaippua sit loppuen lopuski oli se ainoa apu. :D

meillä ei saa kuomua metallittomaksi kokonaa,. on niitattu sen kuomun pidikkeet kiinni siihen toiseen metallikaareen.

paljonko siinä käsinpesuohjelmassa on asteet. kun mulla ei taida olla semmosta koneessa?

Ite oon pessy 2007 emmaljungien kankaat 2 kertaa koneessa, eikä ne oo miksikään menny. Ja mummola kärryjen kankaat (2000 vuoden emmaljungat) lykkäsin 60C ku ostin ne tosi likaisina. Siistiksi tuli. :D

Yhteistyössä