rattaat

• Viestiketjun aloittaja kata1v
  • Ensimmäinen viesti
kata1v
Tässä olen pähkäillyt vaunujen/rattaiden ostoa enkä tiedä mitä tekisin... Omistamme aika surkeat yhdistelmävaunut, joissa 1v ei mahdu enää kunnolla nukkumaan kopassa ja melko huonosti saadaan istumaankin.. Ajattelin sitten ensin ostaa uudet yhdistelmät, mutta jospa ostaisi pelkät rattaat!
Rattaista vähän kyselisinkin, kun ovat ihan outo tuttavuus minulle. Matkarattaat ovat ilmeisesti ne joissa ei ole muuta kuin istumatila, ettei tavaratilaa ja katosta? Ne eivät varmaan meidän tarkoitukseen käy, vaan pitäisi olla sellaiset joilla voi työnnellä lasta useamminkin ulkosalla vaikkapa lumisateessa... Miten tavalliset rattaat menevät kasaan ja takakonttiin? En edes tiedä mitä kysyä :headwall: mutta jos jotain viitsisitte kertoa niin pääsisin vähänkään alkuun! :wave:

apua annan

ei kun matkarattaissa on kyllä katos ja tavaratila tämmöset:
http://www.lastentarvike.fi/images/Paatuotekuvat/Large/Graco_Asp_americ_syv.jpg
sateenvarjorattaissa ei aina oo..

Kuomurattaat olisivat ihan hyvä vaihtoehto teille
http://www.lastentarvike.fi/images/Paatuotekuvat/Large/emmal_crossw_sprosso.gif

matakrattaat ei näin talvella oo oikeen hyvät mut noi kuomarit on ihan omiaan aina!!

=)

kata1v
Siis kuomurattaita olen ajatellutkin! noita nimiä tiennyt.. :) Noi oli tosi hyvän oloiset, mutta eikö nuista saa periaatteessa ihan tavalliset yhdistelmät jos vain kopan laittaa? Ovat varmaan kevyemmät? ja vähän halvemmat kuin oikeat vaunut..? Näyttävät aika samalta.. En tajua, kun en saa mitään tolkkua noista lastentarvike sivuilta..nyt löysin peräti tuon tuotevalikoman missä nuokin rattaat olivat! :attn: Kiitos paljon vaivannäöstä!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.01.2005 klo 16:47 kata1v kirjoitti:
Siis kuomurattaita olen ajatellutkin! noita nimiä tiennyt.. :) Noi oli tosi hyvän oloiset, mutta eikö nuista saa periaatteessa ihan tavalliset yhdistelmät jos vain kopan laittaa? Ovat varmaan kevyemmät? ja vähän halvemmat kuin oikeat vaunut..? Näyttävät aika samalta.. En tajua, kun en saa mitään tolkkua noista lastentarvike sivuilta..nyt löysin peräti tuon tuotevalikoman missä nuokin rattaat olivat! :attn: Kiitos paljon vaivannäöstä!
minäkin sinua autan..
joo saa ihan tavallisetkin.mut noi kyllä maksaa hunajaa, siis noi emmaljungat.
taas minä mainostan mutta minulla itsellä on tämmöset..
http://www.vaunula.fi/F9.jpg
ja niissä on toi koppakin mukana ja siitä saa sen ratas pussin sit ku ottaa sen levyn vaan pois sieltä välistä.
noissa on ihan hyvänkokonen toi ratasosa.
kuva on vanhemmasta mallistosta, tossa uudessa(mikä mulla on)on erilaiset vyöt ja vähän eri värit on kans.
Eikä ole mitkään HALPIS yhdistelmät vaan Tuonti...
valmistaja firman sivut ovat:
http://www.firkon.pl/
:D

Meillä on Emmaljungan Cannon onet, ollu käytössä 1,5v ikäisestä asti, ja ne on tosi hyvät, jos etsii ihan rattaita, on siis kuomurattaat, säädettävällä työntöaisalla, ilmakumirankailla, mut ei saa vaihdettua työntösuuntaa, niistä saa myös kuomun pois jos haluaa niistä ihan "tavalliset" rattaat. On pienemmät kun yhdistelmät, mut tosi pitkä makuutila, eli niissä isompikin lapsi nukkuu vielä toi hyvin!! Ja kevyet!! Se on yks mistä mä tykkään että ne ei tosiaan paina juuri mitään mut on tosi tukevat! Löytyy myös tuolta lastentarvikkeen sivuilta, ja laatuun nähden ei oo kalliit!!

väsynyt äippä
Me siirryttiin Emmaljunga Softy avorattaisiin, kun lapsi oli n. 9 kk. Sen jälkeen ollaan käytetty kalliita Edge-yhdistelmävaunuja vain 2 krt. Softyn selkänojaa voi kallistaa, mutta ei makuuasentoon. Silti niissä voi päikkärit nukkua. Hyvä tavarakori. Kuomu ja sadesuoja kannaattaa ostaa lisävarusteena. Koko tämä paketti n. 200 euroa. Lastentarvikkeesta. Ja taittuvat kasaan pieneen tilaan. Paino n. 7 kg eli todella kevyt. SUOSITTELEN LÄMPIMÄSTI. Ketterät, näppärät, hyvät hisseissä, junissa, kävelyretkillä kesällä ja talvella. Käytettynä voi saada n. 60 eurolla.

Mä en suosittele Softya noin pienelle, eivätkä suosittele lastentarvike liikkeessäkään: vuoden vanhan olisi tärkeää saada vielä hyvä ja oikea asento nukkumiseen. Meillä alettiin Softyjä käyttämään vasta vajaa kaksi vuotiaana, eikä silloinkaan unirattaina todellakaan... joitain hupsuja 10 minuutin torkkuja annoin niissä ottaa.

Muuten asiaan puuttumatta: vaikka Emmaljungan kuomurattaat maksaa sitä hunajaa kuten joku ilmaisi, niin tässä tapauksessa se todella on kannattavaa rahansa kunnon kärryihin sijottaa, varsinkin jos paljon kärryttelee ja liikkuu rattaiden kanssa. Meillä on myös Emmaljungan Cerox kuomurattaat (softyt ovat kakkosrattaina) ja vaikka olivat kalliit ovat kyllä moneen otteeseen olleet hintansa väärti. Joten suosittelen lämpimästi. ;)

kotiäitykkä
ostin emmaljungan cannon onet kohta puolen vuoden ikäselle pojalleni...JA EN VOIS OLLA ENEMPÄÄ TYYTYVÄINEN SIINÄ RATTAAT JOIHIN KANNATTAA SIJOTTAA!!!!!
mahtuu koppa sisään jos tarvii... tosi kepposat kulkee ja nostella menee pieneen tilaan ja vieläpä näyttää ältsin hyvältä =) =)
osta sellaset tosi hyvät!!!
mulla on kiertäny viimesen 2,5 vuoden aikana varmaan kymmeniä eri vaunuja ja rattaita enkä tähän asti ole ollut mihinkään niin tyytyväinen ku nuihin emmaljungan cannon oneen!!! ja niissä on vielä tosi hyvät takuut...runko 2 vuotta tekstiili osat 0,5v

kata1v
Olen tässä perehtynyt noihin sivuihin kunnolla ja miehen kanssa tuumattiin, että noi emmaljungn cannonit olisivat kyllä parhaat (isä meillä kans kehuu kuinka hyvät emmaljungat olivat kun minua niillä työnnellyt pienenä :D ) eivätkä tosiaankaan kovinkaan kalliit!

Crosswayt ovat vähän kalliimmat ja tuskinpa merkittävää eroa..?
Kuinka suoraksi cannoneissa saa selkänojan? Vai jääkö inhottavasti takakenoon? Meinaako säädettävä työntöaisa että aisan saa kumpaankin suntaan käännettyä vai pelkästään aisan pituutta muuttaa? :wave:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.01.2005 klo 21:44 kata1v kirjoitti:
Olen tässä perehtynyt noihin sivuihin kunnolla ja miehen kanssa tuumattiin, että noi emmaljungn cannonit olisivat kyllä parhaat (isä meillä kans kehuu kuinka hyvät emmaljungat olivat kun minua niillä työnnellyt pienenä :D ) eivätkä tosiaankaan kovinkaan kalliit!

Kuinka suoraksi cannoneissa saa selkänojan? Vai jääkö inhottavasti takakenoon? Meinaako säädettävä työntöaisa että aisan saa kumpaankin suntaan käännettyä vai pelkästään aisan pituutta muuttaa? :wave:
Onko nämä ne, mistä istuin on aina selkä työntäjään päin?

On siis. Kävinkin jo ite katsomassa. :D

Se on siis erona ainakin noihin muihin, kuten Crossway kuomareihin.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.01.2005 klo 21:44 kata1v kirjoitti:

Cannoneissa selkänojassa on 3 asentoa (ainakin noissa meidän, ovat tosin -03 mallia) selkänojan saa ihan pystyyn, hiukan kaltevaan asentoon ja ihan makuuasentoon. Ja aisan säätö on niin että aisan korkeutta voi säädellä! =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.01.2005 klo 20:20 väsynyt äippä kirjoitti:
Me siirryttiin Emmaljunga Softy avorattaisiin, kun lapsi oli n. 9 kk. Sen jälkeen ollaan käytetty kalliita Edge-yhdistelmävaunuja vain 2 krt. Softyn selkänojaa voi kallistaa, mutta ei makuuasentoon. Silti niissä voi päikkärit nukkua. Hyvä tavarakori. Kuomu ja sadesuoja kannaattaa ostaa lisävarusteena. Koko tämä paketti n. 200 euroa. Lastentarvikkeesta. Ja taittuvat kasaan pieneen tilaan. Paino n. 7 kg eli todella kevyt. SUOSITTELEN LÄMPIMÄSTI. Ketterät, näppärät, hyvät hisseissä, junissa, kävelyretkillä kesällä ja talvella. Käytettynä voi saada n. 60 eurolla.
tästä olen samaa mieltä!meillä oli softyt 1rattaina vaikka olikin henot/hyvät yhdistelmät ne oli hyvä aina heittää autoon ym:meillä oli vuoden -99 kärryt ja möin ne viime vuonna sain muisaakseen 60e

Emmaljungan Cannon one ja two rattaiden valmistus on lopetettu. Ihan vaan tiedoksi kaikille teille jotka niitä vielä haluaisi. Uskoisin että taitaa olla lottovoitto jos jostain liikkeestä vielä niitä löytyy. :/

Yhteistyössä